Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › Kan standaard uitlaat op dr65cc
- Dit onderwerp bevat 18 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 maanden, 3 weken geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 oktober 2025 om 07:33 #830310
Korte vraag kan een standaard uitlaat op een dr65cc of heeft teveel tegendruk en dan kans op vastlopen?
13 oktober 2025 om 08:45 #830311Een standaard brom uitlaat kan wellllll.
Maar als je voor de rest alles doet zoals krukas timing aanpassen, carter uitvijlen, compresie verhogen, 13/13 en dan lange stukken volgas dan gaat het niet goed.Dus beter een citypower er onder monteren.
13 oktober 2025 om 08:48 #830312En hoezo precies al die dingen of bedoel je dan dat mijn teveel theorie tegen druk van toepassing komt
En is en City power dan zo anders en welke is het beste en nog te krijgen13 oktober 2025 om 10:50 #830316En hoezo precies al die dingen. Of bedoel je dan dat mijn theorie, teveel tegendruk van toepassing wordt. En is en City power dan zo anders, en welke is het beste en nog te krijgen?
Nou juiist ál die dingen die Zeven daar beschrijft.
Ja, een Citypower is anders dan een std. pijpje. De doorlaat is simpelweg veel ruimer.
Een std. pijpje op een 65cc? Wil je dat persé? Pak dan een nieuw imi std.uitlaatje.https://www.jmpbonderdelen.nl/uitlaat-vespa-ciiao-standaard-zwart.html
Bij deze kan het dekseltje achteraan er af en kun je alle gaten van het demperdeel ietsjes gaan opboren, steeds met één mm groter, en steeds weer proefrijden. Je hebt dan een std.look uitlaatje dat het iets beter doet dan een originele std. uitlaat, en toch stil is, als je niet te ver uitboord 😉 .
Beter: Doe een Gianelli Original/city Power.
https://www.k-parts.nl/giannelli-original-power-uitlaat-22mm-voor-vespa-ciao
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.13 oktober 2025 om 14:07 #830318@wim hoe anders is de og power vs City power?
13 oktober 2025 om 15:48 #830319Geen idee, is bij iedere setup weer anders.
Wie het monteerde en afstelt etc etc.
Kijk in het uitlatenvak op deze site.
Bijna elke uitlaat word besproken.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.16 oktober 2025 om 10:03 #830343
Toch maar deze besteld de laatste plek waar ik hem te koop kon vinden dus maar niet langer gewacht. Dus ff kijken wat het wordt16 oktober 2025 om 10:32 #830344K.parts heeft m nu toch gewoon op voorraad nog een 10 minder ook.
Zie link boven…Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.17 oktober 2025 om 18:09 #830347@wim heb net ook gekeken ja alleen is dat en og power alleen heb ik die die van josdijkman al besteld daar stond bij dat het en citypower was alleen staat er op de verpakking dat het een Og power is dus ik vindt het en beetje vaag
17 oktober 2025 om 18:35 #830348Ja, eigenlijk is het simpel.
Er bestaat alleen een original power.
Dus die is het altijd.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.18 oktober 2025 om 16:23 #830350@wim Oh huh hoezo noemen ze het dan citypower
18 oktober 2025 om 21:09 #830351Dat heeft een historische reden. Ik meen dat Proma ooit een standaard-look uitlaat op de markt bracht onder de naam Proma City Power. Dat werd een gevestigde naam, zoals Typex dat voor correctievloeistof is.
Elke standaard ogende uitlaat noemt men daardoor dus in feite (foutief) een City Power. Giannelli maakt ook een “City Power”, maar die heet officieel de Giannelli Original Power.
Simpel gezegd: de naam City Power is een synoniem geworden voor een origineel ogende uitlaat.Met dank aan Martino voor zijn duidelijke foto’s en uitgebreide beschrijving 😉
18 oktober 2025 om 21:45 #830352Nou idd, de naam “Citypower” is van Proma overgenomen en in de volksmond ging men een standaard snelle uitlaat een Citypower noemen. Citypower is een lijn van Proma welke voor vele type brommers/scooters is uitgebracht, Ze zien er als origineel uit, maar met betere prestaties. De verpakking had ook de bekende city skyline afbeelding hierop. Giannelli heeft alleen een Original power, ook origineel ogend en ook met betere prestaties, maar net weer anders dan een Proma. Dat vele mensen maar dus ook retailzaken een ander merk uitlaat behalve Proma citypower noemen is dus foutief.
18 oktober 2025 om 23:30 #830354@Martino@shark a en stukkie geschiedenis ook heel innteressant. Maar het is dus allemaal en beetje hetzelfde. Behalve dat proma de officiele heeft. maar in iedergeval bedankt. Dan vraag ik toch meteen is de “citypower” ook goed op en vario kwa optrek?
19 oktober 2025 om 10:40 #830357De Gianelli Original Power is veruit de snelste origineel ogende uitlaat. Die doet het goed op alle cilinders van origineel naar snel. Zal het met vario ook wel aardig doen.
In mijn ogen komt daarna de echte Citypower van Proma qua prestaties.
Je hebt ook origineel ogende uitlaten van Techno en Mezoly of soms zonder merknaam, die beter presteren als een originele uitlaat, maar ook niet veel meer dan dat. ( onterecht worden die als Citypower verkocht)
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.