Vespa-Ciao.NL
:: kan niet zacht rijden :P ??

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden kan niet zacht rijden :P ??

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Pjear
    Topic starter

ey heb me een nieuw brommertje gekcht en wat onderdelen Poline race engine carters top racing krukas en poline 70cc kitje Nu heb ik em af gesteld en goeiuh sproeier een 70 en malossie race filter, dus jah ik wil binnedoor toch niet vollegaas rijden dus als ik 30 wil rijden prutteld het ding heel erg boven 40/45 is dat weg weet iemand waar dat aan ligt moet ik dan d e punte anders afstellen heb em nu op 0,45 staan (op 0,40 deed hij het ook dat pruttele) en 2e vraag ik moet nu eers 30 meter renne nvoor men koppeling pakt en die schoentjes zijn nieuw ? en bij men poude koppeling doet hij dat nu ook ? Ojah en ik kan niet rustig optrekken want dan pakt men koppeling ook niet fatsoenlijk terwijl ik daar voorheen nooit probs met had.

eddi
      Bijdrager

dat van dat pruttelen kan de krukas zijn, die heeft een andere timing… waarschijnlijk moet je een beetje xpirimenteren met de sproeier, probeer ’s een maatje minder 69 of 68 maar zeker niet minder. dat je koppeling niet wil pakken kan liggen aan de hogere compressie, da’s moeilijker rond gooien en als je poele dan ook nog kleiner is geworden?? dan lukt ’t bijna helemaal niet…! ps puntje het beste op 0.40 zetten, dan is ’t tijdstip ok.

eddi
        Bijdrager

Heb zelf een getuned carter met een topracing krukas en die had ’t zelfde gepruttel met lage toerentallen en zet er m’n originele trekveren weer in en trekt voor zover een poelieklok dat kan, ok

kevlar
          Bijdrager

heb ik ook, denk dat dat eraan ligt aan het feit dat je je brommer afstelt op topsnelheid… maar kan het verkeerd hebben. Denk dat het zowizo aan je afstelling ligt.

Pjear
            Topic starter

Oke, Ik probeer eens een sproeier maat 68 die heb ik nog liggen en dan probeer ik ook meteen de orginele trekveertjes 🙂 (en jah peolie is kleiner geworden.

Vincent Vario
              Bijdrager

pruttelen doen hele snelle (hoogtoerige) setups snel omdat je dan ook een afstelling hebt voor hoge toeren. heeft mijn crossmotor ook, die doet niks onder de 5000 toeren
                met een sproeier 66 of 68 in je brommer zal die minder stotteren maar heb je weer meer kans op warmlopers enzo omdat die op top wel veel toeren gaat draaien

gewoon vario nemen:P

Pjear
                Topic starter

Ja Vario komt miss nog es als ik die goedkoop ergens vandaan kan halen heb die klok er toch al in lighgen voor vario. En jah heb nu wel kleiner sproeier gebrobeert helpt niet veel en bougie kleur is nu wel iets minder vettig en wel mooi koffiebruin. Dus 68 is goed, MAar ben gister gvd aangehouden ik reed 72 zije die wuate hadde ze gemeten met dat apperaat , maarjah 72 vind ikzelf iets te weinig als ik op top rijd vind ik em ook niet zoals men vorige brommer Goed doorgaan zeg maar toen begon men brom ook flink te trillen lijkt wel dat ie nu word tegen gehouden. Dus ik denk dak em wat meer lucht moet geven en dus ook benzine maar jah ik ga niet die spons uit men luchtfilter halen dus weet iemand een Filter die nog meer lucht doorlaat dan de mallosie race ? Anders haal ik bij een orginele de hle bovenkant open en duw ik gwoon dat gaasje erin kreeg wel veel lucht maar is dit zo gezond ?

iaccaloco
                  Bijdrager

Pjear :“……..heb die klok er toch al in lighgen voor vario…………..”

Denk je?

Bedoel je niet per ongeluk een snornaaf?

Op een varionaaf kan alleen een vario…..!

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

Pjear
                    Topic starter

eumz jah verkeerd getypt ligt in de stal snap je, alleen nog geen vario

Pjear
                      Topic starter

En Vendaag heb ik naast Earox gereden reed hem voorbij met (op dat tellertje van hem 85 :S) Wijke die tellers dan zo extreem af ?

Pjear
                        Topic starter

Halo geen zin meer om teantwoorde :O ZaLig nuut joar !

Bussie89
                          Bijdrager

scooter tellers zijn zoooo brak

als je met een scooter stilstaat staat de teller al bij 10 km/uur

hansieb
                            Moderator

Mijn teller van mijn aerox 2004 is net zo goed als een autoteller, heb al een keer achter een nieuwe renault gereden waar de snelheid digitaal opstaat, ik keek op de digitale teller van de renault en het was net zo snel als mijn teller.

Ook met een vw caddy gereden klopt precies, en ook nog met een honda crx gereden klopt het ook mee.

P.s ook nog met herr flick gereden die heeft een digi teller daar klopt mijn aerox teller ook precies mee.

Beetje bullshit wat je zegt, maar bij idd sommige scooters klopt er geen moer van.

Pjear
                              Topic starter

Uh noa lijkt me niet dak met me vespa die Earox *(wel ouder als 2004 Zou het daar aan ligguh ) met 85 ff inhaal Ben laats aangehoude en rollerbank op had ik 1.7 krijg nog bericht word dat voorkome ?>

hansieb
                                Moderator

Netjes ik had ook 1.7 kw. Maar het hangt af van wanneer ik 85 ga hoor. Als ik vol tegen de wind in rij dan ga ik 75-80 als ik wind mee heb zoals vanmiddag op een weg van 1 km lang dan red ik de 85.

Maar geen gedol mijn teller klopt gewoon met digi het is raar maar waar!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.