Vespa-Ciao.NL
:: JoeriH’s Vespa’s

Home Forums Perso’s Projecten JoeriH’s Vespa’s

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 90)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

pepko
    Donateur

even je bougie vervangen en je ontsteking nalopen :thumb

ik vind het trouwens een bijzonder nette si geworden, die std stickers staan hem goed.

JoeriH
      Topic starter

Bougie is zo nieuw dat ie nog metaal kleurig is.
        Benz was op en na het bijvullen deed hij dit. Denk vieze carb.
        Het benzine spugen snap ik alleen niet. Kop/voetpakking zijn gloednieuw.

pepko
        Donateur

nieuwe bougies kunnen ook stuk gaan/zijn!
          de benzine komt waarschijnlijk uit je uitlaatpoort.

even je carburateur schoonmaken en nog eens proberen.

misschien is het raadzaam om een filtertje tussen je benzineslang te monteren?

succes er mee

JoeriH
          Topic starter

Heb nog wel een bougie liggen. Zal proberen.

Daar is bij een SI weinig ruimte voor. Mijn benz slang is maar 3 cm lang.

twitch
            Bijdrager

hopelijk tuf je weer snel rond want met zon nette SI moet gereden worden

Anoniem

JoeriH :
                Heb nog wel een bougie liggen. Zal proberen.

Daar is bij een SI weinig ruimte voor. Mijn benz slang is maar 3 cm lang.

het is te doen, als je de filter op de bobine plaats met kabelbindertje :thumb

JoeriH
                Topic starter

GEIL! Heb er geen andere worden voor.
                  Rijdt geweldig! Moet me nu nog een beetje inhouden.. maar ze wil wel 🙂

Heeft er nog iemand een tip om de koplamp minder wazig te maken? En om het roest uit de gaatjes te halen.

Weet nou niet of ik deze vragen hier kan posten of liever in het vragen topic?

SpeedyVespa
                  Donateur

Ik weet niet of je lamp het overleefd? Maar anders proberen met thinner
                    En een wattenstaafje te deppen? 😕
                    Verder, keurige SI! Mijn si is beetje eenzaam….

pepko
                    Donateur

Nee joh! Thinner vreet kunstof op en maakt het alleen maar waziger. Er is wel speciaal spul waar mee je koplampen van auto’s weer als nieuw mee kan maken. Ik weet alleen niet hoe het heet. Je kan het natuurlijk ook even Googlen.

JoeriH
                      Topic starter

Heb een middel gevonden waarmee ik het ga proberen.

Bedankt!

JoeriH
                        Topic starter

Vandaag de zijstandaard passend gemaakt.
                          Hij staat nu vrij stevig maar eigenlijk net iets te schuin.

De uitlaat is ook mooi bruin geworden bij de bocht. Ik smeer hem elke dag na en voor het rijden in met olie. Zijn er nog meer dingen die ik kan doen om roesten te voorkomen?

JoeriH
                          Topic starter

De problemen die ik had nadat ik de ontsteking gerepareerd heb zijn nog steeds niet weg maar wel al stukken beter.
                            Het mallosi luchtfilter was uit elkaar geknald. Lekkere kwaliteit.

Op het filmpje is het slecht te horen maar toch.
                            Filmpje

Hij reed dus prima. Toen stopte hij ermee door een gebroken condensator kabel. Dit gerepareerd. Ook heb ik de zuiger eraf gehad, met nieuwe clips gemonteerd en nieuwe voet/koppakking geplaatst.
                            En sinds dien loopt hij op top niet lekker, tot de 50-55 gaat het goed maar daarna gaat het met hakken en stoten door naar de lagere top van 63 (geijkte fietscomputer) iemand enig idee?

Sproeier is altijd 67 geweest maar deze kan nog kleiner als ik naar de bougie kijk.

miniciao1968
                            Donateur

Geweldige Si…! En ook je grootvader kan er wat van !!
                              2takt dna in de familie denk ik..
                              Je vader doet niets met bromfietsen?
                              Als alle kinderziektes opgelost zijn, kun je LOS! 🙂

JoeriH
                              Topic starter

Dankjewel!
                                Mijn vader verafschuwt de hobby helaas, hij had gewild dat ik een scooter kocht.

Iemand nog een idee? Mijn achterklok tikt een beetje, zou dit het stoten op top kunnen veroorzaken?

JoeriH
                                Topic starter

De vreugde was van korte duur…
                                  De carb nog schoon gemaakt en zo wat was die vies.
                                  Ik dus vol goede hoop weer gaan rijden maar het was nog steeds niet als van ouds. Wel al stukken beter, ook was er geen warm/koud verschil meer.

Nog ideeën?

De fietscomputer van q parts is kapot gegaan?
                                  Batterij eruit halen werkt niet. Net een week oud.

15 berichten aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 90)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.