Vespa-Ciao.NL
:: Kapot’s Evo ciao Simo Racing binnen

Home Forums Perso’s Projecten Kapot’s Evo ciao Simo Racing binnen

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

kapot
    Topic starter

Voordat ik de ninja van reinier o ga overkopen, wil ik zeker weten dat dit de beste uitlaat is die er te krijgen is. Het is namelijk niet echt duidelijk welke uitlaat nou de hoogste top heeft, een simo 100cc, calibrata, polini SP, of een ninja… niemand is er echt duidelijk in. Het gaat mij echt vooral om de hoge toeren aangezien ik een vario heb, en mijn cilinder enz. ook nog getuned gaat worden om nog harder te lopen.

Dus welke is het beste? Dan kan ik weer een knoop doorhakken..

–edit–

Ik ga vanavond nog even wat foto’s maken van de spullen die ik heb, aangezien we hier allemaal fotogeil zijn 😛

hansieb
      Moderator

Beste zoals ze op andere forums ook altijd zeggen moet je op de testbank testen.

Je kan zo niet zeggen dit is de beste…. dit moet je testen.

Ninja is gewoon een goede pijp , maar er zijn meer goede pijpen. Ninja maakt btw wel veel lawaai 🙂

kapot
        Topic starter

hansieb :
          Beste zoals ze op andere forums ook altijd zeggen moet je op de testbank testen.

Je kan zo niet zeggen dit is de beste…. dit moet je testen.

Ninja is gewoon een goede pijp , maar er zijn meer goede pijpen. Ninja maakt btw wel veel lawaai 🙂

OK, dus ik moet verschillende pijpen kopen en er dan zelf achter komen welke de beste is voor mijn setup.
          Waarschijnlijk zal ik dan een tijd rond gaan rijden met een Ninja pijp. Dan kom ik er vanzelf wel achter.

Maar eerst even mijn certificaat behalen en de brommer laten stralen.
          Ook al ben ik in de praktijk nog niets opgeschoten, ik heb het gevoel dat ik nu al veel verder ben dan 2 weken geleden, mede dankzij jullie reacties en vooral doordat ik nu een duidelijk beeld in mijn hoofd heb wat het gaat worden. Voor mijn gevoel is het nu al af en rijd ik er morgen op weg, terwijl het frame nu als schroot in de schuur ligt hehe:)

–edit–

UPDATE 2!!!! in de startpost!!!

–edit2–

mag deze verplaatst worden naar Special of is ie daar nog niet speciaal genoeg voor?

ciaoracer
          Bijdrager

Nou ziet er allemaal lekker uit dat spul wat je allemaal nieuw hebt.

Trouwens effe offtopic vraag heb jij op je vloer van die ijzeren dingen liggen. Ben even de naam kwijt. Ziet er wel vet uit eerlijk gezegd.=) Waar heb je dat vandaan gehaald?:)

hansieb
            Moderator

Goede foto’s 🙂 erg netjes allemaal.

Ik ben benieuwd word het een perso of meer een project waar je alles aan verandert en leuke ideeen voor hebt?

Btw niet om je af te schrikken maar zowieso met welke uitlaat dan ook maakt die heel veel lawaai. Daar kies je voor als je met zon blok rijd , of je moet met poelie gaan rijden.

Succes ermee :thumb

sombrero
              Bijdrager

dat heet traanplaat.. zoiets had ik nu laatst ook gezien bij de hornch voor 15 euries per strekkende meter.. maar dit is geen metaal eh is iets van vynil of zo

kapot
                Topic starter

hansieb :
                  Goede foto’s 🙂 erg netjes allemaal.

Ik ben benieuwd word het een perso of meer een project waar je alles aan verandert en leuke ideeen voor hebt?

Btw niet om je af te schrikken maar zowieso met welke uitlaat dan ook maakt die heel veel lawaai. Daar kies je voor als je met zon blok rijd , of je moet met poelie gaan rijden.

