Vespa-Ciao.NL
:: kan een vespa met 70cc 110 lopen??

Home Forums Techniek Opvoeren kan een vespa met 70cc 110 lopen??

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Bo3T
    Bijdrager

Jelle :
      als het straks weer mooi weer wordt, ga ik eens kutten met een 70cc onaangepast, simo koppeling, 55 poelie dan eens kijken wat de top daar van kan zijn…

(jammer dat ik geen belgenkoppeling heb liggen)

volgens mij kom je dan alsnog niet op topsnelheid, omdat hij dan niet genoeg toeren kan maken denk ik.

ArvidW
      Donateur

Gewoon proberen, dan weet je het zeker.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

TimoO_
        Donateur

gewoon ramstrakke trekveren erin 😛 that’s the key. en gewoon plat gaan liggen zodat je em in z’n powerband krijgt.

@ Arvid, dat vond ik ook al :@ haha beter pakken we een 43mm DR Evo he :bier

Edit: G-no :pest, of een 74cc Malossi AF1!!!

hansieb
          Moderator

Jelle :
            als het straks weer mooi weer wordt, ga ik eens kutten met een 70cc onaangepast, simo koppeling, 55 poelie dan eens kijken wat de top daar van kan zijn…

(jammer dat ik geen belgenkoppeling heb liggen)

Pully 80 met DR evo + speedengine loopt ongeveer 90kmh 🙂 denk dat de 100 toch wel te halen is.

speedbuxy
            Bijdrager

Moet naast de uitlaat test dus ook maar een een blokjes test worden gehouden want zie hier een hoop analoge km teller snelheden voorbij komen.
              Want 90 met een 43mm cilindertje geloof ik nooit.

Ik rijd met een 50mm fabrizi

Met een max getunde inlaat.

Met daarop een Big valve spruitstuk set.

Een 24mm Dellie
              Top nardo replica uitlaat(beter als een yasuni R)
              Malossi volle kruk
              malossi rechte vertanding
              malossi snelle cdi
              malossi koppeling en vario.
              En met deze was lijst stuw ik mijn scooter niet sneller voort dan een 110km.

ArvidW
              Donateur

TimoO_ :
                gewoon ramstrakke trekveren erin 😛 that’s the key. en gewoon plat gaan liggen zodat je em in z’n powerband krijgt.

En onderweg nog even segmenten wisselen:haha

@Buxy, Zeer vette Fabrizzi cilinder heb je daar 😀

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

.-{2F4OV}-.

110 met 70cc;) Idd veel analoge snelheden hier. Kzeg nie dat t nie kan, ma t kan nie zomaar!

Ik reed idd 114 km/u digi. Denk dat ik wel n keer net boven de 120 digi heb gereden met wind mee en op n recht stuk en geen bocht zoals in de “toppen met Sil”-movie :thumb

Scooters met 50cc die makkelijk 110 hale ligt vaak aan analoge tellers;) Bovendien is n scooter zoals al gezegd totaal niet te vergelijke met n simpel vespatje!

TvA Tuning
                  Bijdrager

ik zeg je dat het niet gaat lukken:P

TimoO_
                    Donateur

@ Sil, je reed 114 km/h op de GPS. Digitaal is nog lang niet zo precies omdat je soms geen exacte maat van je wiel kan invoeren en omdat je nog rekening moet houden met hetzelfde fenoneem dat in een bocht een slip angle veroorzaakt. en daar kan een digitellertje eg geen rekening mee houden omdat dit met elke band heel anders is.

GPS is dan ook de enige snelheidsmeter die ik geloof. ja, of natuurlijk professionele apparatuur.

Om eens te zeggen, ik reed met G-no’s blokje:
                      47mm DEPS uitlaatpoort redelijk getuned
                      Eurocilindro “turbo” zij-inlaat
                      21mm Dellortho
                      Eurocilindro krukas…
                      27mm Malossi Too Bad
                      Poelie 80 en bromvertanding

nét boven de 80. en het blokje was best goed afgesteld, kon nog ietsje beter maar echt niet veel beter. dat is met de GPS getelt trouwens.

speedbuxy
                      Bijdrager

@TimO
                        Presies gps of iets anders profersioneels is DE bron alles daarbuiten neem ik ook met een korreltje zout.
                        En zoals jou setup ook al aangeeft je rijd niet zomaar hard.

10 berichten aan het bekijken - 31 tot 40 (van in totaal 40)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.