Vespa-Ciao.NL
:: Jmpb.nl

Home Forums Mening & ervaring Webshops Jmpb.nl

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,307)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dennis500
    Bijdrager

Bij een pinasco zijinlaat hoort eens speciale krukas met een gat door de kruktap.

Bij een simonini inlaat niet. Bij een simo inlaat kun je een standaart krukas gebruiken.
      Een volle wangen krukas is wel beter maar hoeft niet perse.

ArvidW
      Donateur

timschilders :

barry :
        Je hoeft helemaal geen gat in je kruk-as te boren!!!!!!!!
        Volle wangen past er gewoon in.
        Enkel het gat waar normaal je carburator zit moet je dicht maken met een rubber dopje & een spanring.

tekst van vespafreak.nl : ” je moet met deze kap een gaatje in je krukas maken, of een orginele pinasco krukas erbij kopen.
        dit is dan wel bij een pinasco zij inlaat, maar dit moet dan DENK ik ook een gat in geboord worden als je je orginele krukas wilt houden,

Nee, barry heeft gelijk

Picanaso heeft idd een zij inlaat waarbij het benzine luchtmengsel door je krukas heen gaat, maar bij deze simonini set gaat het Langs je krukas.

Die picanaso kan maar een carburateur van 10mm op omdat je geen groter gat in de krukas kunt boren (kan wel, maar is lijp)

Simonini zit een carburateur van 16 tot 28mm op, dan zou jij geen krukas meer over houden 😛

En ja, er zijn ook zij inlaten die door krukas heen gaan die 16mm zijn, maar daar heb je een speciale krukas voor nodig, een speciaal klein carter, en een speciaal enom grote lager.

Bij deze Simonini gaat het mengsel iig niet door een krukas heen.:)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
        Home made engine dyno

barry
        Donateur

timschilders :

barry :
          Je hoeft helemaal geen gat in je kruk-as te boren!!!!!!!!
          Volle wangen past er gewoon in.
          Enkel het gat waar normaal je carburator zit moet je dicht maken met een rubber dopje & een spanring.

tekst van vespafreak.nl : ” je moet met deze kap een gaatje in je krukas maken, of een orginele pinasco krukas erbij kopen.
          dit is dan wel bij een pinasco zij inlaat, maar dit moet dan DENK ik ook een gat in geboord worden als je je orginele krukas wilt houden,

He SCHILDERS ; wakker worden!!!!!Het gaat hier over SIMONINI & niet over pinasco :boos

timschilders
          Bijdrager

oke barry heeft gelijk:P is ook logisch gezien zijn jaren brommer ervaring;)

als je orginele krukas kan houden lijkt het me wel een leuk ding, 28 mm lijkt mij een beetje overkill maar een 19 of 21 mm is toch wel leuk!

cittadriver
            Donateur

KennyVespa :
              heftige shit aleen moeten ze nog met de carb voor de polini evo engine komen dat zou super zijn 😀

die heb je toch dus waarom zouden ze hem moeten hebben je hebt hem zelf bij daytona gehaald. en ik denk niet dat hun hem goedkoper gaan verkopen als 93 euro

michel o/

ArvidW :

Die picanaso kan maar een carburateur van 10mm op omdat je geen groter gat in de krukas kunt boren (kan wel, maar is lijp)

aangezien ik er ervaring mee heb… je kan 12mm boren hoor :con en dat is helemaal niet lijp ofzo want ik heb er geen problemen mee gehad 🙂

mman
                Bijdrager

ik zit wel natedenken over zo’n simo zij inlaat

met een 19mm of 21 carb
                  en zon mazucchelli volle wangen. als ik die voor mooi prijsie ken krijgen van jayton;):D

iemand anders nog wat van plan?

woe
                  Bijdrager

ja

ik ga die krukas kopen van jayton, en een kickstart pen erin persen(a)
                    als ie ermee akkoord gaat

Edjuh
                    Bijdrager

Mooi werk weer van jmpb, maar gaan ze geen complete blokken kopen? Zou wel vreemd zijn als ze die goedkoper zouden leveren dan simonini.nl(maar wel mooi). Ik mis nog de simo uitlaat met 30mm aansluiting. Compleet blok kopen is toch voordeliger lijkt me.

Wat ik niet snap is dat er bij de simo cilinder en krukas niet bijstaat welke slag ze hebben, is het dan gewoon 43mm zoals elke vespa of 46mm zoals op de complete simo blokken?

