- Dit onderwerp bevat 185 reacties, 49 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 3 maanden geleden door Alain….
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
10 december 2006 om 19:35 #443974
ik vind de kleurencombo zeer geslaagd geworden, toch heb ik nog wat puntjes wat ik zal doen ;
-een mooie verstevegingsstang (gaat nu moeilijk denk ik omdat je al gespoten hebt)
-zet er een bagagedrager + stangetjes op, moet je gewoon es voor de grap hoe dat eruit ziet, ik vind hem er zo slomer en kleiner uit zien dan met bagagedrager enzo.
voor de rest i like it !
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel10 december 2006 om 19:46 #443975ja , hij is aan de achterkant wat kaal omdat hij voor zo ‘vol’ is. Als je hem voor ook kaal hebt zoals mijn verstevigde frame is t wel vet zonder bagagedrager. Net zoals joey nu, hij heeft EBR met TNT stuur zonder spatbord en dan achter drager en lang spatbord.. Heb je hetzelfde als jou alleen aan de voorkant.
10 december 2006 om 20:28 #443982@ poliniciao: dat gaas komt van de oude strijkplank van mn oma:) , en ik heb alles aan een stang zitten denken, maar dan een afneembare, die gewoon bij de zadelschroeve en balhoofd vast zit, ik zal binnenkort eens gaan kijken hoe ik het kan maken.
@ herr flick: dat kan ik best wel eens doen ja, want ik heb nog genoeg zwart over!:)
10 december 2006 om 20:38 #443984
.-{2F4OV}-.Zeer mooie brommer:D
Enkele dingen..
Zet er een EBR voorvork op met zwart spatbordje.. Kweet cker da da zo mooi is bij da ding van jou:D
En idd een verstevigingsbalk/buis erop. Da zal mooi staan. Miss wel oranje.. ma of da zo mooi is…
Ga zo door
10 december 2006 om 20:41 #443985als je er een ebr voorvorkje in doet zou ik erook meteen een tnt stuurtje opdoen;)
mooi ding! leuke combi kleuren, zie je niet snel.
ik zou normaal spatbord opzetten en bagazedrager er weer op;) ik hou van de retro look;)
sucses!
10 december 2006 om 20:48 #443986TNT stuurtje is beetje van zelfsprekend he tim..
Maar verder, vindt ik t echt een mooie ciao 😀 en inderdaat der moet toch eik een stang tussen.(als je dit toch niet wilt koop dan ff een niet geschouwt frame wat ik je al zei en spuit het in de zomer opnieuw;) frame is makkelijk aan te komen)
en ebr staat er cker mooi op maar ik weet niet of je dat wilt 🙂 , en ff allz monteren en bijspuiten ( orange dingen ) en zown wasmachiene dempertjes.Verder vindt ik hem dan wel kwa uiterlijk af..
En dan aan t motorische beginne he!!
10 december 2006 om 21:42 #443988@.-{2F4OV}-. en tim:
ja EBRvork zal vast wel mooi zijn..maar ik heb weinig zin om zo’n vork te kopen want dat kost wel wat.. tomosvork zou wel kunnen dan, maar voorlopig blijft het zo. en ik denk dat als ik een stang ertussen doe dat ik dan ook zeker tomosvork en crosstuur moet hebben, anders wordt het een beetje raar gezicht denk ik.@pier:
hm, dat van ongeschouwdframe en daar een stang tussen maken zou wel kunnen misschien aangezien ik toch weinig zin heb om te verzekeren…maar dat wordt toch pas in de zomer dan en die is net voorbij:)
en de andere dingetje komen nog wel ja, en over motorisch, hij is toch af:lol ja oke, misschien een 70 polini’tje eronder dan:D23 maart 2007 om 20:30 #446282Update
Het is weer eens tijd voor een update, want ik heb toch besloten een ongeschouwd frame te gebruiken omdat ik de rdw moe ben, eerst gezeik met de framenummers, wat gelukkig goed gekomen is. En nu zit ik weer met die verzekeringsplicht.
Dit betekent dus dat het toch een racertje gaat worden!=)Plannen:
-optisch-
-,Een deel blijft ut zelfde zoals: spatbordje, velgen en voetsteuntjes.
-,Een ongeschouwd frame regelen, waar dus een mooie stang tussen zal komen.
Ook wordt de achterbrug misschien verstevigd.-,Bij een racer hoort natuurlijk ook een mooie voorvork, dit zal waarschijnlijk een tomosvork worden, of een andere die past.
-,Natuurlijk komt er ook een sportstuurtje op.
-,Verder zullen er nog wel andere accessoires op komen, maar die worden naderhand bepaald.
Het nieuwe frame zal ook weer zwart worden, want de pot zwart zit nog bijna helemaal vol. 😀
zo zal hij er ongeveer gaan uit zien:

-motorisch-
Setup:
-,Polini Speed engine carters.
-,Top Racing krukas
-,70 polini
-,13/13 dell’ortho
-,Proma circuit of Leovinci Handmade
-,Varioset 100 mm schijven en malossi of polini voorvarioVoorlopig zal er nog niet zo heel veel gebeuren omdat ik het druk met school heb en omdat ik nog 2 andere vespa’s klaar het maken ben voor verkoop.
Wel ga ik alvast opzoek naar onderdelen.
24 maart 2007 om 08:42 #446284
N!CK\szeer moi deing met die stang er tussen en die voorvork.
hoop dat hij er goed uit komt te zien=)24 maart 2007 om 11:55 #446286Neem een alu cilinder zoals polini 42mm, athena 43mm of een pinasco! Leuk met vario.
Mooi ontwerp.
24 maart 2007 om 19:52 #446296waarschijnlijk komt er eerst een 70 polini gietijzer op, misschien dat ik laterna een aluminiumcilinder neem, polini 42 mm ofzo.
16 juni 2007 om 17:41 #448133Update
Vanmiddag ben ik eens gaan winkelen bij Peter (pier), want hij had nog het een en ander wat ik kon gebruiken, omdat hij nu andere plannen heeft. Namelijk:
– frame zonder kenteken
– tomos voorvork met spatbord en stuur erbij
– zadel en treeplank
– ik heb nog wel meer kleine dingen gehaald nog voor een verkoop brommer.natuurlijk was dit alles voor een leuk prijsje, bedankt Pier

het tomos stuur gebruik ik natuurlijk niet, en het spatbord komt er misschien wel ingekort op.ik ben ook meteen gaan kijken wat voor stang ik ertussen zal doen.
deze diktes had ik liggen: 60, 48, 48, 43, 45 mm (van links naar rechts)
Ik twijfel echter nog over de 48 en 60…
hier even snel een slechte 48 buis op maat geslepen voor een idee:

en hier de 60 erachter gelegd:

laat maar weten wat jullie vinden, andere reacties zijn ook welkom.
16 juni 2007 om 17:46 #448134zeer leuk project:P ik zou voor de 48 de 60 is net iets te veel van het goede:P
16 juni 2007 om 18:18 #448135ik heb er eentje van 43 of 45 mm geloof ik :con
check maar: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3251&d=90
60 vind ik persoonlijk veel te dik 😉
succes
16 juni 2007 om 18:28 #44813648 ziet goed uit.. K zie alleen het verschil slecht omdat een plat ligt:P
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.