- Dit onderwerp bevat 204 reacties, 41 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 1 maand geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
Mn Harz crosser doe ik zo weinig mogelijk aan, alleen het nodige onderhoud.
afgelopen jaar nadat we door een riviertje waren gereden deden mn remmen het niet meer. in de heuvels is dat niet erg handig bedacht ik me terwijl een 12graden heuvel af stoven.
dus een kleine update voor mn crossertje

ben er heel blij mee, en in een avondje was het geplaatst. de electra van mn licht overzetten naar andere knoppen duurde het langst.
het remt echt super goed.31 mei 2025 om 11:58 #828962Gaaf hoor, Ik hoor dat wiel schreeuwen om ruw terrein met een helling.
Die moer vind ik ook mooi.- Deze reactie is gewijzigd 10 maanden geleden door zevenenergie.
Het remmetje heeft de Harz toer overleefd hoor. echt fijn dat je echt kan remmen 😉
hieronder een kleine impressie van de afgelopen Harz toer, “lekke banden editie”

3 juli 2025 om 17:49 #829278Zoek het verschil
Voor:

Na:
3 juli 2025 om 18:28 #829279Dikke michelin achterop
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.dat klopt,
en wat een verschil is dat met andere bandjes zeg.
dit is een city grip 2 80/90 – 16.
gelijk voor mn Si ook maar nieuwe slofjes besteld.voor:

na:

ik ben dik tevreden.24 juli 2025 om 18:19 #829469Ja rijdt het beter dan de contigo/ deestones die je er eerst op had?
Hoge band ook wel, goed dat je een zijstandaard hebt met bok merk ik al bij de contigo dat die niet heel stabiel staat.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 juli 2025 om 16:31 #829473
Ik zat even goed te kijken naar je brommer en toen dacht ik; met dat zadel is het precies de Missing Link tussen de brommer en de scooter.- Deze reactie is gewijzigd 8 maanden geleden door zevenenergie.
25 juli 2025 om 17:07 #829475er zit zelfs wat opberg ruimte onder het zadel 😉
nu de dagen weer wat korter worden is hier weer tijd voor onderhoud.
bovenaan deze pagina zei ik nog dat ik alleen het hoog nodige doe bij m’n Harz crosser, daar is het nu wel tijd voor.
het was daar prachtig weer en erg droog. meestal rijden we door veel plassen en modder, deze keer was het voornamelijk heel veel stof.

zelfs in de voorvario

van binnen zag alles er nog wel redelijk netjes uit gelukkig. toch blij met mn luchtfilter 😉

voor dit soort werk heb ik een ultrasoon reiniger
werkt goed, maar blijf er niet naast staan wat je krijgt geheid koppijn

en de plakkerige hoekjes mag je zelf doen helaas.
mocht iemand daar nog een tip voor hebben hoe dat wel schoon wordt in de ultrasoon, let me know.volgende keer verder met het frame enz. schoonmaken
- Deze reactie is gewijzigd 5 maanden geleden door Joor.
27 oktober 2025 om 06:40 #830421Voor die vette hoekjes kan je de handel beter even door de ontvetterbak heen halen ipv de ultrasoon.
Sinds kort ook zon ding staan en om eerlijk te zijn had er jaren terug al een neer moeten zetten.
Scheelt zo veel, vooral als je zon holle kwast erop hebt.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.27 oktober 2025 om 09:09 #830422💡 En wat gebeurt er als je een jerrycan van die onvetter in de ultrasoon gooit?
Twee vliegen in één klap? Of…
Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.28 oktober 2025 om 13:52 #830432Ik neem aan dat Joor wel een soort ontvetter in zn ultrasoon heeft…
30 oktober 2025 om 12:41 #830437Lijkt mij ook, maar er zit verschil tussen bijvoorbeeld een tickopur wat ideaal is voor in de ultrasoon en een HF koudontvetter wat in een ontvetterbak gaat.
Voordeel van zon bak is dat je de vervuiling agiteerd met de kwast, schrobbende werking ipv activief trillend van een ultrasoon.beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.30 oktober 2025 om 13:03 #830438Vandaar mijn combi.
Ontvetter in de trilbak, en met de kwast er bij.Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.