- Dit onderwerp bevat 143 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 7 maanden geleden door Raymond1984.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
25 november 2011 om 17:58 #282323
dat word een hele mooie geslaagde mini

ben benieuwd naar het eindresultaat
25 november 2011 om 19:04 #282324Bedankt voor alle complimenten:D
> Beun_ciao, ik kom idd ook uit baarlo. Was me al opgevallen dat er de laatste tijd een nieuwe generatie baarlonaren actief het worden is op het forum, leuk;)
25 november 2011 om 20:13 #282325Wauw, hij is prachtig geworden!
Inderdaad de mooiste mini die ik heb gezien.
25 november 2011 om 22:06 #264510Zeer netjes gedaan!
Ben al erg benieuwd hoe deze eruit gaat zien als hij gemonteerd is.
25 november 2011 om 22:29 #264511zow dat word een mooie mini 😉
ga je ook nog kappen maken of blijft het bij het frame?ik ben zelf ook van baarlo dus ik hoop dat ik hem een keer zie rijden 😀
ennuh beun_ciao
jij komt toch uit kessel :pest :p26 november 2011 om 12:05 #279276wederom bedankt, en >Niemand kappen mogen zeker niet ontbreken!
maar dat is momenteel wel mijn grootste struikelblok, hoe ga ik die kappen mooi inkorten…?:?Ik heb opgezocht dat de ‘las’temperatuur 300graden moet zijn, voor het kap-materiaal PolyPropyleen (PP),
nu heb ik wel een verfafbrander met 2 standen, de eerste stand zou 300graden zijn volgens handleiding.Ik heb al een oude kap proberen te lassen, maar valt vies tegen, sowieso wordt alles dr omheen week en gaat inzakken,
verder kun je lastig de ideale temperatuur handhaven.Dus ik zal een mal moeten maken om de vorm in stand te houden, ik dacht eraan om van cement een gedeelte van de kap af te gieten of een blokhout op maat maken met de radiussen, en vervolgens bekleden met staalplaat (egaler oppervlat, minder direct warmte dr op).
Ideeen zijn welkom… of misschien een connectie die het professioneel kan lassen?:con
De enige mini ciao met kappen is de rode van Miniciao1968, op zijn kappen zie ik eigenlijk geen aanpassings-sporen, misschien iets onzichtbaars aan de binnenzijde?
26 november 2011 om 12:13 #279274Jarco heeft volgens mij met succes al wel eens wat plastic kappen gelast. In zijn perso is dat wel te zien en misschien dat hij hier jou wat tips over kan geven?
Mooi, dat je er echt in alles een mini van probeert te maken en de moeite neemt die vele andere mini-ciao bouwers niet nemen.
26 november 2011 om 12:13 #279275waarom lassen?
kun je het niet gewoon zagen en dan een metalen stripje achterop plakken en dan met polyester matjes en plamuur afwerken?26 november 2011 om 12:13 #279273Mooi projectje. Heb je al een idee voor de setup?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!26 november 2011 om 12:41 #279278Je wil zeker blanke kappen hebben?
Zo niet, dan zijn er veel opties:
– lassen, met juiste plamuur bijwerken en spuiten.
– maar dan kun je ook een polyester mal maken en ‘m daarin maken van polyester
– etcWil je de kap wel blank hebben, maar maakt een mooie naad niet uit:
– kunststof of rubberen H-profieltje ertussen
– netjes afwerken en er gewoon een plaatje achter lijmenWil je toch naadloze blanke kappen:
– laten lassen, netjes vlak afwerken en zacht parelstralen. Dan zijn ze een beetje mat, maar met een of andere plastishine evengoed mooi zwart.26 november 2011 om 15:30 #278618Je moet niet de brander op de kappen zelf richten.
Handiger is een mal waar een plaatje staal in steekt, met aan beide zijden een deel van de kap.
Het plaatje verhit je, vervolgens druk je de kappen tegen het plaatje aan tot het plastic zacht genoeg is, dan het plaatje eruit en de kappen tegen elkaar drukken.
ps. ik heb dit zelf nooit gedaan.
26 november 2011 om 15:52 #278293Plastic lassen kan prima met een soldeerbout.
26 november 2011 om 18:39 #282304>Martino,mss is het verschil dat het mij om het maken en totaalplaatje gaat, niet zo zeer om het rijden.
>Javad, setup wordt origineel mixblok, denk dat dit al aardig snel is op zo’n klein brommertje.
Heb verder wel nog iets speciaals voor het blok gefabriceerd, heb ik nog nooit op een vespa gezien:D verklap nog niet wat.
Verder ben ik bezig met een custom uitlaatje, volgen nog foto’s van.de rest bedankt voor de input betreft het kappen lassen.
>TJOEP, ik ga uiteraard voor naadloze kapjes zonder bewerkings-sporen. Sowieso voel ik weinig voor plamuur icm een flexibele kap, lijkt in mijn ogen erg gevoelig voor scheuren enz.
>Edjuh, een kameraad van mij had hetzelfde idee, maar ik ben bang dat de delen dan niet voldoende samensmelten.
>Jarco, bedankt voor de link, mooie howto. Denk dat de soldeerbout wel uitkomst bied, is toch een stuk gerichter dan een fohn. maar op tyrips gok ik het niet, maak van restkap wel wat reepjes. Is het 100% hetzelfde en hecht het zeker.Binnenkort eens wat oefenen met de soldeerbout. Morgen upload ik wat foto’s van de opgebouwde mini-ciao.
26 november 2011 om 18:46 #279251ik kan niet wachten:D
27 november 2011 om 12:18 #279235
erikbloembergmooie mini en een dikke
voor al het werk erin.ik ben benieuwd naar het totaal plaatje:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.