Vespa-Ciao.NL
:: Kanari in me brommer

Home Forums Algemeen Oude topics Kanari in me brommer

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Topic starter

y0o.

Ik heb een kanari in me brommer.
      klinkt heel raar maar als ik hem dus probeer aan te lopen (zwaar, met handen op zadel gedrukt) dan maakt hij compressie.
      Dat is verder allemaal 100%, maar als hij dus compressie maakt gaat hij egt piepen, een soort kanari geluid (tjirpen). elke keer gewoon als zuiger op en neer gaat.

Kamaraad en ik dachten al van, oh koppakking dood ofzo. hebben we die vervangen maar hij doet t nog.

Ook start hij wel moeilijk, als hij compressie maakt en ik “ren” hem als ware aan dan gaat hij soms de 1ste of 2e keer niet eens aan.
      En als hij aan is gaat hij soms direct weer uit.

Hij kan ook moeilijk stationair lopen, hij loopt gewoon heel hoog statinoair.

Weten jullie ideeen ?

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

henkie
      Bijdrager

hehe klint heel vaagjes :S misschien iets met de zuigerveren.

Herr Flick
        Topic starter

lijkt me ook sterk, cilinder is net nieuw (70polini w poorter) of nouja nieuw, nu 190 km mee gereden

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
          Gele Racefrikandel

henkie
          Bijdrager

ik heb ook net een niewe cilinder een 55cc polini die maakt ook een beetje piepent geluid ik weet ook niet wat het precies is misschien is de kopeling het ook wel het geluid komt wel van voren weg

iaccaloco
            Bijdrager

Voetpakking ook vervangen

Tjirpen is iig. zéker èèn of andere pakking die nie goode meer is……!

‘T zou ook kunnen dat je décompresseur niet helemaal lekker afsluit, maar dan klinkt ie eerder “pruttelend” zeg maar……..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Twinner.Ciao
              Bijdrager

MSCH hebbie je vliegwiel er wel iets scheef op zitten dat is tegen ut blok aan komt had ik ook last van ….. vaag maarjah … het zou kunnen !! greetz peter

Mavel
                Bijdrager

men vliegwil piept ook.. maar soms heel ff.. niet zow als die van jouw… miss ligt het idd daar an;)

Vespaflappie
                  Bijdrager

Zoals japie zei:Piepend geluid komt altijd van pakkingen…

Maar et kan ook dat je je koppie hebt verneukt….
                    Als je eerst 1 tapeind vol aandraait en daarna de ander; alles gelijkmatig aandraaien…
                    Ik heb zo al een polini kopje scheef getrokken:(

Vespaflappie
                    Bijdrager

henkie :
                      ojah zat verkeert srry

Aanvaard en bij deze verwijderd om het overzichtelijk te houden…

Gijhys
                      Bijdrager

Sorry voor ’t opnieuw openen van dit topic, maar zit dus met hetzelfde probleem als herr flick had. Heb net nieuwe 70cc DR en ben ongeveer klaar met inrijden. Dat piepende geluid wordt steeds erger. Net of de koppelingsschoentjes langs het koppelingshuis schuren maar dat lijkt me sterk. Heeft iemand nog een idee wat dit kan zijn?

sjaak trekhaak

heb laats erges hier op de site geleze dat je draadeinde dan niet goed vast zitte

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.