Vespa-Ciao.NL
:: jordi O SBO scootersprinter 2008

Home Forums Perso’s Andere merken jordi O SBO scootersprinter 2008

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

@avanti

Heb zelf een aerox gehad, dat was qua comfort 100 x beter dan een ciao.

– Opslag ruimte
      – Betere remmen
      – Starten en gaan
      – Geen gezeik
      – 7 liter tank

Nu is de rijervaring op ciao weer leuker, maar wij zijn bijv na de zuiderzeetour op de ciao helemaal afgepeigert en een houten kont wat 3 dagen aanhoudt.

Op een aerox 400km is geen probleem even de beentjes strekken , heerlijke voorvork, zitcomfort is beter, vering achter is beter.

speedbuxy
      Bijdrager

@hansieb.
        400km op een scooter is ook echt geen feestje dan ben je ook best op qua benen en reet.
        Maar dit zal idd op een brommer nog sneller gaan want heb gisteren weer eens op een ciao gereden naar dik 10jaar maar das wel even heel wat anders;)

@topic starter.
        Leuk project wel ahoewel ik het verder wel een gewoon scootertje vind waar er op een gemiddelde sprint tig van staan.
        Ik had liever een peugeot blok gezien heb het namelijk niet zo op een plug and play pia blok.
        Maar verder wel nette tijden die je rijd:thumb

TimoO_
        Donateur

met m’n ciao is het ook starten en rijden hoor? 😛 een paar compressie slagen en hij is aan.

wegligging van een ciao is ook ramgoed hoor, kan er vrij plat mee door de bocht (totdat m’n stepje aan de grond komt) en nog nooit op m’n pan gegaan door een bocht ;). daarbij stuurt een vespa gewoon veeeeel beter, zeker met een goed voorvork.

en tja, een scooter zit inderdaad relaxer maar ik heb nooit zoiets zovan WAT ZIT DIT DING NOU KUT!

en scooters kan je inderdaad mooi maken ja, als je een heel nieuw frame bouwt.

jordi 0
          Topic starter

@topic starter.
            Leuk project wel ahoewel ik het verder wel een gewoon scootertje vind waar er op een gemiddelde sprint tig van staan.
            Ik had liever een peugeot blok gezien heb het namelijk niet zo op een plug and play pia blok.

de frames bij een sbo meeting die op mijne lijken kan je op een hand tellen:). en wat versta je onder Plug & play? als jij precies dezelfde onderdelen als mij zou kopen zou je nog niet dezelfde tijden en vermogen eruit halen… juist de aanpassingen die je eraan doet maakt het voor mij al geen plug & play meer. enja de keuze is voor mij heel simpel. waarom 3000 euro in een peug bloksteken en nog geen fatsoenlijk vermogen hebben als je gewoon een pia blokje kan bouwen waar je een beukend vermogen uit kan halen. dat een paug blok specialer is is voor iedereen duidelijk:thumb.

en net als wat timo zegt is het als je een goeie brommer hebt ook altijd lopen. en ciao’s rijden zeker relaxed maar voor langer doe ik toch altijd een scooter pakken.

Herr Flick
            Sleutelbeheerder

dit is gewoon een kwestie van menings gevoel natuurlijk, anders rijden mensen bijv ook niet op tomosjes, puchjes, cittatjes etc.
              natuurlijk zijn scooters “geavanceerder” omdat het gewoon een groter hok is met meer ruimte.

En hans, bij een ciao is het normaal gesproken starten en rijden 😛 misschien niet jouwn ervaring 😀 ?

laten we nu deze discussie maar stoppen in deze perso.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
              Gele Racefrikandel

speedbuxy
              Bijdrager

jordi 0 :
                @topic starter.

de frames bij een sbo meeting die op mijne lijken kan je op een hand tellen:). en wat versta je onder Plug & play? als jij precies dezelfde onderdelen als mij zou kopen zou je nog niet dezelfde tijden en vermogen eruit halen… juist de aanpassingen die je eraan doet maakt het voor mij al geen plug & play meer. enja de keuze is voor mij heel simpel. waarom 3000 euro in een peug bloksteken en nog geen fatsoenlijk vermogen hebben als je gewoon een pia blokje kan bouwen waar je een beukend vermogen uit kan halen. dat een paug blok specialer is is voor iedereen duidelijk:thumb.

en net als wat timo zegt is het als je een goeie brommer hebt ook altijd lopen. en ciao’s rijden zeker relaxed maar voor langer doe ik toch altijd een scooter pakken.

Met plug and play bedoel ik dat alle snelle onderdelen er zo op passen zonder aanpassing, wat je daarna doet en jij bedoeld noem ik niet aanpassen maar afstellen;)
                En peugeot is niet langzamer maar weinig gebruikt, en de paar die ze gebruiken zijn niet profersioneel tuner hoeveel pia,s dacht jij dat er snel waren als daar ook maar 4 of 5 van waren en dan ook niet bij profersionele tuners.

Ik heb in ieder geval al bij koopmans gestaan die het heeft bekeken en zei ik zie geen reden om minder te moeten scoren en Marco van XSH vond het ook totaal niet tegen vallen en zag ook geen beperkingen tov van pia.
                Het is gewoon puur omdat het maar 4 a 5 peugeot scooters zijn tegenover 70 tot 80 pia scooters, dan hoef je ook geen geleerde te zijn om te berekenen dat de kans dat een pia wint groot is.
                Zeker als je nagaat dat onder pia ook nog alle grote namen/tuners zitten.

hansieb
                Moderator

Zoals jordy hier heeft aangegeven barry, als je komt om te zeiken dat scooters kut zijn post dan niet !

barry
                  Donateur

hansieb :
                    Zoals jordy hier heeft aangegeven barry, als je komt om te zeiken dat scooters kut zijn post dan niet !

Blijf dan weg met dat scootergezeik,dan heb je zoiets niet!
                    En waarom zijn me’n posts verwijderd????Jij was toch de eerste om te zeggen dat er op een forum gediscussieerd “mag” worden???
                    Of niet Hans???

Bartjee: Discussies bij deze beeindigd in deze perso. Genoeg gezeik geweest hier het is nu afgelopen, maken er nu een normale perso van of je scooters nou mag of niet;)

HELLRAISER
                    Bijdrager

Je zal het vast al vertelt hebben maar waarom gebruik je ac carter zonder lc spoel kanaal?
                      Toen ik van mijn carters lc wou maken werd dit mij ten zeerste afgeraden bij epc.

9 berichten aan het bekijken - 31 tot 39 (van in totaal 39)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.