Vespa-Ciao.NL
:: Jopie’s Ciao.

Home Forums Perso’s Projecten Jopie’s Ciao.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jopie
    Topic starter

hey,
      hierbij mijn ciao special.
      ik ben dus jopie, ben 15 jaar en al tijd bezig met sleutelen.
      Ik heb me ciao nu z’n 3 maanden, ik heb me ciao gekregen van me zwager.
      Toen ik hem kreeg deed hij het niet, er zat een speedengine 80cc blok onder die ooit een keer onder me citta zat 2 jaar geleden. Ik had het blok uit elkaar gehaald en daar bleek een scheur in te zitten, scheur laten lassen en alles deed het.
      na z’n 2 maanden te hebben gereden stopte hij er opeens weer mee. De scheur bleek er weer te zijn, dus kocht ik nieuwe speedengine carters.

Na een maand te hebben gereden vond ik het mooi geweest, de ciao ging helemaal uitelkaar en in de verfafbeit. inmiddels heb ik ook een zij inlaat van eurocilindro gekocht van Tim.
      me setup word:
      19mm carbeurateur.
      80cc polini
      speedengine carter met eurocildro zij inlaat.
      Malossi spruitstuk.
      vario 100mm schijven.
      polini voor vario

vorige week had ik verf gehaald om hem te spuiten. eerst had ik nog even nieuw spatbordje gepolyesterd vidn wel goed gelukt zelf.

3 dagen later dacht ik klaar was maar het was allemaal beetje mislukt met die parelmoer. dus moet maar even nieuw potje parelmoer halen.
      allles word dus parelmoer wit, zadel laat ik ook wit bekleden. ik heb eigelijk nog geen idee wat ik met me velgen moet doen, gewoon wit laten coaten of een andere kleur tips zijn welkom!!

G-no
      Donateur

ziet er mooi uit man! heb je foto’s van je blokje? en hoe loopt het met die zijinlaat? (ik heb hem ook)

Mike
        Bijdrager

ziet er nice uit hoor:)

leuk blokje zal wel lekker lopen als je hem goed afstelt!

jammer dat je de veren in je vork heb late zitte met t spuiten.. klein detailtje maja:)

Mike

LeMoN
          Bijdrager

Leuke setup word het, maar ik ben persoonlijk niet zo’n fan van teveel wit, en dat is dit dus 😛

J3sp3R
            Bijdrager

Zou je die hendels niet even uit elkaar halen voor ’t spuiten? 😛 Nu als je remt zie je de oude verf, of heb ik dat mis? :’)

Dountill
              Bijdrager

Dat weet ik wel zeker, je blijft inderdaad een klein stukje zwart houden met het inknijpen van je rem 😛

N!CKs

het achterspatbordje ziet er tof uit:thumb
                  wil ook wel een fototje zien van het blokje, en de kleur is ook wel een vet idee.:D

Edjuh
                  Bijdrager

Heb je het 19mm spruitstuk al? Want die heb ik nog liggen.

Ziet er goed uit. Alles in dezelfde kleur zie je niet vaak.

jopie
                    Topic starter

ja je ziet een stukje zwart als ik rem haha maar kreeg die hendels er niet uit, komen nog andere hendels op.
                      @ edjuh: ik heb al z’n malossi spruitstuk met membraam besteld moet alleen nog ffies een carburateur ergens vandaan halen. Ik dacht eerst aan een 21mm of is dat te veel. Als iemand nog een carburateur heeft liggen pm me effies.
                      Wat zal trouwens doen met me velgen, wit laten coaten of een andere kleur, mischien word het allemaal wel erg wit, heb ook al witte kabels etc tips zijn welkom!!

jopie
                      Topic starter

er is weer een hoop verandert aan me ciao teneerste heb ik een nieuw frame, die van roel van het forum dus heb nu eindelijk kenteken.
                        ik heb ook me zij inlaat binnen, deze heb ik al aangepast en alles past nu.
                        Ook heb ik me carburateur besteld een 20mm dellorto met een mallosso e14 schuimfilter.
                        ik zal vananvond wel ffies wat foto’s posten.
                        maar ik zit met een probleem.
                        Ik kan 3 dingen doen, een Calibrata kopen
                        Malossi vertanding.
                        of een andere cilinder ik dacht zelf aan een pincasso 80cc zwarte edite.
                        waar heb ik het meest aan volgnes jullie?

reiniero
                        Bijdrager

ik zou voor de malossi vertanding gaan;) je hebt al een mooie cilinder/uitlaat dan heb je het dubbel en malossi vertanding nog niet dus;) maar wel vet spul heb je=)

hansieb
                          Moderator

Idd voor malossi vertanding gaan , bij de 80km/h houd het bij elke setup gewoon redelijk op.

Malossi vertanding ga je gewoon een stuk harder mee.

R.oel !

jopie :
                              er is weer een hoop verandert aan me ciao teneerste heb ik een nieuw frame, die van roel van het forum dus heb nu eindelijk kenteken.

IK ga overmorgen even naar de fietsemaker voor een doos waar het frame in past, dan stuur ik het woensdag op want dan heb ik vrij van school, dus donderdag heb je het dan !! 🙂

jopie
                              Topic starter

malossi vertanding stel ik nog even uit, maar komt er wel.
                                De kleur word nu ook weer anders aangezien ik een ander frame krijg,
                                ik denk dat de kleur oranje parelmoer met wit parelmoer word, tips zijn welkom.
                                Nog ffies wat foto’s.
                                eurocilindro turbo krukas

speedengine groot carter deel

aangepast eurocilindro klein carter deel.(moet nog worden afgewerkt.)

spulletjes van mopshop.
                                malossi membraam spruitstuk, xenon-look verlichting, nieuwe tank dop en nog wat dingen.

80cc polini

het ouwe parelmoere frame

20m witte buitekabel:P (heb je nog nodig pm me even)

voor zover even, volgede week volgd de rest, dan zit me blok in elkaar en heb ik me frame dus van het weekend word proberen te starten.

ArvidW
                                Donateur

Wat is er gebeurd met die krukas 😮

Drijfstang is verkleurd (dus te heet geworden) Die plastic doppen in krukas lijken niet meer op plek te zitten (te warm geworden?)

Waarom zit er slijpsel in de polini 80, heb je er wat aan getuned?

Je zadel ziet er btw leuk uit:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.