Vespa-Ciao.NL
:: K-Star Krukas

Home Forums Mening & ervaring Krukassen K-Star Krukas

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Topic starter

K-Star krukassen gebruik ik nu al een paar jaar en moet zeggen er is helemaal niks mis mee.
      De timing is wat Tam maar dat is makkelijk aan te passen natuurlijk en ergens ook wel zo fijn zodat je per cilinder de juiste inlaat timing kan bewerkstelligen.

Sterk en robuust uitgevoerd en een drijfstang in de juiste low drag vorm met olielik gaatjes voor de smering van het lager.

Inlaat-gas-stroom-bots-vlak is al een beetje schuin aangepast zodat de inlaatgassen snel naar het midden van de krukas verdwijnen, heb ik dus weer nog schuiner aangepast voor een nog betere flow.

Het mooie van deze krukassen is dat de 12mm pistonpen uitvoering ook met een naaldlager is uitgevoerd, naaldlagers worden er standard bij geleverd zowel te 10 als de 12 mm.

Zelf vind ik het een aanrader ook al zijn ze een ietsje duurder dan de andere krukjes. :thumb

TICKLING BARN

Citta-ciao
      Donateur

Zeker top is het dat je met deze krukas zowel pen 10 als pen 12 zuigers kan gebruiken!
        Wat is de prijs van zo’n krukje dan?

Martino
        Moderator

Dit is dezelfde krukas als een DMP, RMS, of ander imitatie krukasje. Hij zit alleen in een ander doosje.
          Goede krukassen ter vervanging van een Piaggio krukje, maar hij haalt het niet erbij qua kwaliteit. Breken op de as doen deze krukjes helaas ook. Inlaatperiode is net zo lang als bij een brom of snor krukas. Denk er aan dat voor de pen 10 en 12 versies van de krukas een apart lager hoort. Je kan dus niet kiezen en deze lagers hebben een andere maat als de doorsnee lagers voor krukasjes.

Controleer voor gebruik ook de positie van de small-end pin. Ik ben al 2 maal tegen gekomen dat deze te ver uit steekt en de krukaslager hierop kan inslijten. Dit icm het gebruik van een shimring.

Zie ook.

Crullie
          Topic starter

Ik heb het vermoeden dat alle keurige aan de tolerantie maat voldane krukasjes in de K-star doosjes verdwijnen en dat de wat ruimere krukasjes die dus wat ruimer in de tolerantie maten vallen in de goedkopere doosjes verdwijnen.
            En op de Top-Breaking na denk ik dat veel mensen hun krukas niet goed weten te monteren of de juiste zorg bij het inrijden beachten en dat zo veel krukassen daardoor sneuvelen.

@ citta-ciao12 :

Nee je kunt niet de lagers uitwisselen, dus weet wat je koopt snor, brom, 10mm of 12mm.

Prijs is € 65,-

TICKLING BARN

speedbuxy
            Bijdrager

K-star en DMP zijn ook niet 100% te vergelijken.
              Want de zuigers in de k-star doosjes waren anders dan de zuigers die later in de dmp doosjes zaten.
              Dus verbaast mij niks dat de krukjes in k-star doosjes ook net even anders zijn qua kwaliteit dan de krukjes in dmp doosje.

Martino
              Moderator

K-star is niks meer dan een taiwainees merk dat imitatie onderdelen verkoopt. Zoals zoveel merken produceren zij niet alles zelf en ik denk ook niet dat zij eerste keuze hebben op de krukassen. Er zijn gewoon meerdere merken die hetzelfde spul verkopen. Zie ook de de welbekende zuigers welke ook door DMP worden verkocht.

Ik kom er gewoon achter dat alle aftermarket krukassen gewoon een stuk minder zijn dan originele Piaggio krukassen. Dit heeft niet altijd met het juist monteren van de krukassen te maken. Zie ook mijn gebroken Olympia krukas. Je ziet gewoon aan de as dat deze te broos zijn en eerder breken dan buigen.

*K-star zuigers zijn onderling zelfs anders.

speedbuxy
                Bijdrager

Martino :
                  Ik kom er gewoon achter dat alle aftermarket krukassen gewoon een stuk minder zijn dan originele Piaggio krukassen.

Das sowieso een feit en vaak is een knappe Piaggio kruk ook nog goedkoper te bemachtigen:thumb
                  K-star is trouwens failliet en DMP heeft de zaken over genomen vertelde de brom boer mij toen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.