Vespa-Ciao.NL
:: JoeriH’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten JoeriH’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Guido
    Donateur

Vuil in je tank misschien? Dat slaat neer op je carurateur en bougie.
      Ik heb alleen een knoop in m’n maag van die boete van jou. Huishoudazijn en 440 euro past niet in het plaatje. Iemand heeft je verlinkt, dat kan niet anders. Search and destroy….

Donnie
      Bijdrager

JoeriH :
        1.De problemen die ik had nadat ik de ontsteking gerepareerd heb zijn nog steeds niet weg maar wel al stukken beter.
        2.Het mallosi luchtfilter was uit elkaar geknald. Lekkere kwaliteit.

1. In Amsterdam noemen ze dat een gospe !
        2. Je had de kunststof stokjes niet goed in de door voor bestemde gaatjes gedaan (1 zat dubbel)

JoeriH
        Topic starter

@Guido ik zou niet weten wie mij dan verklikt heeft.
          Het is inmiddels 2 maanden geleden en heb hem nog steeds niet binnen, hoop dat hij nooit komt.

JoeriH
          Topic starter

Vandaag de trip Schagen-Amsterdam weer gemaakt. Met 3/4 tank :).

In schagen:

Terug in Amsterdam:

En dan wou ik mijn grootvader nog bedanken voor de fietstas.

Jelle
            Moderator

En heb je nog wat wild geschoten onderweg?
              :con
              Dat is een lekker stevig tasje…

seann
              Donateur

Heel erg mooie si, erg netjes gemaakt.
                Ook een leuke set pijl en boog zo te zien haha

En wat zit er voor wits op je voorband :boos

JoeriH
                Topic starter

Zo, het is weer is tijd voor een update.

Ik heb behoorlijk wat pech gehad met de Si.

Zo heb ik een afgebroken inlaat gehad (oorzaak vooralsnog onbekend):

Afgebroken banjo ding:

Vastgelopen Dr. Evo. (1 van de haakjes van het pistonclipje afgebroken):

En een aantal vernagelde lagerpassingen, ik ga er vanuit dat dit komt door de koppeling die blijkbaar trillingen veroorzaakt (en ik maar blokje na blokje reviseren om de trilling er uit te krijgen)

Ik heb toen een brom. kruk. gekocht bij Citta-ciao, hier was de lager passing helaas ook van kapot en heb toen een netjes een andere kruk gekregen, dit was een dmp kruk met vernaggeld schroefdraad:

Dit heb ik helaas niet terug kunnen (laten) tappen en heb dus een stukje van het schroefdraad moeten afzagen.

Er hebben behoorlijk wat blokjes onder gelegen de afgelopen maanden, zo ben ik eerst overgestapt op elec, en later heb ik bij Lenneart een Elec. Se gekocht.
                  Hier had ik overigens nog wel wat pech mee aangezien de inlaat afbrak (3de ophangpunt losgetrild die vervolgens tegen de carb. Heeft lopen rammen.

Ik heb een tijdje geleden ook een mallosi voorvario gekocht van Florian, deze zit nu onder de Si met de vario set van de ciao (kwam er bij het demonteren van de klok achter dat de remschoentjes anders zijn:

Meteen de achterkoppeling opgeknapt, dit was overigens het type met centrale trekveer en schijven zonder gaatje voor de drukveer:

De setup is nu:
                  Elec. Se.
                  Dr Evo.
                  DMP kruk.
                  Gianelli org. power/ Gianelli Fire.
                  Mallosi voorvario met 90mm achterkoppeling (gele drukveer) en 1-13 klok.
                  13-13 @ 68 & Malossi filter
                  Het blokje met nieuwe Dr. loopt nu al zon. 600 km vrijwel probleemloos.

De Si moet uiterlijk wel weer opgeknapt worden, het elke dag buiten staan doet hem geen goed.

Citta-ciao
                  Donateur

Wat een pech kan je allemaal hebben..maar gelukkig heb je nu wel een lopend blokje.(p.s.Het staat er nu zo dat je “speciaal” en alleen een krukje bij me heb gekocht, maar ik heb voor 10,00 extra een brom kruk met beide lagers er nog aan mee verstuurt. Nadat je de lagers eraf had gehaald bleek 1 van de twee lagerpassingen niet meer in orde..toen stelde ik je voor 10,00 terug te storten, of dat nette DMP krukje(afgezien van het schroefdraad, en tevens aan je duidelijk erover verteld). Het staat er nu zo dat ik twee “verrote krukjes” naar je hebt gestuurt:P.

JoeriH
                    Topic starter

Dat was zeker niet mijn bedoeling, en vond en vind dat je het netjes hebt opgelost.

Citta-ciao
                      Donateur

Haha oke!, ik vind het goed dat je ook de negatieve tegenslagen post, doen weinig mensen..maar dat is even zo belangrijk!, keep going!:D.

DarkMagician6
                        Bijdrager

Jij doet het wel meteen goed als je een goede kwaliteit cilinder vast laat lopen zeg! 😮
                          Ik hoop echt voor je dat je huidige blokje nog vele kilometers meer gaat draaien na al die tegenslag die je in de afgelopen paar maanden hebt gehad.

