Home › Forums › Mening & ervaring › Webshops › Jmpb.nl
- Dit onderwerp bevat 1,306 reacties, 235 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 5 jaren, 9 maanden geleden door gileracitta.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 mei 2012 om 09:51 #156834
Ik heb een tracktrace link gekregen maar verder geen informatie, behalve de opmerking dat de bestelling bezorgd is en wel bij familie oid zal liggen. Dan maar dinsdag even naar DPB bellen.
Maar het lijkt mij dat de verantwoording voor de bestelling gewoon licht bij degene waar die geplaatst is, oftewel JMPB. En als er problemen zijn met de verzending is het hun verantwoordelijkheid om het op te lossen, niet de mijne.
Het zal mijn laatste bestelling bij hun zijn geweest waarschijnlijk, want dit lijkt nergens op.
27 mei 2012 om 09:54 #156833Wat zegt de tracktrace als je hem bekijkt? Zeer waarschijnlijk ligt het product ergens bij de buren in de straat, maar meestal wordt er dan een briefje in de bus gegooid met: het pakket is afgegeven bij nummer…
27 mei 2012 om 09:58 #156832Tracktrace zegt dat de bestelling geleverd is aan mij, ik was die dag echter aan het werk en heb niks aangenomen. Er lag ook geen briefje in de bus en ik ben ondertussen al heel de flat afgelopen en niemand heeft een pakketje voor mij aangenomen.
27 mei 2012 om 09:59 #156831Briefje? Niet bij DPD hoor, die hebben al eens een van mijn bestellingen van 400 euro gewoon op m’n stoep neer gezet :con
Je kunt in ieder geval op verschillende manieren een vraag stellen of een klacht indienen via de website van DPD.
27 mei 2012 om 10:03 #156830@ak dit ligt echt niet aan jmpb hoor 😉 jmpb verzend het gewoon en geeft de verantwoording echt uit handen het zal netjes zijn als ze je helpen maar zijn het totaal niet verplicht ( algemene voorwaarden etc )
dpd is puur de boosdoener hier :)!
weet niet hoe jou buren zijn in een flat maar je kan er een rotte appel tussen hebben die de spullen zelf houd en weer verkoopt.
27 mei 2012 om 10:08 #156828De buren heb ik totaal geen problemen mee, verwacht ook niet dat ze zoiets doen. Ik heb zonet het formulier op de site van DPB ingevuld en wacht eventjes af wat daaruit komt.
Als ze het hier beneden in de hal hebben neergezet (gebeurd wel vaker) dan zal een of andere *** er wel mee aan de hal zijn gegaan.
27 mei 2012 om 10:13 #156829ter verduidelijking dat jmpb hier onschuldig in word geacht/bevonden:
Artikel 14. Risico-overgang
1. Het risico van verlies of beschadiging van de producten die voorwerp van de overeenkomst zijn, gaat op de consument over op het moment waarop deze aan de consument juridisch en/of feitelijk worden geleverd en daarmee in de macht van de consument of van een door de consument aan te wijzen derden worden gebracht.consument aangewezen derden is dus dpd.
ik zal idd het laatste denken als je een luie chauffeur heb gehad.
27 mei 2012 om 10:21 #156811Toch blijft JMPB verantwoordelijk tot en met de levering;
“Volgens 7:11 BW ligt het risico van bezorging van een koop op afstand bij de verkoper tot het moment van aflevering bij de koper. Hoewel hiervan afgeweken kan worden, mag dat niet in de algemene voorwaarden gebeuren (art. 7:6 lid 2 BW).”
Oftwel, het blijft heel erg slecht dat zij hier niet verder op in gaan en moet ik zorg dragen voor hun verantwoordelijkheid.
27 mei 2012 om 14:14 #156809
paulhermenslijkt mij ook vreemd dat de koper het maar mag uitzoeken,
27 mei 2012 om 14:21 #156810Zoiets is altijd lastig en vervelend natuurlijk. Maar zet je ook eens in de schoenen van JMPB? Als jij een pakketje van 100 euro of meer besteld hebt hoe kun je ooit bewijzen dat deze niet is aangekomen?
Ik denk dat je JMPB hier niet van op aan kan spreken.
(misschien heb je het pakketje gewoon in je schuur verstopt, bij wijze van……)46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel27 mei 2012 om 14:28 #156814Ja is vervelend, ik weet wel dat ik altijd moet tekenen bij dpb, weet niet hoe het zit als er niemand thuis is, moeten de buren tekenen als zij het aannemen? lijkt me sterk dat ze het zo neerpleuren voor je deur of in de hal, als dat het geval is kun je hen aansprakelijk stellen, je hebt niets getekend iig, bij tnt hoef je niets te tekenen, ik heb nog nooit problemen gehad met pakketleveranties dus kan er ook niet over oordelen, iig s6 met de afwikkeling ak87
27 mei 2012 om 14:36 #156813nooit problemen met jmpb gehad.
dus vindt het raar dat zoiets kan gebeuren.
en wat dpd betreft dat is echt per berzorger verschillend.
het is dat ik een chille bezorger heb, die de spullen in het tuinhuisje zet als ik er niet ben.maar succes met alles!
beetje prutsen hier en daar
Link naar Mijn collectie / Projecten.29 mei 2012 om 13:20 #156783@ Her Flick, ik zie hier meerder reacties waar staat dat bij DPB getekent moet worden, als zij geen handtekening van mij hebben lijkt dit me duidelijk.
Ik heb een reactie gehad van DPB, komt neer op neem contact op met JMPB, zij moeten het oplossen met DPB. Dus ik heb er nog maar een mailtje aan gewaagd.
29 mei 2012 om 14:52 #156858bel met jmpb? stukken duidelijker, en vooral veel sneller contact dan een e-mail.
29 mei 2012 om 15:06 #156772
Spulleke!je kan jmpb toch niet bellen?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.