Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › kan niet zacht rijden :P ??
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 13 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 20 jaren, 1 maand geleden door Edjuh.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 januari 2006 om 19:47 #205373
Pjear :
ey heb me een nieuw brommertje gekcht en wat onderdelen Poline race engine carters top racing krukas en poline 70cc kitje Nu heb ik em af gesteld en goeiuh sproeier een 70 en malossie race filter, dus jah ik wil binnedoor toch niet vollegaas rijden dus als ik 30 wil rijden prutteld het ding heel erg boven 40/45 is dat weg weet iemand waar dat aan ligt moet ik dan d e punte anders afstellen heb em nu op 0,45 staan (op 0,40 deed hij het ook dat pruttele) en 2e vraag ik moet nu eers 30 meter renne nvoor men koppeling pakt en die schoentjes zijn nieuw ? en bij men poude koppeling doet hij dat nu ook ? Ojah en ik kan niet rustig optrekken want dan pakt men koppeling ook niet fatsoenlijk terwijl ik daar voorheen nooit probs met had.jah de mijne heeft het ook (citta) vooral als ie nog wat koud is. Of als ik hem start met choke…dan doet ie het ook. Maar als ie wat warmer is… of ik meteen iets harder rijd (nadat ik hem aan heb gezet) heb ik er geen of maar heel weinig last van.
Heb ook speed en olympia race cranckje 🙂
18 januari 2006 om 14:32 #205402Ochjeh Setup doet het chill idd maar moet nu men orgi blokje erop pleure 🙁 kan me niks meer permitere van boetus e.d moet minstens 250 euries dokke die vuilakke (wachte tot ik weer geld heb voor ze te beale of tot de rollerbanken weg zijn die gaaan toch weg he als die plaatjes verplicht zijn ?
18 januari 2006 om 15:22 #205403hansieb :
Mijn teller van mijn aerox 2004 is net zo goed als een autoteller, heb al een keer achter een nieuwe renault gereden waar de snelheid digitaal opstaat, ik keek op de digitale teller van de renault en het was net zo snel als mijn teller.Ook met een vw caddy gereden klopt precies, en ook nog met een honda crx gereden klopt het ook mee.
P.s ook nog met herr flick gereden die heeft een digi teller daar klopt mijn aerox teller ook precies mee.
Beetje bullshit wat je zegt, maar bij idd sommige scooters klopt er geen moer van.
Is absolúúttttt geen bullshit……
Autotellers overdrijven als een gék!
IK rijd met TomTom, die klopt pas echt……..
Als m’n Golf3teller 120 aangaf was dat op Tommie 107kmh……
Nu rijd ik in m’n Chevy met een mijlenteller,dus dan weet ik ’t ff niet…;)
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!18 januari 2006 om 16:51 #205404Pjear :
Ochjeh Setup doet het chill idd maar moet nu men orgi blokje erop pleure 🙁 kan me niks meer permitere van boetus e.d moet minstens 250 euries dokke die vuilakke (wachte tot ik weer geld heb voor ze te beale of tot de rollerbanken weg zijn die gaaan toch weg he als die plaatjes verplicht zijn ?Ja idd kut voor je..ik vreesde al het ergste toen ik jou vespa naast de roller zag staan.
Maar volgens mij gaan de rollerbanken niet weg en komen er nieuwe voor in de plaats die km/u meten i.p.v. kw. (weet niet zeker)
18 januari 2006 om 19:02 #205405nee rollerbank gaat idd niet weg, komt ene in de plaats met kmh’s
dan ben je dus 10x eerder de lul!!!
nog meer feest dus!beetje kinderachter…had gehoopt dat ze eindelijk het initatief bij ons zouden leggen
gewoon flitspalen!
dat had ik eerlijk gevonde..
als je dan geflitst word ben je het ook zelf schuld…18 januari 2006 om 20:00 #205406Ties :
beetje kinderachter…had gehoopt dat ze eindelijk het initatief bij ons zouden leggen
gewoon flitspalen!
dat had ik eerlijk gevonde..
als je dan geflitst word ben je het ook zelf schuld…Beetje makkelijk, dan moeten ze er zo veel plaatsen en veel onopvallender want iedereen kent ze op een gegeven moment en dan komen er geen boetes meer binnen.