Verder dacht ik dat die zij-inlaat op std blok problemen opleverde omdat dat lagergat net een mm anders zit ofzo. Ik wil geen fabeltjes verspreiden maar ik was ooit van plan zo’n ding te kopen en toen werd het mij verteld.

Jmpb rooooolzzz!

Jayton
                      Bijdrager

Wat supervet joh JMPB Ruuuules zekerrrrr! Want een italiaanse vriend van mij en ik hebben een paar weken geleden in Italie staan kletsen op een beurs met een vertegenwoordiger van Simonini (Jonge knaap). Maar we kregen echt geen carter voor een goede prijs hoor!! Een Simonini cilinderkit moest ik nog voor een 100cc 140,- betalen veel te duur dus! Ik zal eens vragen wat die vertegenwoordiger voor de carter vroeg? Volgens mij 199,-!!!!!!

Petje af voor JMPB!

Helaas jongens maar door deze ontwikkelingen moet er wel een heel goed bod komen op één van m’n Mazzuchelli krukassen 😀

joey636
                        Bijdrager

JMPB zijn echt de beste!!!!
                          check dit mar eensmalossi 46,5mm
                          en wat er ook bij staat hoe vreet.
                          Let op, tuningsonderdelen.
                          Niet voor straatgebruik, enkel voor Circuitgebruik!

edit:het staat bij alle snelle cilinders maar bij deze past het wel erg goed vind ik

hansieb
                          Topic starter

joey636 :

edit:het staat bij alle snelle cilinders maar bij deze past het wel erg goed vind ik

Dit is niet de deps variant he, maar is ongeveer gelijk aan de 80cc polini.

Jammergenoeg is de deps uit productie anders hadden er nu heel wat meer in omloop gelegen.

Edjuh
                            Bijdrager

joey636 :

Nou geweldig:con

Elke fabrikant geeft deze waarschuwing voor zn opvoerprodukten(behalve dan de ‘homologeerde’ ), wat vrij nutteloos is want weinig mensen geven daar om, maar waarschijnlijk is het verplicht om te vermelden.

Die andere ‘mededeling’ vind ik ook vrij dom eerlijk gezegd, die bv bij simo zij-inlaat staat:

Let op, Dit zijn specifieke Tuningsonderdelen, Enige Techniekervaring gewenst.
                              Wat is er nou zo bijzonder aan een zij-inlaat monteren, ik wil niet arrogant(of onwetend) overkomen maar volgens mij heb je die ’techniekervaring’ net zo goed nodig voor een cilindertje of krukas monteren.

Vespa Si
                              Bijdrager

Edjuh :

joey636 :

Nou geweldig:con

Elke fabrikant geeft deze waarschuwing voor zn opvoerprodukten(behalve dan de ‘homologeerde’ ), wat vrij nutteloos is want weinig mensen geven daar om, maar waarschijnlijk is het verplicht om te vermelden.

Die andere ‘mededeling’ vind ik ook vrij dom eerlijk gezegd, die bv bij simo zij-inlaat staat:

Let op, Dit zijn specifieke Tuningsonderdelen, Enige Techniekervaring gewenst.
                                Wat is er nou zo bijzonder aan een zij-inlaat monteren, ik wil niet arrogant(of onwetend) overkomen maar volgens mij heb je die ’techniekervaring’ net zo goed nodig voor een cilindertje of krukas monteren.

Ik denk zo dat het bij die simo-inlaat meer gaat om het feit dan een 70cctje met 26membraam vrijlastig af te stellen is als je enkel citta-carbs gewend bent.
                                En het is in Nederland verboden(ja echt waar) om opvoer setjes te verkopen. En onderdelen voor de (legale) scooterraces mogen natuurlijk wel verkocht worfden, anders kan niemand meer legaal racen. alle dealers hebben ipv een opvoersetje, nu dus enkel nog spullen die enkel voor circuitgebruik zijn…
                                Gewoon een truukje om tog te kunnen verkopen.

barry
                                Donateur

de hint naar jmpb om het erbij te zetten ‘niet voor straatgebruik’ , komt van mij!!!!!Er is een winkel hier gesloten,omdat deze tuning materiaal verkocht.Er heeft er ééntje een ongeval gehad,zo komen ze in de winkel & blablabla.Winkel is dicht nu & gaat de eigenaar véél geld kosten.

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 1,307)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.