Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › kapot ????
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 4 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 3 maanden geleden door enterthelohman.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2007 om 12:39 #209319
hallo vespa kenners ,
heb een tijdje terug een 80 malossi op m n citta gezet reed gewoon paar kleine probleempjes verholpen slotspeling aangepast enz. heb toen ongeveer 100 km mee gereden maar nou wil ie niet meer starten . heb de cp afgesteld hij vonkt
hij ktijgt benzine maar hij wil nog niet lopen. iemand ideeen ???
alvast bedankt28 december 2007 om 12:47 #218368misschien krijgt ie niet genoeg benzine omdat de carb/benzinetoevoer verstopt zit.
28 december 2007 om 12:51 #218369heb ik ook al gecheckt is het ook niet.
28 december 2007 om 12:53 #218370had eerder het idee dat ie verzoop dus heb er een kleinere sproeier in gezet maar is toch raar omdat ie eerst wel reed met een 74 sproeier
28 december 2007 om 13:12 #218371je moet misschien gewoon es een paar sproeiertjes in zetten. weer de 74 terug erin of misschien een 76 ofzo erin dat je je vergist had dat ie noujuist te weinig benzine kreeg. heb je je carb ook al een beetje schoon gemaakt?
enne, geeft hij helemaal geen kick of hoor je soms toch wel een verbranding? heb je ook al je spietje gecheckt? misschien is die gebogen (ik denk het wel). had ik ook met m’n brommer, ik reed er een eindje mee toen zette ik hem uit en daarna wou hij niet meer starten.
28 december 2007 om 13:16 #218372Bougie ook al eens vervangen?
28 december 2007 om 13:22 #218373Slotspeling teveel aangepast,waardoor hij nu enorm verlies heeft???
Bougie kan ook degelijk het “virus” zijn.Want een bougie kan onder druk weigeren te vonken.29 december 2007 om 12:54 #218375carb is schoon .nadat ik de slotspeling had aangepast heb ik nog een tijdje gereden +- 60 km en had ie geen moeite met starten
ook niet als hij warm was .had wel een andere bougie geprobeerd maar deed ie het ook niet mee .
naar die spie heb ik nog niet gekeken.(heb ik ook nog nooit van gehoord) dus zal ik even na kijken .
bedankt voor de tips allemaal en ik hou jullie op de hoogte.29 december 2007 om 13:20 #218376de spie zit op je krukas laat maar zeggen. als je je blok eronderuit haalt moet je het vliegwiel eraf halen en dan zie je het spietje vanzelf in de krukas zitten. heeft de vorm van een halve circel, je ziet het platte stuk uit de krukas steken (of niet, dan is hij compleet afgebroken).
de spie zorgt ervoor dat je ontsteking op het goede moment plaats vind. als hij dus gebroken of gebogen is krijgt hij vroegere/latere ontsteking en dan wilt ie dus niet rijden.
29 december 2007 om 15:11 #218377TimoO_ :
de spie zit op je krukas laat maar zeggen. als je je blok eronderuit haalt moet je het vliegwiel eraf halen en dan zie je het spietje vanzelf in de krukas zitten. heeft de vorm van een halve circel, je ziet het platte stuk uit de krukas steken (of niet, dan is hij compleet afgebroken).de spie zorgt ervoor dat je ontsteking op het goede moment plaats vind. als hij dus gebroken of gebogen is krijgt hij vroegere/latere ontsteking en dan wilt ie dus niet rijden.
ik weet welke spie je bedoeld.heb alleen nog nooit gehad of gehoord dat ie krom was.
29 december 2007 om 15:20 #218378hell yeah !!!!
hij doet het!!
denk toch dat het de bougie was .hij vonkte wel maar heb het net weer met een andere geprobeerd
(waar ik het al eerder mee had geprobeerd ) en lopen. heb alleen zoveel onderdelen vervangen dat ik niet met zekerheid kan zeggen waar t aan lag nieuwe cp andere spoel +bougie kabel beide kanten stukje afgeknipt.
in elk geval bedankt allemaal!!! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.