Vespa-Ciao.NL
:: Jorik’s Perso

Home Forums Perso’s Projecten Jorik’s Perso

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespaciao4ever
    Topic starter

ik ben dus van plan om van deze ciao dit ongeveer dit te maken : .

maar um welke materialen heb k er voor nodig (om dat gat dicht te maken ) en welk stuur is dat, … ?

grts jorik

ps alle tips zijn welkom

update 1 : 09/04/2007

—————————–

ik heb em nu al helemaal uitelkaar ligge

zo:

dit werkt precies niet, kijk hier dus HIER klikken voor mijn album

maar nu zijn er drie problemen, eig vier.
      dat linkerhandvat krijgk er niet af , dus hoe ?
      die kabel van de gas krijg k er ni uit
      en de bok gaat er ook niet af :s
      en als laatste hoe gaat het stuur en het voorvork eruit ?

nu zijn we al enkele stappen dichter, het volgende is schuren en ng eens schuren !!!

update 2 : 11/04/07

——————————–

na wat vroet werk hebk alles er toch af gekregen behalve het stuur en het voorvork en ben k al wat begonnen met schuren 😉

resultaat :

klein updateje (2.5) 12/04/’07

——————————

Eindelijk een stap dichter naar men rijbewijs A3, ik heb men theorie vandaag gehaald !!

Update 3 13/04/’07

—————————–

ik heb het stuur er nu toch al uit + op 28/04/’07 mag k men frame gratis! laten zandstralen en lassen.

update 4 15/04/’07

—————————-

Deze voetsteuntjes heb ik ng in de garage gevonden, ze komen van een oude fiets. Ze werden gebruikt als voetsteuntjes voor de persoon zie achterop zat.

update 5 29/04/’07

—————————

gistere is men frame en nog andere spullen gezandstraald!
      hier zijn enkele foto’s

of kortom http://www.mijnalbum.nl/Album=78CLHCWK.

Ik heb ook besloten om er een lamborghini ciao van te maken ipv een ferrari dus de kleuren zijn geel- zwart . en ipv het paard komt er het logo gepaint.

Het lassen wordt wss morge ofzo gedaan. foto’s volgen…..

update 6 13/06/’07

———————————————–

project ligt stil nu, wegens dat domme school met hun examens !!

wat ik nog zoek : – ebr of look a like voorvork ( vonckje dat van jouw?)
      – mooi zadel voor men ciaotje
      – motorisch alles ng :d
      – zwarte 4 spaak velgen tegen een goede prijs
      – logo van lamboghini in sticker of plaatjes

en iemand die een foto in paint kan maken of photoshop…….

maar binne drie weken is het vakentie dus …… zal er hier hard gewerkt worden!!

grts jorik tot binnenkort

pier
      Bijdrager

dat is een M-stuur.. en verder vraag ik me af ga je er ook een schijfrem voor opbouwen?

vespaciao4ever
        Topic starter

ja miss als k die ergens kan vastkrijge (miss van een aprillia sr ofzo zei iemand me laatst)

Mike
          Bijdrager

leuk! maarr, waar is de rest van je plan?

setup?
            kleuren?

enz enz

Mike

Nick_orginelli
            Bijdrager

om dat gat dicht te maken heb je gewoon een dun stukje (hoeft volgens mij nog geen mm dik te zijn)plaatstaal ofzo nodig. Voor de afwerking kun je dan plamuren. Je kunt voor het stuur dat van een tomos A35. (das ong. zoiets zoals op de foto)

vespaciao4ever
              Topic starter

ja setup is voor later eerst het optische, ik wil de kleure zo int rood (eig is het niet origineel ik weet het) en ja ik wil m eig volledig na bouwe maar wel miss met ebr voorvork

@ nick : moet dat plaatstaal daan lassen ofgewoon met plamuursel (is dat wel stevig genoeg ??) en ja eeen stuur van een vespa grillo hoe ziet dat eruit ?

Nick_orginelli
                Bijdrager

vespaciao4ever :
                  @ nick : moet dat plaatstaal daan lassen ofgewoon met plamuursel (is dat wel stevig genoeg ??) en ja eeen stuur van een vespa grillo hoe ziet dat eruit ?

dat moet je lassen, voor de afwerking (na het lassen) kun je ut mooi glad maken (voor het spuiten doen he;))

tomos voorvork:

EBR voorvork:

pleasure
                  Bijdrager

Eerst lassen, dan plamuren, anders komt het er zo weer vanaf zetten 😉

Jacky
                    Bijdrager

Tuurlijk lassen! Maar plamuren om het mooi te laten overlopen en glad te maken!Dat dign ziet er wel mooi uit btw:)Haaljem ditkeer wel uit elkaar om te spuiten? Hope so!

vespaciao4ever
                      Topic starter

ok dank voor de tips .
                        en hoeveel denken jullie dat dit project +/- gaat kosten ?

@ jacky jaja tuurlijk deze keer wordt hij volledig gedemonteerd

Rebel

Licht aan je setup,spuiter etc he.

Maar een Ebr met schijfremmen zal je niet lukken
                          trouwens die schijfremmen vind ik juist het veste op dat ding

maak dan een lambourghini ciao ofzo 😛

ciaoracer
                          Bijdrager

Ik schat rond een 300 euro. Dit is een schatting he weet dit dus niet zeker.

Nick_orginelli
                            Bijdrager

als je ut goed wilt doen, dus optisch en motorisch, dan kost ut toch een flinke duit… zeg eens 450 euro ( grove schatting (3x aangepast:P) ligt eraan wat je zelf kunt natuurlijk

– wat rebel al zegt: laat je het professioneel spuiten of doe je ut zelf met de hand en spuitbus;)
                              – kun je het laten lassen of moet je ervoor betalen
                              – of je kenteken erop wilt… of dat er al op zit….
                              – ebr voorvork alleen kost al +/- 100 euro. dus reken maar uit!

vespaciao4ever
                              Topic starter

mijn vader kan t lassen mijn overbuur heeft een compressor en is zijn leven lang carrosier / spuiter geweest dus…
                                enjah de setup kan me opdit moment ng niet veel schelen, is iets voor later. enjah een lamborgini ciao (is dat geel ?) is wel vet :d:d
                                @nick : hier in belgie is geen kenteken nodig en k denk dat k toch maar geen ebr voorvork neem want daar kan geen schijfrem op dus…

maar miss dat er iemand van t forum (uit belgie) me kan/ wil helpen ?

Rebel

Ja lambourghini is geel met meer ronde vormen

moet je gewoon op google ff wat plaatjes zoeken en krijg je wel vette ideeen van.
                                  + niemand heeft het 😛 (zover ik weet)

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 113)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.