- Dit onderwerp bevat 89 reacties, 20 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 jaren, 8 maanden geleden door VespaAvanti.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 februari 2014 om 21:23 #460372
Zo kleinzoon je bent weer druk met je Si. Mijn solex is binnen en ligt al bijna uit elkaar. Het is een Franse solex type 660 bouwjaar 1957 zonder koppeling precies zoals ik heb gehad in mijn jeugd. Kijk maar op Picasa.
Mazzel Peter3 februari 2014 om 20:58 #493768Nu ik de zijstandaard er bij mijn eigen Si op heb zitten zie ik wat je bedoelt, ik heb hem aan het voorste punt vastzitten en denk dat het tweede punt er is om hem te stellen of om wat creatief te kunnen zijn met monteren.
4 februari 2014 om 18:11 #458347Vandaag maar meteen de juiste v-snaar gehaald, past perfect in de achterste stand.
Ik kwam er toen ik naar de fotos in wilk zijn perso keek achter dat er verschillende modellen zijstandaarden zijn voor de Si.
Zie vooral het voetstuk en het onderste montage punt van de veer.

11 april 2014 om 14:26 #494403Zo, weer eens tijd voor een update. Deze keer over de gestolen en later teruggevonden brommer.
Het verhaal: Er kwam een paar maanden geleden een kennis naar mij toe die vroeg of ik zijn brommer een grote beurt kon geven. Geen probleem natuurlijk.
Helaas kreeg ik een week later te horen dat hij geen voorrang had gekregen van een auto en dus onderuit was gegaan.
Nu dus de vraag of ik de evt. schade ook zou kunnen repareren. In principe ook geen probleem maar toen werd de brommer gestolen!
Gelukkig ook weer terug gevonden maar wat een staat! Het was een prachtig origineel brommertje waar geen roest op te vinden!
Helaas vonden de dieven het nodig om het voorspatbord te verwijderen, een andere voorvork te monteren, een ander achterspatbord te monteren en nog een aantal kleine dingen. Hierbij de foto’s.Hoe de brommer erbij stond voor dit drama:

En nu:

11 april 2014 om 14:45 #494404Het is en blijft zonde, maar te redden is die zeker…;)
11 april 2014 om 17:29 #494406Heb je in ieder geval weer wat te sleutelen.Mazzel Peter
11 april 2014 om 18:56 #494407Bijzonder, schijnbaar dieven die ook nog konden sleutelen. Geef deze Si de liefde die hij verdient en jullie kunenn samen door Amsterdam touren!
11 april 2014 om 21:41 #488893Dat vond ik ook apart Wilk. Zeker aangezien de voorvork en achterspatbord zijn vervangen. Het waren dus mensen die of ook van de hobby genieten of al vaker brommers hebben gestolen en dus een voorraad aan onderdelen hadden.
12 mei 2014 om 20:21 #488015Zo, ik ben de laatste tijd weer lekker bezig geweest.
De gestolen Si is weer opgeknapt en terug bij zijn eigenaar.
Bedankt Wilk1985 voor het voorspatbord, Guido voor de kappen en DM6 voor de trappers en ketting!Zoals op de laatste foto’s te zien was had ik mijn eigen Si flink afgetuigd. Ik had hem hier en daar al wat bijgespoten voor de sluit tot strand tour en heb ik (eindelijk!) zwarte siertstrips gevonden. Weliswaar niet het type wat ik zocht maar goed genoeg.
Ik ben ook bezig geweest met de helmcamera. Het goedkope model wat ik dagelijks gebruik heeft toch niet de kwaliteit die je bij bv. een tourtje graag hebt. Ik heb daarom een houder voor mijn telefoon gemaakt. In eerste instantie aan de zijkant van de helm:

Dit bleek toch niet zo’n goed idee omdat de camera beelden ook rechtop zijn.
Aangezien liggen langs de helm teveel windweerstand geeft heb ik de telefoon nu aan de voorkant:

Hiervan staat er een filmpje in de upload.
Ik heb aangezien de Si er weer goed uit ziet ook maar meteen een foto gemaakt voor het promotiefilmpje van Dino.

Zoals Jos al was opgevallen heb ik nu een lager en breder stuur op de Si zitten (met dank aan mijn grootvader!)
Dit rijdt een stuk beter en ziet er ook nog eens beter uit.Tot de volgende keer!
12 mei 2014 om 22:14 #487971Vond de SI eerst niet zon mooi model, maar jij hebt zeker t tegendeel bewezen!
Echt een mooie si, super gaaf kleurtje ook!12 mei 2014 om 23:24 #487967Hey dat is toevallig. Ik ben zelf ook net bezig uit te vogelen naar een goede optie om mijn telefoon als action cam te gebruiken. Welk toestel gebruik je hier in dit filmpje? Qualiteit is toch al best aardig te noemen en met wat tweaken zorgt dit zeker voor “lekker achterover in je stoel weg kijkende toerfilmpjes”.
Wel valt me door het prima geluid het volgende op. Je blokje maakt wat weinig toeren voor de uitlaat. Die Fire lust wel meer. Heb je al eens wat lichtere rollen geprobeerd?
13 mei 2014 om 20:33 #444803Haha mooi zo Martino! Ik gebruik een Galaxy S3. De houder e.d. zijn van pvc gemaakt.
Je hebt helemaal gelijk. Er zitten nu 7 grams rollen in. Ik heb een tijdje geleden 6.5 grams rollen geprobeerd, hierdoor gilde het blokje het uit maar bleef het rijgedrag onveranderd. Ik zal binnenkort even een combinatie van proberen.
Bij deze een filmpje van de nieuwe camera positie:
13 mei 2014 om 20:49 #431647Mooi om te zien dat ik niet de enige ben die zijn benzine kraan dicht draait als ie z’n brommer in de stad parkeert. 😀
13 mei 2014 om 21:12 #442685Mooie Si, ik vind dat Zirie pijpje erg mooi eronder staan!
27 mei 2014 om 09:10 #494764Joeri leuke video’s.
Mazzel Opa -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.