Vespa-Ciao.NL
:: Johnsel’s RS

Home Forums Perso’s Andere merken Johnsel’s RS

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Persoonlijk ben ik niet zo voor die ”nieuwerwetse” schakelbrommers en scooters:con
      Maargoed, is toch een mooi ding voor zolang hij het blijft doen:|

Vespaflappie
      Bijdrager

Hmm, goede herinneringen:)

Leuke brommers, goede blokken met behoorlijke potentie;)

Hoor ik daar simonini 90cc:P:D?

Johnsel
        Topic starter

VespaAvanti :
          Persoonlijk ben ik niet zo voor die ”nieuwerwetse” schakelbrommers en scooters:con
          Maargoed, is toch een mooi ding voor zolang hij het blijft doen:|

Dit hoor ik zo vaak, maar eigenlijk geloof ik niet zo erin dat ze zo snel kapot zouden gaan. Ze zullen zeker meer onderhoud hebben en duurder daarin zijn dan een vespatje, maar volgens mij als je normaal ermee omgaat zijn het vooral kleine dingetjes wat je moet vervangen. Maargoed de tijd zal het me leren 🙂

Als ik 18 ben ga ik trouwens of deze rs als motor laten keuren of hem verkopen en een rs 125 kopen 🙂 (250 zou moeten worden begrenst voor <25kw regeling, en dan istie begrenst op 8000 toeren, net onder de powerband dus.. lekker zonde van de motor dan)

speedbuxy
          Bijdrager

Zoals mij ook meerdere x gevraagt is aangezien ik meer met scooters doe dan vespa,s.
            Heb je eigenlijks wel een vespa en wat zijn je plannen ermee?

En je teller liegt dus best want 100 loopt ie nooit blok heeft namelijk meer draaiende delen en hij is veel zwaarder dan een scooter.
            En een scooter loopt orgineel ook nooit 100.

Maar verder zijn het wel vette brommers als ik jou was zou ik nou al voorvast opzoek gaan naar een 125 blokje die moet hier namelijk zo onder passen;)
            En das stiller in minder opvallend dan een opgefokte rs met een 70cc, snelle pijp, grote carb.

ArvidW
            Donateur

Kappen erop en klaar !

Blijven mooie brommers, en met 50cc’tje zijn ze al razend snel:D Maar 70cc is wel super fijn als je lange afstanden op koppel wilt rijden !:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Vespaflappie
              Bijdrager

speedbuxy :

En je teller liegt dus best want 100 loopt ie nooit blok heeft namelijk meer draaiende delen en hij is veel zwaarder dan een scooter.

Niet mee eens, ik heb genoeg scooters eruit gereden puur met origineel ontgrensd…Ligt maar net aan wat je eronder hebt origineel. Als die scooter ene goede standaardpijp heeft komtie veel meer in de buurt… Etc etc…
                Scooters trekken sneller op, das logisch maar op top leggen ze het toch meestal echt af tegen Schakels….

Nou wijkt ene rs teller toch wel behoorlijk af, 100 is echt net 90, en das al positief;)

Nooit opgevalllen dat gewicht ook een voordeel kan hebben?

Een Bmw 316i heeft 99pk Top 191….!1200kg bijna
                Een swift GTi heeft 101pk. Top 182…810kg Bijna
                Toch heeft de bmw een hogere top(ondanks gewicht en pk), puur omdat je ook enige massa nodig hebt om tegen de lucht in te gaan…
                Dus die platte veronderstelling van: hoe lichter hoe harder klopt wel tot zekere hoogte, maar heeft grenzen (bij auto’s boven de 120km ong)….

Maarruh, idd, 125 rs blok past hier gewoon onder, alleen een beetje kenner ziet het direct, ketting zit rechts ipv links bij die rotax blokken……Zonde, wel leuk ding:)

Even iets anders, vanaf 2001 heeft de rs een teller tot de 80, en kun je nooit zien dat je 100 op je teller rijd, of het is een duidelijk schadegevalletje met vervangen cockpitje……

Either way, dingen rijden zoooo relax:D

G-no
                Donateur

volgensmij heeft johnny dan een andere teller, maar ik kan me vergissen..

over die auto’s, ik denk dat de bmw een langere 5 heeft dan de swift. gewicht weet ik niet maar mijn logica zegt dat om iets zwaarders voort te bewegen meer kracht nodig is. Aerodinamica speelt ook een belangrijke rol..

maar wat je zegt, ik heb er 2 keer op gereden, het rijdt heerlijk:)

speedbuxy
                  Bijdrager

Vespaflappie :

speedbuxy :

Niet mee eens, ik heb genoeg scooters eruit gereden puur met origineel ontgrensd…Ligt maar net aan wat je eronder hebt origineel. Als die scooter ene goede standaardpijp heeft komtie veel meer in de buurt… Etc etc…
                    Scooters trekken sneller op, das logisch maar op top leggen ze het toch meestal echt af tegen Schakels….