JoeriH
                          Topic starter

Vanochtend weer even wezen sluitelen aangezien de brom moeilijk starte en een apart geluid maakte op top, klonk als aanlopen wat van eens in de 2 seconden doorschiet naar 2 keer per seconden als je door blijft rijden.

Nou is de achterste schijf van de Mallosi voorvario een heel klein beetje krom boven het loopvlak van de vario, ik ga het eerst daar zoeken voordat ik de rest uit elkaar haal.
                            Ook zit ik met het probleem dat de v snaar niet strak genoeg kan staan i.v.m. de geulen waar de blokbouten door lopen. De snaar staat zo slap dat ik betwijfel dat die halve cm waarmee ik de geulen kan vergroten genoeg is om hem strak te zetten. Het gaat overigens om de Mallosi v snaar van JMPB, heb ik gewoon pech dat de snaar zo ver oprekt of is dit een veel voorkomend probleem?

Ik heb afgelopen week ook de Gianelli fire een upgrade gegeven, ik vond de originele demper namelijk spuuglelijk en heb deze er dus afgeslepen om er een lekker grote biturbo demper op te kunnen zetten.

Zoals je ziet is ook bij mij de blokbout ophanging afgebroken en heb dit opgelost met montage band, zeker niet de mooiste oplossing maar voorlopig goed genoeg.

Ik heb eindelijk een ori. Si zijstandaard gevonden en deze gemonteerd, nou zitten hier 2 gaten in waarvan 1 perfect voor het gat van de bokstandaard uitkomt maar de ander nergens in de buurt komt. Is dit om hem te stellen of hebben moderne Si’s daar ook nog een montage punt.

Helaas begaf ook bij de Si het zadel (ciao zadel was al eens gebroken) en heb hier nu een nieuwe voor.
                            Zijn er meer mensen met dit probleem? (Ik neem aan dat het ligt aan het feit dat ik 110 kg weeg en de hobbels in Amsterdam als spring schans gebruik.)

Helaas ziet de Si er zeker niet meer zo goed uit als eerst en ben dan ook van plan de Si weer een opknap beurtje te geven.
                            Ik hoop dit uiterlijk met de zomervakantie te doen. Ook doet mijn achterlicht het nog steeds niet omdat ik die verdomde kabel niet door het frame krijg, heb zo’n beetje alles geprobeerd om hem erdoor heen te krijgen maar niks lijkt te werken. Heeft iemand hier een trucje voor?

Ik kijk uit naar evt. reacties!

Gr.
                            JoeriH

Wilk1985
                            Moderator

Leuke update weer Joeri, ik vind je Si echt een van de mooiere ook door de kleur. Ik had ook een gebroken zadelveer bij mijn Si, ik denk dat dit kwam omdat ik hem ook altijd aan het zadel optilde. Mijn collega heeft het toen weer gelast en daarna was het in orde. Ik ga zelf ook een dezer dagen de zijstandaard erop zetten dus ik ben benieuwd hoe het bij mij uitkomt.

Martino
                              Moderator

Smaken verschillen blijkbaar. Ik vind het zwarte dempertje juist wel aardig en het donkere geluid deze laat horen ook wel fijn. Hoe staat het met deze Biturbo demper en zijn sound? De ophanging bij de Si versie van de Fire is idd een probleem. Ik denk alleen dat het niet eens nodig is hem extra vast te zetten met deze montageband. Alhoewel door de andere demper de achterophanging misschien ook wat meer speling geeft?

Ik kan het niet zosnel vinden, maar welke maat varioschijven op de koppeling gebruik je? Misschien heb je 90mm schijven en de malossi snaar is er juist voor 100mm schijven.

Je draad naar het achterlicht is idd even pielen. Steek bijvoorbeeld een ijzerdraad vanaf de andere kant door je frame om vervolgens een haakje hieraan te buigen en je de electrischieteitsdraad aan bevestigd. Nu trek je de ijzerdraad inclusief elec draad weer terug en sluit je hem aan op je achterlicht.

JoeriH
                                Topic starter

Ik denk dat het moeilijk lassen word aangezien het schommel punt aardig diep ligt.

Ik vond de demper te kort, deze kwam 10 cm voor het einde van de brug uit.

Het geluid is vergelijkbaar maar net iets stiller, niet zo stil als ik verwacht had met een 2x zo lange demper maar niet verkeerd.

Ik dacht ook dat het achterste punt en uitlaatmond genoeg zou zijn, helaas bewees een schurend geluid het tegendeel (uitlaat er af getieft) ik denk dat dit komt door de extra speling i.v.m. het rubber.

Ik zal 1 dezer dagen wel even een filmpje maken voor het geluid van de demper+het schurende geluid op top.

Ik heb idd. 90 mm schijven, enig idee welke maat ik dan moet hebben?

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=222

Ik heb het trouwens maar opgegeven met het opvoeren. Speedengine i.c.m. dr evo. Met 90mm en 1-13 vertanding gaat niet harder dan 60

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 90)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.