Home › Forums › Algemeen › Even voorstellen › Welk type Ciao is dit?
- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 maanden, 3 weken geleden door Wim.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 augustus 2023 om 23:46 #821499

30 augustus 2023 om 10:26 #821500Ook welkom, u heeft uzelf keurig voorgesteld. 🙁
De tekst, die er niet is, laat ook veel te raden over.
Maar je hebt er dus twee?Beide zijn gewoon een buitenlandse Ciao mofa (snorfiets in NL) 25 km/u.
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.Merk:
Piaggio (Vespa)
type:
Ciao PXVPX staat voor het frame met verende zadelpen en de V staat voor vario
De ciao bestickering ken ik niet, vermoed zelf gemaakt.
Zie wel dat de zwarte “activo” stickers op de zijkappen heeft. In Nederland hadden we ook een Ciao P Activo in 1994, deze was zwart met witte 5 spaaks velgen en in het petrol blauw met zwarte 5 spaaks velgen (mooiste ciao uitvoering ever), deze waren er alleen in 45 kmu uitvoering.Vermoed, als deze zijkappen origineel van deze brommer zijn, dat deze PXV’s ook uit 1994 komen.
30 augustus 2023 om 22:08 #821534Sry , ik maak nog een nieuwe , was al zo lang op zoek welke dit is , maar je vind er niks over terug . Die zwarte is van moj . Enige foto die ik terugvind is van die witte , maar is indentiek . Zou toch iets over terug te moeten zijn op het internet . Alvast bedankt voor je reactie en nogmaals sry voor de inval …
Mvg
31 augustus 2023 om 01:03 #821541De “Activo” sticker of motorschermen horen volgens mij niet op deze kleurstelling, idd zoals Jelle aangeeft zijn de Activo versies allen een P zonder zadelvering en hebben ook geen vario en de wielen zijn 5 spaaks. Jou Ciao is idd een PXV. Mocht je het framenummer hebben zal je een bouwjaar kunnen achterhalen. Door de reflectoren denk ik dat het hier om een Belgische bromfiets gaat.
5 januari 2026 om 13:03 #832515Weet iemand toevallig de “officiële” benaming/type (en/of bouwjaar) van specifiek deze uitvoering/kleurstelling Ciao?
Onderstaande afbeelingen heb ik van het internet afgehaald.

- Deze reactie is gewijzigd 2 maanden, 3 weken geleden door jaffabaffa.
5 januari 2026 om 18:53 #832519Volgens mij hadden Ciao’s geen type naam.
Enkele daargelaten, zoals Arcobaleno en Superconfort(SC) en misschien nog wel een enkele. Deze lijkt een C7E1T of 2T. En waarschijnlijk iets van eind ’80’s tot misschien ’96 of zo. Het C7…..etc lijkt mij overigens geen verkoop of handelsnaam maar meer een fabriekscode om welk type het gaat.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 januari 2026 om 21:12 #832522Ik heb zo’n zelfde Ciao, die komt uit 1991.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 januari 2026 om 22:30 #832523Volgens mij hadden Ciao’s geen type naam.
Het gaat om de uitvoering, zoals Pro, Activo, Sportivo, Rally etc. Er zijn heel wat afbeeldingen van oude folders te vinden op het forum. Maar ik kan me niet direct herinneren dat ik deze specifieke uitvoering in die folders voorbij heb zien komen. En ik geloof ook niet dat elke kleurstelling een aparte benaming meekreeg.
6 januari 2026 om 00:29 #832538Ja, dat bedoelde ik.
Type naam, naam v d uitvoering. Hoe Piaggio het ook noemde.
Oké, wist niet dat al die uitvoeringen met eigen naam op Ciao’s bestonden.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.