Nou wijkt ene rs teller toch wel behoorlijk af, 100 is echt net 90, en das al positief;)

Nooit opgevalllen dat gewicht ook een voordeel kan hebben?

Een Bmw 316i heeft 99pk Top 191….!1200kg bijna
                    Een swift GTi heeft 101pk. Top 182…810kg Bijna
                    Toch heeft de bmw een hogere top(ondanks gewicht en pk), puur omdat je ook enige massa nodig hebt om tegen de lucht in te gaan…
                    Dus die platte veronderstelling van: hoe lichter hoe harder klopt wel tot zekere hoogte, maar heeft grenzen (bij auto’s boven de 120km ong)….

Maarruh, idd, 125 rs blok past hier gewoon onder, alleen een beetje kenner ziet het direct, ketting zit rechts ipv links bij die rotax blokken……Zonde, wel leuk ding:)

Ik blijf erbij dat het teller km,s zijn.
                    100 of 90 rijd je namelijk niet zomaar en zeker niet met orginele setup en 50cc.
                    Want ik rijd met m,n snorscooter een,
                    70cc getunde malossi sport met hogedrukpet
                    Topracing spuitstuk met malossi 4kleps menbraam en 20mm carb en getunde inlaat
                    Yasuni R uitlaat
                    Complete malossi overrange aandrijving.
                    Malossi volronde kruk en olie pomp verwijderd en dicht gemaakt
                    Malossi cdi.

En hier loopt mijnes volgens mijn politie rollerbank 77 a 78km mee en hier heb ik vorig jaar zomer tot 2x toe een rs mee zoek gereden over een afstand van 10 a 12km recht toe recht aan.
                    En heb er wel aeroxen uit gereden die “120” zouden moeten lopen.
                    Iedereen hier in leeuwarden kent mij ook als de gast met vet snelle scooters had hier laast ook weer een koper aan de deur voor een uitlaat draai ik m,n hok los zegt hij meteen die scooter ken ik wel dat ding blaast vet hard.
                    Hij wou ook maar niet geloven dat ie maar 80 a 85 wou:)
                    Maar goed is jammer dat jullie niet in de buurt wonen anders was ik vanavond wel even langs gekomen voor een raceje8)

En het bmw swift verhaal kan je niet zo rekenen de ene fabriek maakt z,n blok beter werkend dan de ander.
                    Neem vroeg toen plaasten ze v8 11 1iter(11,000cc)blokken en die hadden dan maar 110 pk edit:en rijden dan maar 80km:D
                    Dus das maar net wat de motor doet en zoals gno al zegt de versnellings bak speelt ook een grote rol.

Loek
                    Bijdrager

Speedbuxy, rijden alle aeroxen geen 120 dan??? 😮 😀

Een vriend van me heeft ook een RS met standaard setup ontgrensde uitlaat en die haalt een echte 85 km/h.
                      Met wat geluk klopt die 90 misschien wel dus.

Tim
                      Bijdrager

@speedbuxy: ik heb ook een orriginele ontgrensde peugeot xps, die loopt ook 85 echte km`s. (prop uit uilaat en luchtfilter)
                        op mijn teller is het 85 maar die klopt precies heb ik met 2 verschillende auto`s getest.
                        deze zou je dus met een snelle uitlaat, carburateur en misschien tandwielen ook wel een kleine 100 kunnen laten lopen.

pier
                        Bijdrager

auto zegt ook niks haha, laast in de les auto reedt 80 op de teller. (hebbe ook tom-tom erin deze is 100% betrouwbaar omdat deze afstand deelt door de tijd) en die gaf 75 km per uur aan. dus auto tellers willen ook nog wel afweiken. vooral boven de 60km per uur.

hansieb
                          Moderator

Maar buxy jij zei toch ook dat jouwn snorhok op de oude rollerbank ook 1,7 KW haalde ?

Mijn oude aerox uit 2006 met Yasuni R en vario ring eruit haalde ook 1,7 KW op de rollerbank.
                            Erg vreemd want met die 70cc moet je veel meer power hebben dan mijn zielige 50cc aerox.

Het schijnt wel dat de TZRS ontgrensd al wel 90 km/h halen dat is erg leuk.

@flappie mijn held SWIFT POWER :bier

HELLRAISER
                            Bijdrager

Ik ben het toch met buxy eens ik heb een Derbi GPR gehad met 80cc mhr Rep. en meer van die ongein 21mm carb race uitlaat etc etc. en een vriend van mij heeft een rs met 70cc hebo replica en hmr2 rijd 115/120 (harder?(weet niet psies).
                              Nu is het mooie mijn gpr reed door begrenste uitlaat(flens 22mm) net 100/110.
                              En die waren beide goed afgestelt, mensen fantaseren vaak over de snelheid die ze willen halen en willen deze nog wel eens verwarren met de snelheid die ze eigenlijk maar halen.

