Vespa-Ciao.NL
:: Jullie mening voor het poedercoaten ( lassen ? )

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Jullie mening voor het poedercoaten ( lassen ? )

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Ralf
    Topic starter

Dag mannen,

Ik wil mijn vespa ciao volledig reviseren en dus ook mijn frame laten poedercoaten.
      Aangezien dit best wat kost is mijn vraag aan jullie :
      Is het verstandig om het frame nog op bepaalde punten te laten doorlassen voor het coaten of is dit niet nodig ?

Groeten Ralf

niek1992
      Bijdrager

Ik heb het wel gedaan, mede omdat je na het coaten dit niet meer kan doen en stijfheid in het frame verbeterd (en die is al zo slecht bij een Ciao).

Tanknaden hoef je niet perse te lassen, zijn ook gesoldeerd dus weet niet of dat makkelijk gaat. Maar de volgende punten zou je kunnen lassen:
        achterbrug bij spatbord
        achterbrug bij zadelstang
        bagedragerstangetjes

je zou er nog voor kunnen kiezen om de zadelstang onder je geveerde zadel (C24 & C31) ook nog vast te lassen aan het stukje frame/spatbord wat daar zit. Ik heb dat toendertijd niet gedaan. Daarnaast zou je je voorvork nog kunnen verstevigen, deze zijn namelijk niet heel stevig. Zelfde methode handeren. Naden lassen en wellicht de loze delen opvullen met stuk U-profiel.

Wim
        Bijdrager

Voor gewoon gebruik hoef je niets te doen.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Ralf
          Topic starter

Bedankt voor de reacties, ga eens kijken wat ik ermee ga doen.

Ralf
            Topic starter

trouwens, mooie foto’s Niek, is mooi geworden.

Herr Flick
              Sleutelbeheerder

Let er ook op dat bij alles extreem ‘vast’ lassen het frame dus uiteraard stijver wordt. Maar dit betekent ook dat trillingen en vibraties ook meer voelbaar zijn.

Ik zou hem dus op de wat zwakkere plekken extra lassen, maar niet op téveel plekken.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                Gele Racefrikandel

Ralf
                Topic starter

Ok, beter op een paar stukjes dus. Komt goed, bedankt Herr Flick

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.