Vespa-Ciao.NL
:: Kan dit?

Home Forums Techniek Opvoeren Kan dit?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

mark89769
    Topic starter

Heb sinds maandag een compleet standaard snor ciao gekocht, dezelfde avond het blokje ervan nog uitelkaar getrokken.

Wat ik wilde doen is zo goedkoop mogelijk opvoeren, inlaat uitveilen, 13/13 (heb ik al), krukas tunen(opnening van brom maken), vliegwiel afdraaien.

i.c.m een city power uitlaat, zal dit een beetje lopen en hebben julie nog suggesties?

grrrrrr, mark

Robertez
      Bijdrager

Het zal wel rap lopen, kijk alleen wel uit dat je niet te ver gaat veilen en dat je de kruk niet teveel aanpast ivb vermogenverlies.

Kleinere poelie is voor meer top snelheid ook altijd een goedkope manier van opvoeren.

Ik weet niet wat voor een cilinder eronder zit, maar ook deze zou je nog kunnen aanpakken als je de tools hebt.

mark89769
        Topic starter

was ik vergeten erbij te zetten, heb al een poelie 70 erop gezet en zit gewoon standaard cilinder onder.
          misschien dat ik de uitlaatpoort nog wat uiveil?

of wat kan ik er nog meer mee doen?

tools heb ik wel (6)

Robertez
          Bijdrager

Uitlaatpoort kun je indd verbreden, verder weet ik geen andere mogelijkheden.

JayL
            Bijdrager

– uitlaatpoort 1 of 2 mm verhogen
              – uitlaatkamer kun je ook ruimer maken. tis idd moeilijk bij te komen bij een std cilinder, maar het is een optie.
              – van een snorkruk een bromkruk maken is niet mogelijk volgens mij.. maar het valt wel te ’tunen

mark89769
              Topic starter

dank je voor de reactie, die van de spoelpoorten ga ik is ff naar kijken, en heb ook besloten om ff een bromklok te halen

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.