- Dit onderwerp bevat 7 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 11 maanden geleden door FonS.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 april 2010 om 13:38 #183770
hallo,
ik heb een 43MM 65CC cilinder gekocht van DR.
alleen deze past net niet goed in me carter.
het gaat echt alleen maar om 1 of 2 MM.
denken jullie dat ik het met 400 schuurpapier kan schuren of moet het echt gefreesd of gekotterd worden?19 april 2010 om 13:40 #197003Jij hebt een begrensd carter. Dit moet zeker gefreesd/gekotterd worden. Met een schuurpapiertje gaat je dat niet lukken.
19 april 2010 om 13:43 #197005Je kan het prima schuren hoor.
Als ik jou was zou ik naar de bouwmarkt gaan en een 50mm lamellen schuurborstel ophalen.
Klein en groot carter op elkaar, borstel erin frummelen, boren, passen of de cilinder past en opnieuw.
Dit doe je net zo lang totdat de cilinder makkelijk past.* Het is wel belangrijk dat deze makkelijk past, de metalen moeten kunnen uitzetten tijdens het opwarmen.
* 50mm is de maat van een SE carter, dit zal uiteindelijk niet de maat worden van jou carter maar kleiner blijven.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.19 april 2010 om 13:52 #197006kan je makkelijk schuren 😉 als je toevallig een dremeltje hebt, zou ik een schuurbandje hiervoor halen, dan heb je het er nog makkelijker af.
maar als je die niet hebt, is de oplossing van AA-T het makkelijkst;)
19 april 2010 om 13:56 #197339Inderdaad, Met een schuurbandje gaat het goed. Maar met een schuurpapiertje ga je lang bezig zijn:con
19 april 2010 om 14:34 #197352docs911 :
kan je makkelijk schuren 😉 als je toevallig een dremeltje hebt, zou ik een schuurbandje hiervoor halen, dan heb je het er nog makkelijker af.maar als je die niet hebt, is de oplossing van AA-T het makkelijkst;)
Mijn motivatie voor deze lamellen stift is niet gemak, maar afwerking..
Ik heb wel een dremel liggen en miljoenen schuurbandjes, maar voor deze bewerking vind ik dit niet ideaal.
Met een schuurbandje krijg je je carter nooit mooi rond in tegenstelling tot de lamellen op stift.Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.19 april 2010 om 21:23 #197357oke dus met een lamellen borstel zal het wel moeten lukken?
zal zeker wel slim wezen om me krukas der uit te halen?
dat is klote werk namelijk…. daarom vroeg ik ook of het gewoon met een schuurpapiertje kan,19 april 2010 om 21:29 #197358Zoveel werk is het nu ook weer niet, als je toch al de cilinder etc eraf hebt, kun je ook nog wel even de gasbrander erop zetten en de krukas eruit halen 😉
Als je dat niet doet, kom je punt 1 niet goed in je carter omdat de drijfstang in de weg zit, en punt 2 zit je krukas dan vol met stof na het schuren, niet fijn voor je lagers natuurlijk. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.