En hier rijd de gemiddelde schakel 100/110(50cc)(denken ze) terwijl wie er 70cc en 80cc voor nodig hadden om deze snelheden te halen kunnen zie dan zo goed afstellen of hebben ze grote fantaseer kunsten of een erg afweikende teller.Ik denk dan toch een van de 2 laatste.

Neemt niet weg dat een schakel erg snel is als deze eenmaal ontgrenst is.
                              Maarjah mooie rs daar niet van :p.

Johnsel
                              Topic starter

die 100 km/h waren bij nader inzien geen echte nee, en autotellers moeten voor de wet altijd minimaal 4 km/h te hard aangeven dacht ik

en de rs had op dat moment ook niet de std ontgrensde pijp erop maar een fasmem duo eronder… je hebt ook nog 4 verschillende cilinders wat standaart op de rs kunnen zitten, de gilardoni 1 en 2 langzaam.(kleine uitlaatpoort) en gilardoni 1 en 2 snel (wat grotere uitlaatpoort)

mijn teller loopt qua cijfertjes ook maar tot de 80, maar de streepjes gaan nog gewoon door, kwestie van streepjes tellen dus 🙂

en je hebt ook nog eindvertanding wat een flink deel meespeelt in de topsnelheid, nu moet k wel toegeven.. geen flauw idee wat voor vertanding er bij mij opzit

om nog effe op speedbuxy te reageren:
                                Ik heb op het moment geen vespa meer, k heb euuhhmm 2 citta’s, 3 ciao’s, 2 si’s en 1 bravo gehad. allemaal sloopbrommertjes en daar lekker mee aangekloot.. paar drvan lopend gehad.. eentje geveild en geboord (met hulp van ons aller tiemhoofd) en drna heb ik ze aan de kant gegooid (k kon lekker crossen met de 650er 4 takt van pappie) en volgens mij staat alleen nog de bravo op t weiland waar k altijd ree..
                                Drna op vakantie gegaan in italië en bij de camping waar wij stonden, stond een RS, wat n prachtding.. dat wil ik ook, dacht ik 😀

en over fantasiesnelheden, t zal me verder een worst weze hoe hard die liep, als k hard wil rijden pak ik de crosser van paps op de weg (ofja dat deed.. k wil bij nader inzien toch liever niet dood) de rs ga k als dagelijks vervoer rijden en als je met een rs die een pokkeherrie die je 2 straten verder hoort en bove de 70 km/h rijd politie tegenkomt (moge ze m innemen) kun je m toch alleen maar kwijtraken…

overigens, politierollenbanken geloof ik niet in.. heb al op meerdere forums gelezen dat ze per rollenbank volledig andere waarden gaven. das voor mij genoeg reden om te zeggen dat je daar niet vanuit moet gaan

speedbuxy
                                Bijdrager

@Johnsel.
                                  Ja rsen zijn zeker mooie dingen:thumb en viel je niet persoonlijk aan over die 100 ik wou gewoon zeggen dat een hoop tellers liegen.
                                  Beste om het te meten is met gps die liegt nooit;)
                                  Want een echt 100km heb je gewoon best wat snel spul voor nodig om te rijden neem bv een honda mb8 daar zat ook een leuke 80cc onder met 4kleps membraan en 16mm mikuni en die liepen ook maar krap aan 100.

En de politie rollerbank klopt wel hij meet het zelfs wat omlaag dus 76 op de rollerbank is ongeveer 80 max 85 echte km,s.
                                  Ding van mij was voordat ik hem kocht nog 4 maandjes daarvoor gekeurd door tno;)
                                  En ik heb nooit echt gevonden dat ze niet klopten want ze meten lager dan dat ze echt lopen dus dan hoor je mij niet klagen;)
                                  Dat het hele rollerbanken opzich nergens op slaat is weer wat anders;)
                                  Die verschillende meeting verhalen komen denk door wel en niet de buis gebruiken met de buis erop en eraf schilt namelijk 0,1 a 0,2kw.

@Hansieb
                                  Mijnes liep toen ik die rollerbank aangeschaft had niet lekker meer had een zwaare zomer achter de rug:)
                                  Want wou nog maar 87 op teller(electro problems)want hij kon wel 100 a 105 op de teller.
                                  Maar sowieso houd mijnes op qua vertanding want die 100 a 105km komt neer op z,on 90echte km,s en daar komt het einde van mijn vertanding wel in zicht mee.

Maar dit zijn mijn laaste woorden erover in dit topic want de snelheids discusie kan je wel eeuwen mee doorgaan zolang niet ieder gemotoriseerd voertuig gps heeft:D

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.