- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Alain….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 juni 2007 om 18:40 #448137
oke ik ga denk ik inderdaad maar voor de 48, misschien dat ik de 60 evengoed eens op maat maak.
en ik had nog een gek idee, om de buis ook nog functioneel te maken door het direct als reserve tank te laten dienen =) niet dat ik het persee nodig heb, maar het is werus wat anders als gewoon een buis ertussen.
boven aan dus een tankdop wel kleiner als de orginele van een ciao, en onderaan een kraantje.ik ken wel iemand die goed kan lassen dus dat is geen probleem.
17 juni 2007 om 09:22 #448148Hehe, eindelijk komt er vaart in je brommer 😛
en over de stang ik zou de 48mm pakke!17 juni 2007 om 09:40 #448149
Anoniemziet er gaaf uit,
ik zou ook gaan voor de 48mm
die andere ogen een beetje lomp.Suc6, ik hou je in de gaten:P
23 juni 2007 om 11:47 #448379Jeroen :
oke ik ga denk ik inderdaad maar voor de 48, misschien dat ik de 60 evengoed eens op maat maak.en ik had nog een gek idee, om de buis ook nog functioneel te maken door het direct als reserve tank te laten dienen =) niet dat ik het persee nodig heb, maar het is werus wat anders als gewoon een buis ertussen.
boven aan dus een tankdop wel kleiner als de orginele van een ciao, en onderaan een kraantje.ik ken wel iemand die goed kan lassen dus dat is geen probleem.
ik vroeg me af wat jullie van dit idee vinden? :con
23 juni 2007 om 11:53 #448380
N!CKsis een goed idee. altijd handig. =)
23 juni 2007 om 11:55 #448381Nou ik vind het een geweldig idee. Maaaar, alsje het goed wil doen moet je eigenlijk ervoor zorgen dat die stang een geheel wordt met de tank. Lijkt me nogal moeilijk een kraantje aan die buis make.. en tis gwoon vet alsje zo en grotere tank hebt. Alleen de buis loopt naar de andere kant schuin dus of het gaat weetikn iet:P
23 juni 2007 om 12:01 #448382
.-{2F4OV}-.Best n vet idee ja;)
Maar tog nog redelijk lastig uit te voeren denk ik…
Maar zal er zowieso bruut uit gaan zien
23 juni 2007 om 13:29 #448391dat zal echt vet en orgineel wezen kwafo
23 juni 2007 om 14:18 #448393bedankt voor de reacties,
@jacky: het zal een reservetank zijn, dus het is niet de bedoeling dat hij uit komt op de normale, nu is het dus perfect hoe de buis er tussen komt van hoog naar laag plus dat het kraantje dan al dicht bij de carborateur zit.
@kwafo: ik begrijp niet helemaal wat je bedoeld? maak anders ff een tekening;)
Ik ben wel nog het twijfelen over de tankdop, hoe groot ik die zal maken…
zo groot als de normale tankdop, of juist een stuk kleiner, dat ik dan met een trechter moet tanken boeit me niet puur voor wat het mooiste zal staan.17 juli 2007 om 18:55 #449006na 10 weken stage en een week Malgrat de Mar had ik weer veel zin en vooral tijd om aan mn project verder te gaan.
Ik ben begonnen met het frame en de vork kaal te maken, dit heb ik gedaan met gamma-verfafbijt, dat werkte veel beter en sneller dan ik dacht, na 2 middage schrapen met een plamuurmes en een paar oude beitels en nog een middagje schuren waren beide zo goed al helemaal kaal.
Helaas had ik er niet aan gedacht dat mijn tuinhuisje nogal vochtig en benauwd was, dus trof ik na een dag niks gedaan te hebben een roestig frame en vork aan!:(
Toen heb ik bij de Hubo HG roest oplosser gehaald, hiermee ging alle roest er gelukkig weer makkelijk vanaf!:)
het spul moest gewoon kwartiertje inwerken en daarna met water afgespoten worden.Nadat mn frame weer schoon was ben ik begonnen met de goede buis op maat te maken.
aardig gelukt vindt ik zelf:D
eerst heb ik de voorkant op 45* afgezaagd en toen de achter kant van uit het midden allebei op 60*, daarna hoefde ik hem achter alleen nog wat bij te slijpen. (heb 60cm als lengte aangehouden)
hier nog eens van de andere kant met de vork erin:

Nu staat mn frame veilig binnen zodat het niet weer gaat roesten!
Deze week ga ik nog de tank ontroesten, tankdop en kraantuutje aan de buis passen, eventueel al wat plamuren en misschien nog wel wat andere dingen.
Ik ben er ook nog niet uit of ik nu een grote ”opvallende” tankdop moet maken beetje zoals ciao orgineel, of toch wat minder opvallend en klein. wat denken jullie ervan?
laat maar horen wat jullie ervan vinden.
17 juli 2007 om 19:16 #449008echt een bagger ding:P nej grapje. ziet er wel goed uit! buis vindkt een stuk mooier dan die vorige!
en PS nog een vraagje zijn mijn onderdelen ook allemaal geroest?:| hoop toch van niet…
17 juli 2007 om 20:32 #449014over het idee van de reserve tank, wat je kan doen is dat je dus onderaan de buis een soort kraantje maakt met hieraan een slang die richting je carburateur loopt en dan dat je bij je carburateur nog een klein stukje slang hebt en dan een y vorminge splitsing, dat er een stukje slang dus dan naar die reserve tank gaat en een ander naar je normale benzine kraantje. je kan eventueel die slang van de reserve tank ook door de buis van je zadel laten lopen. en de dop zou ik zo klein mogelijk houden, en dan idd met een trechtertje tanken ofzo! maar opzich ishet wel uitvoerbaar zoiets.
21 juli 2007 om 18:15 #449075updatetje:
Ik heb de tankdop en het kraantuutje voor op de buis nu af.
dit is het geworden: (tuutje komt van een puchframe en de schroefdraad een stukje verwarmingsbuis)
(het tuutje is nog niet gelast, zit gewoon even met een m8 boutje vast)
nu is de buis dus klaar om gelast te worden.
misschien dat ik het stukje schroefdraad wel nog iets korter maak.@pier: niet jouw spulle niet, maar die zijn ook niet helemaal kaal!
@lemon: dat is juist het hele idee wat jij zegt :lol22 juli 2007 om 09:07 #449076haha 😀 ik zou het schroefdraad nog wel wat korter maken, dat het PRECIES past zegmaar en dat je zo min mogelijk schroefdraad ziet :). Maar ik vin dhet er nu al heel erg fraai uit zien! 🙂
22 juli 2007 om 09:46 #449077is wel mooi zeg, hoeveel liter gaat er in de stang als ik vragen mag ?
tenminste je gebruikt het toch daarvoor?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.