Vespa-Ciao.NL
:: joey’s red/black powder coated citta

Home Forums Perso’s Projecten joey’s red/black powder coated citta

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 284)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Fredzzz
    Moderator

Die maat in je blok is ook M7 als ik me niet vergis. Je er een helicoil in laten zetten, tenzij je zelf zo een set hebt.

Of je boort het gat uit tot 6.8mm. Daarna tap je er M8 draad in. Ik neem aan dat je een tapset hebt liggen? Anders waren ze nog in de aanbieding bij de LIDL ofzo voor een eurotje of 9.
      Na dat je M8 hebt getapt moet je wel zo een ‘verlooptapeind’ zien te vinden (of in het engels een ‘insert’ )… dit is een soort van bout met in jouw geval met M8 draad aan de buitenkant, en M7 draad in de binnenkant.
      Deze ‘isnterts’ moet je wel kunnen halen bij Fabory Center, of een andere goeie bouten/moeren speciaal zaak.

crossfreak
      Topic starter

ik haal me blok er wel ondervandaan en neem hem mee naar me werk om zo m8 er in te zetten.voor de ckerheid zet ik ze wel vast met loctide.

ga ik morgen wel vragen naar die ‘verloop’ bout bij kalkhuis..dat is een aandrijftechniek winkel.

thanx.

Fredzzz
        Moderator

Ik zie dat ze deze dingen bij Fabory Center ‘zelfsnijdende schroefdraadbussen’ noemen.

Dit is een exemplaar, M8 maat. Je moet uiteraad wel een M8 buitendraad hebben met een M7 binnendraad, er zijn zo veel verschillende maten.

Tonni: M8 naar M7 insert bestaat niet, is niet genoeg ruimte voor. Dat zou een pro toch moeten weten…

Green Machine
          Bijdrager

k zag dat jij ook die verstevigde achterbrug heb.
            maar hoe heb jij je uitlaat aan de achterkant
            vast zitten dan??? alsk ik bij mij daar een bout doorheen
            doe komt die bout tegen mn achterwiel aan

TimoO_
            Donateur

hoezo doen jullie zo moeilijk en zet je er niet gwn helicoil in? hoef je niet zo moeilijk te doen, gwn gaatje uitboren lijm erin en “veertje” erin. ik heb dat ook bij m’n polini kop laten doen, bij het bougiegat. ik heb dat trouwens gewoon bij de bromboer laten doen, die kon dat ook (wij hadden daar namelijk geen helicoils voor). en ik had dat een keer bij m’n carburateur gedaan, bij de vlotterbak.

crossfreak
              Topic starter

ik kijk wel ff.

crossfreak
                Topic starter

ik moet die veer er weer indraaien want die vriend van me had hem al opgeboord naar 6,8..zoiets.

en heeeel goed vast zetten want word een beetje gek van het blok :boos

crossfreak
                  Topic starter

ik heb zitten na denken heb heb het idee om alle kappen er af te halen en er een frame racer van te maken.

denk dat heel wat mooier zal wezen, mischien ook alle sticker er af en de voor spatbord.

Green Machine
                    Bijdrager

ben benieuwd:D

Hermaniak
                      Bijdrager

Je kan altijd wel even zien hoe het staat zonder kappen he.
                        Haal ze er eerst maar eens af, en zie dan het resultaat. Die kappen heb je zo los.

crossfreak
                        Topic starter

mensen ik heb echt geld nodig dus citta compleet met simo blok en alle andere onderdelen die ik heb, mag weg voor 500 euro!!!!!!!

Jelle
                          Moderator

dat is wel een erug leuk prijsje…

kun je niet beter een standaard blokkie en achterbrug op je citta zetten en dan je citta als standaard citta verkopen (kun je er wellicht nog 400 euro uit slepen en verkoopt wat sneller) en dan heb je je simo blok nog en die raak je makkelijk kwijt voor een niet te hoge prijs..
                            levert meer op dan 500 euro 😉

diac
                            Bijdrager

heeft hij idd wel gelijk in, wie wil een citta snor die 100 loopt?

J3sp3R
                              Bijdrager

Draai d’r m9 (geloof ik) in. Goede bout d’r in. Draai daar weer een m7 uit, en je hoeft niet te boren in je cilinder en kop. Zo had ik ’t ooit ’s gedaan.

crossfreak
                                Topic starter

wie heeft er een standaart blok + brug?

liefts elect. onsteking.

15 berichten aan het bekijken - 226 tot 240 (van in totaal 284)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.