Vespa-Ciao.NL
:: ! Joor !’s perso

Home Forums Perso’s Projecten ! Joor !’s perso

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 205)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Joor
    Donateur

aan mn perso is het niet af te leiden, maar de hobby is nog steeds erg levendig.
      inmiddels heb ik er een Vespa Si bij gekocht, om op te knappen.
      het was een snor dus eerst maar s klaar gemaakt om om te keuren naar brom.
      20241129_11140620241129_113845

dat ging gelukkig soepeltjes.
      nu ligt die helemaal uit elkaar om gestraald te worden en een fris kleurtje te krijgen. januari gaat die naar de coater

Ondertussen al lekker op het interweb allerlei spulletjes aan het zoeken om hem aan te passen naar mijn smaak.

Onlangs had ik vanuit Italië een schijfremset inclusief achtervelg besteld voor mn gele wesp.
      Helaas gaat dat niet passen met een achterspatbord 🙄
      dus moest ik alles omgooien kwa wielen.

de 4 spaaks van de Gele bravo moeten dan maar onder de Si, want dat pas wel met achterspatbord.
      dan de 10 spaak van de si maar in de gele bravo.
      Maar daar is weer geen remdeksel voor te vinden….. 😕
      20241214_164037
      dan maar zo!
      is van GP racing parts en werkt erg netjes.
      mooie opvulbussen, vaste lagers, nette as met bouten en ringen.
      20241220_16195020241220_161945
      en inclusief remhendel en kabel. het enige wat je nog zelf moet kopen is de remolie.
      ook meteen maar een 15mm op de speed engine gezet met speedgas want de originele hendel moet weg ivm de remschijf.
      dat past natuurlijk ook niet meteen,
      20241215_14584020241215_151538

er moest weer wat van de achterbrug weggeslepen worden. ook voor de stationair schroef moest er nog wat weg (staat niet op de foto aangegeven).
      inmiddels loop het, maar het moet nog wel afgesteld worden.

bram0vitz
      Bijdrager

Mooi spul, hoe zit de schijf vast aan je wiel? Is dat met een persbus die in je wiel moet dan?
        Zat ook naar zo’n set te kijken voor op de CBA maar dat zou wel enigzins pas maken worden denk ik.

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

Florian
        Moderator

Lekker bezig Joor !

Wat kost dat tegenwoordig nou om een brommertje te stralen en te coaten? Tijden dat je dat voor €180-220,- deed zijn wel voorbij denk ik?

1

Joor
          Donateur

@bram0vitz
            dat is idd met een persbus, gewoon met een hamer rustig erin tikken en het zit.

@Florian

van de week heb ik alles weer opgehaald, totaal kwam op 350 euro.

Tijdens mn vakantie kreeg ik het bericht dat alles was gecoat. met en fotootje erbij
            Screenshot_20250216_152113_WhatsApp

Dus na thuiskomt alles opgehaald en nu weer lekker in de schuur bezig met alles voorzichtig in elkaar aan het zetten.
            Ik maak er geen haast mee en werk er maar een paar uurtjes per dag aan, anders moet ik weer snel opzoek naar het volgende project.

1 van de lastige dingen was de monoveer plaatsen. Het rubber in de brug kom je erg slecht bij. maar na wat geklooi is het me toch gelukt.
            20250215_151614

Verder heb ik de stickers al geplakt, hopelijk blijven ze een beetje zitten 😕

20250215_151618
            20250216_145106
            20250216_145139
            Nu ben ik bezig met de wielen. altijd een hekel puntje. ga zo maar even een setje voor vaste lagers bestellen.
            Wat ik kwa motorblok ga doen weet ik ook nog niet helemaal.
            Ga ik weer voor een speed engine, of pak ik de mp one?
            En welke cilinder dan?

Martino
            Moderator

Leuk projectje ben je aan het oppakken en nu een Si. Vond hem in het blauw al best netjes, maar je maakt er met deze stickerset nu heel wat anders van. Ik zie dat de sticker bij de tank geen rekening houdt met de lijn waar overheen geplakt wordt. Ook schrijf je dat je hoopt de stickers blijven zitten. Bij de ronding plakken ze nog niet heel goed? Heeft waarschijnlijk nog wat afwerking nodig.

Misschien is het op de foto’s anders, maar de kleur wit van je coating lijkt meer cremekleurig en de stickers spierwit. Zijn deze stickersets ook niet te verkrijgen waar het witte transparant is? Ben verder benieuwd wat je met de setup gaat doen? Zal je in je vers gecoate brug willen gaan slijpen wanneer je bijvoorbeeld weer met een grotere SHA carb gaat rijden.

zevenenergie
              Donateur

Ik heb al een paar mensen het nieuwe zij inlaat carter van Polini zien pakken met een viertaps MPone cilinder.
                Daarmee vervalt het lange inlaat traject van het Malossie RV carter, en heb je een kleiner carter volume.

