Vespa-Ciao.NL
:: Jog r carburateur

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Jog r carburateur

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Johan
    Topic starter

Hallo iedereen

Ik had een vraagje. Ik heb weekje geleden een speed engine gekocht en zat tedenken dat ik misschien een scooter carburatrur er op kun doen. Maar nu zit ik nog met iets want ik zou niet weten hoe ik het moet doen met vacuum en of dat uit maakt.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 maand, 2 weken geleden door Martino.

Wim
      Bijdrager

Vacuüm aansluitingen op de carburateur moet je dichtmaken. Dat trekt valse lucht.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Johan
        Topic starter

Dankje voor je antwoord Wim,

Dus een scooter carburateur moet dus ook werken op een citta si enz

Martino
          Moderator

Denk niet te makkelijk hierover. Er zijn meer zaken om rekening mee te houden olieaansluiting, aansluiting spruitstuk, plaats van de stelschroeven, grote van de carb. Een Yamaha Jog heeft een Minarelli blok icm met volgens mij een Dellorto carburateur PHBN.
            Waarom zal je uberhaupt de carburateur willen omwisselen en niet gewoon voor een direct passende carburateur kiezen?

Voor een Polini SE zijn er verschillende spruitstukjes verkrijgbaar en je hebt dan al keuze tussen de kleine en grote SHA + PHBG carburateurs.

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.