- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 5 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 17 jaren geleden door BMW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
4 maart 2009 om 18:31 #212464
hallo,
Ik ben nu mijn vario aan het installeren.
achterkoppeling etc. alles erop en snaar zit eromheen. Nu wilde ik dus de halfpoulli over de krukas heen doen, maar deze komt tegen mijn (JMPB) achterbrug aan:|nu heeft de bus, die over je krukas heen gaat, 2 kanten.
-bij de ene kant komt mn halfpoulli dus tegen mn brug aan en heb ik genoeg schroefdraad over.
-als ik hem andersom doe komt de halfpoulli voor mn brug te liggen, maar heeft de bus tussen vliegwiel en halfpoulli geen nut wat daar zit dan nog ruimte tussen en er is geen genoeg schroefdraad meer over.iemand hier meer evaringen mee en tips voor mij? paar ringetjes ertussen?
😉
4 maart 2009 om 18:44 #213650je moet de bus van de vario gebruiken he niet die van de koppeling wat je normaal gebruikt
de bus van een vario is dikker4 maart 2009 om 18:46 #213651ja dat snap ik, je bedoelt de dikste ring op deze foto?, die zit erom

…
4 maart 2009 om 18:48 #213652De bus zou aan beide kanten gelijk moeten passen, oftewel hij zou aan beide kanten tegen de afstandsbus aan moeten zitten.
Dat kan een klein passing probleempje zijn en is verder niet zo interessant.
Heb ik al wel vaker gehoord.Omdat de Stalen brug iets dikker is als het origineel blijft er minder ruimte over. Wat je eraan moet doen is gewoon een ring erbij tussen plaatsen.
Denk eraan dat de ring wel dezelfde buiten- en binnendiameter moet hebben als de afstandsbus.I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 maart 2009 om 18:53 #213653moet de buitendiameter ook evengroot zijn??
als ik bijvoorbeeld een ring vind die dezelfde binnendiameter heeft maar grotere buitendiameter, en die tegen mn vliegwiel aan zet kan dat toch geen kwaad?nou ja, ik ga iig morgen ff zo’n ring halen bij de ijzerwarenboer.
iig bedankt!
4 maart 2009 om 18:55 #213654Kheb hetzelfde probleem gehad, zelfde brug en zelfde vario. Ik meende er een ring 1,5 mm bijtussen te hebben gedaan, liep ie net vrij.
4 maart 2009 om 18:57 #213655ik had er een ontstekingsnokje tussen gedaan, werkte perfect met mijn mallossi vario en jmpb achterbrug.
4 maart 2009 om 19:00 #213656Iets grotere buiten dias kan wel, je moet even kijken aan de achterkant vd vario, daar is het ook maar vlak tot een bepaalde diameter. Groter moet de ring eigenlijk niet zijn..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...4 maart 2009 om 19:27 #213657Tonni :
Iets grotere buiten dias kan wel, je moet even kijken aan de achterkant vd vario, daar is het ook maar vlak tot een bepaalde diameter. Groter moet de ring eigenlijk niet zijn..ik snap het 😉
morgen een ringetje halen en dan komt het goed:) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.