Joor
                Donateur

@Martino,  dat blauw was met een knikkerbus gedaan en overal overheen, van een afstandje leuk, maar van dichtbij een drama.
                  de stickers zijn inderdaad voor een plat vlak gemaakt, helaas is de si niet zo vlak. dus we gaan het wel zien.
                  ik heb al een leuk idee mochten ze los gaan laten, maar eerst kijken of ik de randen op 1 of andere manier van kan lijmen ofzo.
                  kwa kleur was dit de enige set die ik kon vinden en het kleur verschil stoort mij niet.
                  @7,  met een zijinlaat vervalt de mijn zo geliefde kickstart, dat is dus geen optie.
                  ik denk dat het een rv met kick wordt. en dan met een 43 dr of iets anders leuks.

weet iemand trouwens of het handig is om de spoelkanalen naar de lagers groter te maken bij een mp one?
                  ze zijn namelijk kleiner dan bij een origineel blokje.

verder ben ik rustig bezig met de opbouw, maar het schiet niet echt op omdat mn pakketje van jmpb door dpd kwijt is geraakt, dus het duurt maar en het duurt maar.
                  hier de voorderingen:
                  20250302_130749

zevenenergie
                  Donateur

Zo dan… Een brommer van de maand in wording. 🙂
                    Ik hoop dat die doos snel aankomt.

2

Joor
                    Donateur

Hallo allemaal,

De twijfel is weg, ik weet waar ik mee ga rijden kwa set-up.
                      Het wordt de MP-one met 19mm carb en deps 3p
                      Het blok had ik weer gesplitst om de kanaaltjes naar de lagers iets groter te maken, van 3mm naar 4,5 mm geboord en om de spoelpoorten in het cickcarter maken.
                      485743590_8895684550537073_2288602624449672385_n
                      Weer netjes de blauwe loctite er tussen en een paar tikjes met de hamer en alles draait gelukkig soepel.

20250321_091708
                      20250321_091604
                      20250321_152302
                      alles zit weer netjes dicht. dan nog de ontsteking:
                      485769686_8902570929848435_652569854092591564_n

20250323_092131

Ik heb hm op 15 graden voor ontsteking gezet, dat zal wel goed zijn toch?
                      Daar begint de grafiek?!?!?

Jelle
                      Moderator

Was het kickcarter 1 op 1 passend voor de mp one? aangezien deze carters gemaakt zijn voor het oude Malossi carter.

Of heb je een en ander aan moeten passen? Aangezien het inlaat traject ook iets anders is.

Joor
                        Donateur

ik heb alleen het vlak van de voetpakking en het vlak waar het membraan tegenaan komt iets moeten vlakken, voor de rest zit het allemaal wel netjes.

1

Joor
                          Donateur

Mn laatste is alweer bijna 2 maanden geleden. wat gaat het toch snel,
                            Er waren wat tegenslagen en probleempjes maar die zijn er om opgelost te worden.
                            Zo kreeg ik mn blok niet in de achterbrug, nu bleek mn Hpi ontsteking iets uit te steken bij de krukas, 1mm ofzo maar het paste nu dus niet, met een Moparts achterbrug had ik daar geen past van.
                            Dus ik heb een ontsteking van Malossi geplaatst. nu ging het blok er ook nog niet erg soepel in, maar het past.
                            Next problem:
                            20250419_130834
                            het past niet in de lengte 🙁
                            20250507_193437

Nu een ander spruitstuk besteld bij https://www.mcproparts.com/
                            heel mooi dingetje
                            20250507_19363320250507_193552
                            nu past het wel
                            20250507_194700
                            zelfs met luchtfilter
                            20250507_200022

ikke weer helemaal blij 😆
                            probeer ik hm aan te kicken blijft de ketting maar over te tandwiel glijden. heel vreemd, hoe strak die ook stond het veranderde niet, ook niet als die wat losser stond.
                            blijkt er weer verschil te zitten in de tandwielen en de benodigde ketting 👿

20250510_13432820250510_134352
                            helaas heb ik maar 1 maat ketting dus ik moest er weer een ander tandwiel op zetten. gelukkig had ik er nog een paar. lang leve een schuur vol met “zooi”
                            nu nog ff benzine halen en dan kan ik proberen hm te starten.

• Deze reactie is gewijzigd 10 maanden, 2 weken geleden door Joor.

arvid13690
                            Bijdrager

Dat spruitstuk past heel erg mooi op het carter, zit mooi strak tegen het groot carter aan.
                              Welke uitlaat ga je gebruiken bij deze setup?

Tis altied moar eem!

Joor
                              Donateur

Op dit moment heb ik maar 1 uitlaat die lekker past. Met kickstart past lang niet alles helaas. Voor nu zit er een leo handmade straight onder.

Jelle
                                Moderator

Wat je kan doen… Is aan de uitlaat kant er een gewoon stepje opzetten i.p.v. kickpedaal, heb ik al jaren op al mn kickstart brommers. Daardoor past er al veel mee.

15 berichten aan het bekijken - 166 tot 180 (van in totaal 205)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.