- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Alain….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
13 augustus 2007 om 19:44 #449711
update’tje
Vandaag heb ik nog ff de zadelpen ingekort zodat het beter bij het geheel staat, want het zag bij het vorige project al niet echt uit, dus laat staan nu het een racer wordt.

ik verwacht ook ieder moment nog een pakje van Hulsberg met nieuwe kappen, tank dop en un gebruikt racestuurtje.
de lasser is terug dus de buis wordt in de loop van deze week een keertje gelast.
dat was ut dan weer.:)
16 augustus 2007 om 16:50 #449832update
dinsdag kwam het pakje van Hulsberg binnen met nieuwe kappen tankslot en een race stuur:

helaas bleek het tankslot voor citta te zijn en niet voor ciao:| dus als iemand er interesse in heeft PM maar.
het stuur is wel aan één kant dunner geslepen, denk omdat het gas niet goed kon bewegen:?
maar dit zie je dalijk toch niet meer.gister naar de man gegaan die m’n buis zou lassen, maar na wat gepraat hebben we toch besloten een andere te buis te nemen, want deze had een hele dikke wand terwijl de tank heel dun is.
En de buis was ook gegalvaniseerd van binnen, hij dacht dat dit niet goed zou zijn als er benzine in komt.vrijdag nam hij van het werk andere buizen mee namelijk: 40 en 50 mm (tussenmaat is er niet)
Denk dat het 50 gaat worden maar dat bekijk ik dan nog even en dan kan ik weer opnieuw beginnen met op maat maken:) er zullen nu ook apparte schotjes in de buis gelast worden om de tank af te sluiten, zodat de buis van te voren getest kan worden op lekage, en ook niet afhankelijk is van de hechting aan het frame.Wel is het nieuwe rem-anker erop gelast en heb ik de oude verwijderd:

dat was het dan weer voor nu, ik hoop zaterdag de nieuwe buis af te hebben.
17 augustus 2007 om 21:41 #449916
N!CKsmooie aanwinsten

je hebt het ok mooi gedaan met de voorvork:D17 augustus 2007 om 21:58 #449919idd ik vind hem er nu al vet uitzien:o die buis die vork egt wel vetjes;)
17 augustus 2007 om 22:28 #449920achja zo moeilijk was die vork aanpassen nou ook weer niet;) bij die buis komt nog heel wat denk en meet werk kijken als je het goed wilt doen:)
ik heb vanmiddag de nieuwe buis opgehaald, echt fijn onderhand de zelfde dikte toch en een wand van maar 2 mm dik, deze ga ik morge middag op maat maken hoop dat het nog beter passend wordt dan de vorige:D, scheeld in iedergeval al veel in gewicht:lol
18 augustus 2007 om 09:50 #449924
sjaak trekhaakziet er goed uit ,maar die tankdop, ik heb ook ene van citta erop en die past gewoon.
23 augustus 2007 om 18:56 #450077update
nou de nieuwe buis is er gister eindelijk tussen gelast:D

nieuwe buis opmaat, deze paste nog beter, vooral bij de tank:)
hier zit hij erop gelast, er zijn nu dus aan de voorkant een ovaal en aan de achterkant een rond schotje in gelast zodat we makkelijk konden testen dat hij waterdicht is en zo is hij ook niet afhankelijk van de lassen aan het frame.

nu is het dus tijd om de lassen hier en daar wat bij te werken, en alles met plamuur strak te maken.misschien dat hij volgend weekend al in de primer kan…
zo dat was het dan weer voor nu8)
23 augustus 2007 om 20:15 #450078
N!CKshij ziet er goed uit met die stang

zeer mooi gemaakt met die tank erin.23 augustus 2007 om 20:33 #450079En die stang is verbonden met de tank? Of hoe moet ik dat zien? Of is tussen tank en stang niet open zodat dat een geheel is?
23 augustus 2007 om 20:50 #450080buis is een aparte tank, op de derde foto zie je waar de benzinekraan komt 😉
23 augustus 2007 om 21:33 #450085fons heeft gelijk, het zou wowiezo niet werken als ik het open had want de buis zit achter lager als voor:?
en er staat ook dat er extra afsluitende schotten in gelast zijn.:con23 augustus 2007 om 22:14 #450088Ziet er goed uit!!! Ben benieuwd 😀
23 augustus 2007 om 23:01 #450090hoeveel liter kan dr in dan? 😛
23 augustus 2007 om 23:17 #450092pi*r²*h
dus bij een buis van 50mm O.981 L
ik heb als lengte(h) 50 cm genomen23 augustus 2007 om 23:30 #450094hoe moet ie ooit als extra benzine tank werken?
ik neem aan dat je een kraan op die schroefdraad gaat zetten.
maar waar ik vandaan kom, stroomt de benzine meestal naar beneden ipv naar boven:p
dus dat zou nooit werken -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.