Vespa-Ciao.NL
:: joey’s MHR ciao perso

Home Forums Perso’s Projecten joey’s MHR ciao perso

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 233)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

joey636
    Topic starter

kleine update aangezien mijn 43mm DR EVO nu onbruikbaar is komt er een 46,5mm malossi op.
      en rond january komt er waarschijnlijk een nieuwe engine op.
      maar ik ben nog aan het twijfellen tussen een reed valve en een EVO engine.
      aangezien je voor een reed valve beter een deps kunt hebben weet ik nog niet wat de keus gaat worden.
      iemand mischien een tip voor me zou graag jullie mening willen horen.
      er zit nu ook een EBR voorvork in

.-{2F4OV}-.

Hey Joey,

Die keuze is tog niet moeilijk gek!

Tuurlijk de Malo Reedvalve System. Een DEPS loopt daar natuurlijk meesterlijk op, maar andere cilinders ook hoor;)

Je moet gwoon bij mopshop bestellen. Zo’n Racing Rood Malo Reedvalve Carter + malo 19mm carb kit. Dan haal je bij Jayton voor 90 euries een mazuchelli volle wangen kruk en klaar:D

HELLRAISER
        Bijdrager

Mooie vork alleen dat spatbord vind ik niet zo geweldig wat je op de 1na laaste pic hebt staan.

hansieb
          Moderator

Jeah zeker weten reed valve doen !! is toch veel masterlijke dan dat brakke 2 kleps membraam polini evo blokkie!

4 kleps + dikke cilinder erop als je deps 2e hands kan regelen ofzo ( 43mm of 47mm )

joey636
            Topic starter

daar zat ik ook al aan te denken ja.
              maar ik heb een 46,5mm malossi en die wil ik graag gebruiken.
              die is net 50 a 100 km oud

ArvidW
              Donateur

MHR………………… 😉

Wat leuker is: Speedengine met zelfgemaakte zij-inlaat;) (check Japies site voor voorbeeldje) (zit je dus met 2x 13.13 = 18.3mm carb totaal:lol Je bent zelf volgensmij wel handig met brommertjes dus afstellen moet ook wel lukken;)

Ow, die malossie 80cc: Deze?

Die moet toch ook gewoon goed lopen in Malo blok? (als is het uitlaatpoortje wel wat smal:P)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

joey636
                Topic starter

oke dan word het een reed valve als die daar goed op moet lopen.
                  want die heb ik namelijk.
                  enig idee wat de top snleheid zal zijn en het optrekken?

Rebel

Lol word wel vet

zekers mijn stijl 😛
                    ebr malossi 😀

joey636
                    Topic starter

hij is nu nog wat teveel polini voor mijn stijl:P
                      ik hou niet zo van polini cilinders.
                      engine’s zijn zeker goed.
                      cilinders vind ik ook wel goed.
                      maar de naam polini spreekt me gewoon niet zo aan als malossi

hansieb
                      Moderator

joey636 :
                        hij is nu nog wat teveel polini voor mijn stijl:P
                        ik hou niet zo van polini cilinders.
                        engine’s zijn zeker goed.
                        cilinders vind ik ook wel goed.
                        maar de naam polini spreekt me gewoon niet zo aan als malossi

Duidelijk nog niet met de 42 alu gereden 🙂 dat is een wonderdingetje!

Btw arvid waarom gebeund 2 carbs erop als er gewoon 1 x 21mm op kan met luchtschroef / handchoke ?

Die carters van malossi kosten amper wat ja 130 euro 🙂 je kan er hele leuke dingen mee doen zelfs met std kruk mee rijden. Daarom waarom gebeund aan een speedengine beginne dan een Nieuw membraam blok kope?

joey636
                        Topic starter

ben ik tog wel behoorlijk met hansie eens.
                          maar heb je dan minder vermogen als je een gewone krukas er in zet??
                          zeer belangrijke vraag eigenlijk scheelt me weer een hoop geld:P

pleasure
                          Bijdrager

Met een standaard krukas heb je iets meer cartervolume, dus is je blok iets minder piekerig, bredere powerband maar minder topvermogen. Het verschil in volume tussen een standaard en een vollewangen krukas weet ik niet, maar zal niet veel zijn.

.-{2F4OV}-.

Das waar, maar die carb kit kost ook 140 euro;)

joey636
                              Topic starter

maar heeft iemand een idee wat de prestaties zullen zijn.
                                ik denk dat ik dan tog voor een volle wangen ga.
                                als ik tog al bezig ben ik heb 600 euro ter beschikking dus

ArvidW
                                Donateur

hansieb :
                                  Btw arvid waarom gebeund 2 carbs erop als er gewoon 1 x 21mm op kan met luchtschroef / handchoke ?

Omdat dat origineler is, en sommige mensen zoiets maken leuk vinden (weet ik niet van joey)

Jaa Handchoke, daar zit ik al jaren op te wachten:P, haha choke, wie gebruikt dat? Mijn carburateur heeft niet eens meer een choke, dat gat is geheel dichtgesmeert:P

Ik moet je gelijk geven dat reedvalve makkenlijk af te stellen is. Maar het is maar net wat Joey wil, lekker sleutelen aan brommer en echt tunen, of dure onderdelen kopen en in elkaar schroeven?

600 euro:o

Weet je zeker dat je een Reedvalve wilt? zo’n simonini is ook wel cool:) En dat is veel gemakkenlijker af te stellen omdat je tenminste bij je carburateur kunt ! (hangt nogal nadrukkenlijk naast je brommer)

En je kunt er veel meer verschillende carburateurs op mikken dan op de reedvalve, hoef je niet zo’n spruitstuk te kopen, hoef je niet zo’n carb set te kopen (kan je echt veel geld schelen). Luchtfilter kun je ook iets fatsoenlijks kopen wat ook echt filtert;)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                                  Home made engine dyno
                                15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 233)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.