Succes ermee :thumb

Het word 1 project, een special dus. Graag een verhuizing van dit topic 🙂
                  En over het geluid,
                  Tjah daar kies ik ook voor, maar ik ga wel proberen hem stiller te maken. Ik vind het nog leuk om te doen ook.
                  Ik heb gekeken voor dempers en kwam op deze uit:
                  klik voor info!

ciaoracer :
                  Nou ziet er allemaal lekker uit dat spul wat je allemaal nieuw hebt.

Trouwens effe offtopic vraag heb jij op je vloer van die ijzeren dingen liggen. Ben even de naam kwijt. Ziet er wel vet uit eerlijk gezegd.=) Waar heb je dat vandaan gehaald?:)

Bedankt 🙂

het is geen metaal, maar gewoon een 1 of ander goedkoop zeiltje. Het is niet het stevigste materiaal, waar mijn bureaustoel heen en weer rijd zitten bobbels enzo, maar het ziet er wel leuk uit idd 😛

N!CKs

nou een hele mooie aanwinst:thumb
                    je brommmer zou wel snel worde=)

FonS
                    Bijdrager

wordt leuke ciao :p

ff 1 ding: als je een ninja koopt, de demper heeft een 2 punts aansluiting, dus bijvoorbeeld de (meest voorkomende) 3 punts dempers passen er niet op :!

ik heb er zelf eentje, en hij is nou niet echt stil nee :con behalve als ik er 40 km/h mee rij, eerst goed doortrekken en dan gas wat dichtdraaien. dan is ie ineens (en blijft zolang je wilt) fluisterstil :thumb

succes 😉

kapot
                      Topic starter

FonS :
                        wordt leuke ciao :p

ff 1 ding: als je een ninja koopt, de demper heeft een 2 punts aansluiting, dus bijvoorbeeld de (meest voorkomende) 3 punts dempers passen er niet op :!

ik heb er zelf eentje, en hij is nou niet echt stil nee :con behalve als ik er 40 km/h mee rij, eerst goed doortrekken en dan gas wat dichtdraaien. dan is ie ineens (en blijft zolang je wilt) fluisterstil :thumb

succes 😉

Die aansluiting moet geen probleem zijn, anders laat ik bij mijn oompje een mooi verloopstukkie maken zodat hij wel gaat passen.

En als hij bij jou dan stil blijft dan komt je vario niet goed terug denk ik 🙂 Maar bedankt voor de tip. Wat zijn jou ervaringen met rijden? Laat hij veel toeren toe?

FonS
                        Bijdrager

ik heb gewoon te zware rollen erin 😉 maar dat vind ik net fijn rijden, weinig gas geven en toch snel rijden, zonder te veel herrie…

ik vind hem wel fijn rijden, set-up:

41mm polini
                          gevijlde inlaat + 13/13
                          vario 100mm + speedcontrol @ 9,0 g rollen
                          en ninja natuurlijk

top: ong. 70 km/h

als ik de krukas ook bewerk, en de w-poort in carter doortrek, gaat ie makkelijk 75 😉

dus… ik ben wel tevreden over m’n pijpje :p

kapot
                          Topic starter

Dat ziet er wel netjes uit. Ik denk dat je dan wel zuiniger rijd.
                            Leuke setup… Zeker een race krukas kopen of maken.. gaat je wel wat opleveren. Die W-Poort is echt heel erg belangrijk dus lekker doortrekken die hap 🙂

FonS
                            Bijdrager

heb ik met opzet niet gedaan, het is m’n schoolbrommertje he 😉

denk dat je poliniciao eens moet pm’en, hij heeft een SP, en zei dat de leo HM ook heel goed is voor vario (ik heb hem ook, maar nog niet geprobeerd met vario) 😉

kapot
                              Topic starter

KM teller + kabel zijn inmiddels verkocht.

Ik ga vandaag langs een bedrijf dat kan zandstralen, eens kijken wat zij erover te zeggen hebben.
                                Ben benieuwd hoeveel het gaat kosten. het mag natuurlijk niet te veel zijn, maar hier in de buurt is er gewoon niet erg veel keuze.

kapot
                                Topic starter

Het langsgaan bij het bedrijf dat kan stralen gaat niet meer door.
                                  Heeft iemand een idee of die chromen zijkappen gaan passen op een variociao?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 198)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.