Home › Forums › Algemeen › Brommers algemeen › kan je er ook v-power in gooien?(ciao)
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 11 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 10 maanden geleden door cittadriver.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 mei 2007 om 16:37 #166794
is v-power euro 95 of 98? en kan je het zonder probleem met 2-takt olie mengen? bij voorbaat dank
11 mei 2007 om 16:40 #172800dat hebben members wel es geprobeert ja.. t schijnt ff beter te rijden en te lopen..
meng goed.. niet Té overdreven
Mike11 mei 2007 om 16:45 #172801Ja, kan prima, maar ik merkte er iig helemaal niets van (met alle 3 gereden, zefls met nitromethaan + methanol erbij)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno11 mei 2007 om 17:02 #172802Het resultaat van v-power is bij zo`n mini 2 takt blokje qua vermogen te verwaarlozen (bij autorijden merk je ietsie betere gasreactie). Vooral i.c.m. (half)synthetische olie houdt t wel je blokje schoner. Als je opgevoerd rijdt heb je waarschijnlijk meer baat bij gewone 98 benzine. Oja in Nederland is v-power altijd 95 RON, in Duitsland ook als 98 RON verkrijgbaar.
11 mei 2007 om 17:12 #172803het enige waar je mee opschiet in mijn ogen is je hogere octaan gehalte..
dat wil zeggen dat je een hogere zelfontbrandings temperatuur.
door de hoge compressie word het mengsel zo heet dat het zelf kan ontbranden. (te vroeg)
dan zou je dus v-power kunnen tanken om dat te verhelpen11 mei 2007 om 17:20 #172804erwinko :
het enige waar je mee opschiet in mijn ogen is je hogere octaan gehalte..dat wil zeggen dat je een hogere zelfontbrandings temperatuur.
door de hoge compressie word het mengsel zo heet dat het zelf kan ontbranden. (te vroeg)
dan zou je dus v-power kunnen tanken om dat te verhelpennee man tis geen diesel 😛 benzine doet nie aan zelfontbranding 😛
11 mei 2007 om 17:30 #172805
AnoniemNovember Rain :
erwinko :
het enige waar je mee opschiet in mijn ogen is je hogere octaan gehalte..dat wil zeggen dat je een hogere zelfontbrandings temperatuur.
dan zou je dus v-power kunnen tanken om dat te verhelpennee man tis geen diesel 😛 benzine doet nie aan zelfontbranding 😛
als op vloeistof een onderdruk heerst, kan het bij een lagere temp zelfontbranden!
ook bij benzine, idd heeft dit met het octaan gehalte te maken!zelfde principe als water koken op 20graden;)
11 mei 2007 om 17:53 #172806de v-power is gewoon wat zuiverder..bij hoogvermogen motoren is dat zeker te merken..
ik rij er zelf ook mee met motorcross en kan merken dat mijn motor wat beter reageert en wat meer vermogen geeft in mijn powerband..
voor een brommer heeft het denk ik niet zo heel veel nut…
11 mei 2007 om 18:35 #172807het enige waar je het echt zult merken is in je portemonnee 😉
11 mei 2007 om 18:42 #172808ik had eerst een beetje speed in mijn tank gegooit… nou dat werkt wel!!! dan is ie nie meer te houwe en blifjt ie ook maar gaan!! oo kal is de tank leeg ofzo weette nie… dan blijft ie maar gaan vol gas de hele tidj 😀
11 mei 2007 om 18:46 #172809Steven_Stepje :
November Rain :
erwinko :
als de vloeistof op druk staat, kan het zelfontbranden!
ook bij benzine, idd heeft dit met het octaan gehalte te maken!zelfde principe als water koken op 20graden;)
je bedoetl als 180 graden.. met hogere druk gaat water pas later verdampen (omdat er meer druk op staat worre de moleculen dichter op mekaar gedrukt) bij 20 graden kookt water bij een extreem lage druk ;).
en ik had t op internet gelezen jaah..
11 mei 2007 om 19:15 #172810ik heb ook ooit eens oude race-benzine in me mt5 gegooid gehad (octaan: 115 ofzo), trok toch wel een stukje beter op (het kon ook het idee zijn :P).
11 mei 2007 om 19:32 #172811
AnoniemNovember Rain :
Steven_Stepje :
November Rain :
erwinko :
als de vloeistof op druk staat, kan het zelfontbranden!
je bedoetl als 180 graden.. met hogere druk gaat water pas later verdampen (omdat er meer druk op staat worre de moleculen dichter op mekaar gedrukt) bij 20 graden kookt water bij een extreem lage druk ;).
en ik had t op internet gelezen jaah..
ja onderdruk..sorry, zal het ff rectiviceren;)
11 mei 2007 om 23:56 #172812tvmierlo :
ik heb ook ooit eens oude race-benzine in me mt5 gegooid gehad (octaan: 115 ofzo), trok toch wel een stukje beter op (het kon ook het idee zijn :P).ook wel “afgas” genoemt 😉
12 mei 2007 om 10:15 #172813V-power heeft een octaangetal van 97 in nederland. Maar het heeft weinig zin omdat er mee te rijden tenzij je motor pingeld op euro95 bezine… Je zou in pricipe ook met 98 kunnen rijden is nie veel anders… Waarom je bij een auto wel meer vermogen krijgt afhankelijk van de auto natuurlijk, is omdat de computer het onstekingstijdstip kan regelen… Die word vervroegd tot aan de pingelgrens die natuurlijk later is bij V-power met dat hogere octaangetal
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.