18 januari 2006 om 23:51 #205407iaccaloco :
hansieb :
Mijn teller van mijn aerox 2004 is net zo goed als een autoteller, heb al een keer achter een nieuwe renault gereden waar de snelheid digitaal opstaat, ik keek op de digitale teller van de renault en het was net zo snel als mijn teller.Ook met een vw caddy gereden klopt precies, en ook nog met een honda crx gereden klopt het ook mee.
P.s ook nog met herr flick gereden die heeft een digi teller daar klopt mijn aerox teller ook precies mee.
Beetje bullshit wat je zegt, maar bij idd sommige scooters klopt er geen moer van.
Is gewoon een extra door fabriek ingestelde marge zodat ze geen processen aan de broek krijgen met: “maar op mijn teller reed ik 95…”
19 januari 2006 om 00:17 #205408Klopt…..:yes
Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!25 januari 2006 om 21:02 #205427Vespaflappie :
iaccaloco :
hansieb :
Is gewoon een extra door fabriek ingestelde marge zodat ze geen processen aan de broek krijgen met: “maar op mijn teller reed ik 95…”
Pa heeft ook tomtom scheelt 3 km met de teller ofzo. Vw passat BTW.
24 februari 2006 om 10:07 #205513Hoi, Aeroxtellers schijnen nogal vaak en ook veel af te wijken en dan soms wel 20km/uur meer dan je werkelijk rijdt.
Ik heb zelf een neos en die hebben net weer een ander soort tellers, volgens mijn brommerboer dan, maar ik geloof niet zo in die tellers en al helemaal niet in scootertellers, dus rijd ik precies een afstand van 1 km en meet de tijd en als mijn teller dan 60 aangeeft kom ik uit op 58 echte km’s, nou dat vind ik niet veel die afwijking, maar als ik tegelijk met een kennis van me die een aerox heeft 60 rijdt, dus op zijn klok, dan rijd ik hem voorbij.
We hebben zijn snelheidsmeter ook getimed op die ene km en als zijn snelheidsmeter 60 aangaf dan reed hij 47 echte km’s en hij maar denken van goh wat gaat mijn aerox hard met bijna 90 op teller met alleen begrenzing eruit haha. Met 70 heeft hij het echt wel gehad, echte km’s dan bedoel ik.
Met tellers of beter snelheidsmeters is het vaak een kwestie van geluk hebben in hoeverre die afwijkt en daarom time ik altijd die ene km als ik wat nieuws heb met een teller erop dan weet je in elk geval wel zeker hoe hard je gaat, maar als je dit doet meet dan wel een exacte km af door middel van die paaltjes die naast de autobaan staan bv en uiteraard niet beginnen op te trekken bij het begin van die km, maar dat mag duidelijk zijn.
GR. Freek.
24 februari 2006 om 14:24 #205515freek :
Hoi, Aeroxtellers schijnen nogal vaak en ook veel af te wijken en dan soms wel 20km/uur meer dan je werkelijk rijdt.Ik heb zelf een neos en die hebben net weer een ander soort tellers, volgens mijn brommerboer dan, maar ik geloof niet zo in die tellers en al helemaal niet in scootertellers, dus rijd ik precies een afstand van 1 km en meet de tijd en als mijn teller dan 60 aangeeft kom ik uit op 58 echte km’s, nou dat vind ik niet veel die afwijking, maar als ik tegelijk met een kennis van me die een aerox heeft 60 rijdt, dus op zijn klok, dan rijd ik hem voorbij.
We hebben zijn snelheidsmeter ook getimed op die ene km en als zijn snelheidsmeter 60 aangaf dan reed hij 47 echte km’s en hij maar denken van goh wat gaat mijn aerox hard met bijna 90 op teller met alleen begrenzing eruit haha. Met 70 heeft hij het echt wel gehad, echte km’s dan bedoel ik.
Met tellers of beter snelheidsmeters is het vaak een kwestie van geluk hebben in hoeverre die afwijkt en daarom time ik altijd die ene km als ik wat nieuws heb met een teller erop dan weet je in elk geval wel zeker hoe hard je gaat, maar als je dit doet meet dan wel een exacte km af door middel van die paaltjes die naast de autobaan staan bv en uiteraard niet beginnen op te trekken bij het begin van die km, maar dat mag duidelijk zijn.
GR. Freek.
Blijkbaar heb ik een goed model aerox dan 🙂 hij klopt met herr flick zijn digi teller precies 🙂 en klopt met autotellers ook precies. Mijne gaat 80 km iets over de 80 km liggend op mijn teller op de autoteller ook.
24 februari 2006 om 15:43 #205516Pjear, gebruik a.u.b leestekens.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.