- Dit onderwerp bevat 70 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 7 maanden geleden door Stiekelbaarsje.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 april 2010 om 13:59 #460356
ja;)
23 april 2010 om 16:48 #460670Update
Ik heb Vandaag nog een blokje met 50 snel voor een kleine prijs kunnen bemachtingen. Ook ben ik begonnen aan m’n anderen Ciao (Helemaal bovenaan rechts op de 1e foto) Ik heb hem al even aan het lopen gehad, maar daar is het ook bij gebleven, er moet nog een anderen carb. op. ook moet hij nog even afgesteld worden. ik ga zondag ermee verder, want er moet nog een hele boel aan gebeuren.
dan zal ik ook wat duidelijke foto’s maken hoe hij er bij staat.
mvg.
6 mei 2010 om 16:41 #460984Update
Heb al even niks meer laten horen,
Heb afgelope tijd aan mijn snor gewerkt, hij is nu bijna helemaal in orde. Loopt prima moet alleen nog iets anders afgesteld maar dat is zo gepiept,;) Ik zal van het weekend wel wat foto’s posten, Ook heb ik de Yamaha Aerox van mijn neef overgenomen, Ik was eigelyk nooit zo heel erg fan van scooters maar ik dacht doe eens gek, want het kan nog wel eens een leuk projectje worden, hier foto;

ook zat ik te denken om binnenkort het blok van men Groene cross ciao uit te vijlen. maar daar heb ik nu erg weinig tijd voor dus daar wacht ik nog even mee.
Ltr.
22 mei 2010 om 17:49 #439963update
Hoi,Ik Heb afgelope tijd een paar klijne dingetjes gedaan zoals m’n snor fatsoenlijk afgesteld, een zijstandaard + stepjes op mijn Groene ciao gemonteerd. en nu wil ig beginnen aan een cartertje wat ik nog had liggen, het plan was namelijk om die uit te gaan vlijlen, zie ik opeens daat er een stukje uit is:( ik hoop dat ik hem nog kan gebruiken, hier een foto, mischien weet iemand van julie of hij nog bruikbaar is
Ik heb trouwens expres een oud cartertje gepakt om te bewerken, omdat het eigelijk mijn eerste keer is dat ik dat ga doen. Heelaas zitten aan dit carter wel een deel mankementjes, maar dit vald hopelijk allemaal op te lossen

….
hier nog een paar foto’s van mijn snor:P

GRZ
22 mei 2010 om 18:13 #461429Zoon hapje daar eruit kan geen kwaad, Pakking zal hem nog wel goed afsluiten.
Succes dermee!
23 mei 2010 om 07:40 #461436jammer van de verlenging van de uitlaat..?
wel goed bezig 🙂
23 mei 2010 om 10:54 #460915Ik Denk ook dat ig er binnenkort nog wel een ander uitlaadje op ga leggen,,,
Dankjewel25 mei 2010 om 15:20 #461477Heb vandaag de kruk uit het grote Carter helft gehaald. Heb het Grote Carter een beetje schoon gemaakt. Morgen begin ik als het goed is met uitboren/vijlen.
Alleen zag ik dat de schroefdraad van de krukas beschadigd was, waardoor de koppeling moer er niet meer goed oppast, ik hoop dat ik dit kan verhelpen want ik wil de kruk gewoon gebruiken. mischien weet iemand van julie hoe ik dit moet oplossen
25 mei 2010 om 15:47 #461478Als je schroefdraad dusdanig is vernageld kan je hem weg gooien.
Tenzij je nieuw schroefdraad kunt tappen of iets dergelijks.25 mei 2010 om 16:05 #461480ik heb mijn draad ook een keer opgesneden met m8 kan prima kijk alleen wel uit doe het wel recht!!
en als je dat voor een 2de keer moet doen dan kan je beter meteen je krukas weg pleuren:O25 mei 2010 om 18:44 #430285heb op het forum nog een manier gevonden om het op te lossen, Een nieuwe schroefdraad erin zetten, in de howto zag het er prima uit;),
alleennu nog hopen dat het mij ook lukt
.26 mei 2010 om 18:26 #461511Update
Heb vandaag m’n eerste cartertje uitgeveild. Ik heb het Carter uitgeveild puur om te oefenen en om te kijken hoe de eerste keer me af ging. het is namelijk de bedoeling, dat als dit cartertje een beetje aardig zou lukken dat ik dan het Carter van me groene cross ciao uit ga vijlen.
als ik het carter wat ik vandaag heb uitgevijld aan de praat krijg leg ik het op mijn snor.(wat misschien moeilijk kan worden aangezien er op sommige plaatsen beschadiggingen zijn en de krukas ook ook is beschadigd.)
zoniet dan was het gewoon een mooi oefencartertje:PHier foto’s van het Cartertje naat het vijlen (Gebazeerd op orgi. 50cc)
(je ziet hier ook nog iets duideljker het stukjes uit het grote Carterhelft,(wat Hopelijk niet een al te groot probleem wordt)
Mischien de inlaat nog wat aan de klijne kant, maar ik wil ook neit te veel carterdruk verliezen.
Na dat ik vandaag Vandaag m’n eerste Cartertje heb uitgevijld gaar ik binnenkort het blok van m’n Groene cross ciao grondig onder handen nemmen, Het is de bedoeling dat ik het blokje Compleet ga reviseren en er een Dr 50 snel op komt die ik nog heb liggen hier.
GRZ
9 juni 2010 om 14:34 #461892Update
Heb Een Cito + Op m’n Snor liggen. Deze zat op mijn andere ciao toen ik hem kreeg, heb hem helemaal opgeschuurd en opnieuw gespoten met motip hittebestendige lak.
Je merkt toch best goed het verschil tussen in citypower en een orgi.:Phier een foto voor:

en erna!

Deze week nog even wat pakkingen etc bestellen op Jmpb
als ikd ie binnen heb ga ik m’n groene cross ciao motorisch nog even onder handen nemen.Wat te doen:
-Inlaat uitvijlen
-Dr 50 snel (38.4mm)
-Nieuwe Zuigerveren
-Nieuwe 13/13 (die ik nu heb lekt behoorlijk en loopt niet lekker stationair).
-evt. mallossi luchtfilter.
-nieuwe pakkingen/keerring.
-evt. nieuwe krukas lagers.Heb even met Sjoerd-ciao onderhandeld, en waarschijnlijk ga ik zijn Simonini Proline kopen.
Ik ben deze verbeunde Leo Racing namelijk helemaal beu. ben ook van plan om de Racing nog een keer terug te buigen en weer een stukje inkorten. zodat hij er weer (vrij) normaal uitziet.Nog even een foto hoe m’n Cross ciao er nu bij staat:

zoals je kunt zien eindelijk met gemonteerde zijstandaart en stepjes.:P:P
15 juni 2010 om 15:25 #462042Update
Ik heb de Simonini Proline van Sjoerd-ciao overgenomen, hij zou hem deze week opstureren.
Morgen Bestel ik via JMPB de een aantal onderdelen.
Ik ben namelijk bezig met het reviseren/Uitvijlen van mijn blokje. Ook komt er de Dr 50 snel op.
ik heb gister het blokje gedemonteerd. ik heb onder tussen een paar foto’s gemaakt.die zet ig zsm online.
———————————————————————————————————————15 juni 2010 om 15:30 #462043mooi spul allemaal, succes ermee!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.