Vespa-Ciao.NL
:: Jeroen’s Ciao project

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Ciao project

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Moderator

pier :
      Hier valt me broek echt vanaf, ben jij altijd zo lomp. Zeg gewoon niks hans als je niks zinnings te melden hebt.
      Jeroen snapt ook wel dat hij die cilinder nodig heeft omdat anders de set niet compleet is en hij er niet mee kan rijden.

dat je dat nog ff moet zeggen vindt ik een beetje het schoolmeestertje uithangen:con

Hehe jah soms wel 🙂 je moet het ook niet rooskleuriger maken als het is.

Maarja als die de cilinder ken regelen is het natuurlijk oke.

Edjuh
      Bijdrager

Je kan ook je 43mm polini naar lc ombouwen, ik denk dat jeroen de mogelijkheden en handigheid wel voor heeft.

Jeroen
        Topic starter

jelle :
          bedoel je die vast zitten aan je radiateur?

ja waarmee je de radiateur aan de tank bevestigd, want er zitten verder nergens gaatjes,
          afgezien van de gewone openingen ertussen.

>edjuh: hoe bedoel je dat precies? zorgen dat de lc kop waterdicht aangesloten kan worden op de cilinder, of de hele cilinder bewerken zodat er ook koelvloeistof omheen gaat? (en btw is mijn 70 polini kapot gegaan ook al een hele tijd geleden was ik gister vergeten te vermelden, de helft van het hemd is eraf:()

Tonni
          Moderator

Om het reservoir hoort nog een rubberen kraag waarmee je hem klemmen kan in de koplamp. Over de radiateur: deze heeft normaal twee vaste ophang ogen, boven en onder één.

Toch een mooie aankoop vind ik.

Wordt een mooie vespa zo!

(mocht je de LC kop ooit los verkopen willen, heb ik daar interesse in)

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

FonS
            Bijdrager

Tonni :
              (mocht je de LC kop ooit los verkopen willen, heb ik daar interesse in)

jelle :
              mocht je dat reservoir ooit willen verkopen…:con ik mis er 1tje namelijk

en ik wil de radiator ! nou, geregeld :p

pier
              Bijdrager

haha, jongens jongens. Was gisteren bij jeroen en een jongen uit het dorp had waarschijnlijk een LC cilinder voor hem geregeld.
                Dus als dit door gaat verkoopt jeroen het zooitje niet. Maar dat zal hij zelf nog wel aangeven 😉

Jeroen
                Topic starter

>tonni: dan zijn die 2 vaste punten dus eraf jammergenoeg.:(

en zoals pier zegt heeft een jongen in ons dorp misschien de cilinder, maar daar heb ik verder nog niks over gehoord.
                  Als ik de onderdelen los verkoop laat ik het jullie wel weten;) waarschijnlijk ga ik met 70 malossi en de eurocilindro set rijden.

verder Update:

Ik heb alle onderdelen alweer geschuurd zodat ze weer mooi strak waren, en vorige week zondag alweer alles opnieuw gespoten, met ditkeer wel een strak resultaat:D!

zoals je ziet weerspiegeld hij nou wel mooi:) ik had dit keer de verf wat meer verdund.
                  ben helaas wel de voorvorkpoten vergeten te spuiten, als die gedaan zijn ga ik hem in elkaar zetten.

Ik heb nu ook 2 dezelfde banden voor op de velgen, nu 2 Pirelli slicks, in plaats van één swallow-roadster en één semperit band.

ik ben alleen een beetje bang om de velgrand te beschadigen met het verwisselen.

En zoals ik net al zij ga ik verlopig met mijn 70 malossi rijden, maar helaas is de helft van de uitlaatpoort afgebroken dus dat moet eerst gelast worden.

Ik zit te denken om hem TIG te lassen, maar ik weet niet of dat goed gaat met gietijzer? (ik bedoel dus gewoon samen vloeien zonder toevoegmateriaal) hij wordt nog recht afgeslepen en dan komt er de poort van een andere gietijzeren cilinder op.

dit was het weer voor nu.

ArvidW
                  Donateur

Netjes gespoten ! Die aansluitingen aan je verstevegingsstang vind ik ook erg netjes geworden door al dat geplamuur van je:thumb

Kunt cilinder gewoon MIG-MAG-lassen. Voorverwarmen is aan te raden aangezien anders de las onder spanning komt te staan. Ik zou pijpie helemaal wegslijpen en een stalen pijpie ervoor terugzetten, weet je zeker dat hij niet nogmaals breekt.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Jeroen
                    Topic starter

oke, maar ik hoor ook wellus dat je je cilinder beter in een bakje water kunt leggen ter verkoeling?
                      en gietijzer en staal tegen elkaar lassen levert ook geen probleme op?

ArvidW
                      Donateur

In bakje water zou ik dus echt niet doen.

Van mijn DR626 zit hij al ruim 1 jaar vast (weinig km’s)
                        Van mijn AW50 zit hij nog maar 2 maandjes vast (900km mee gereden tot nu toe)

Ik vind het stevig genoeg, hij is iig nog niet afgebroken:)

Home made engine dyno

TJOEP
                        Donateur

Ik ben daar ook nieuwsgierig naar: moet je de cilinder niet in een oliebad leggen, zodat hij niet te heet word?
                          Wil namelijk wel ’n groterere flens lassen op ’n cilinder…

ArvidW
                          Donateur

Rede dat je cilinder voor moet verwarmen is dat de cilinder een zodanig grote warmtecappaciteit heeft dat hij tijdens het lassen amper opwarmt. De flens warmt wel flink op en zet dus uit. Tijdens afkoelen krijg je dan dus spanningen.

Zoiezo moet je als je gietijzer aan staal wilt lassen het gietijzer voorverwarmen, dit hangt af van het soort gietijzer maar waardes liggen tussen de 150 en 300 graden in.

Zelf heb ik de cilinder nooit voorverwarmd en alles blijft prima zitten. Kromtrekken hoef je je echt niet bang om te maken, je last ruim 25-30mm vanaf de cilinderwand aan het gietijzer die deze warmte heel snel opneemt. De cilinder is direct na het lassen vastpakbaar en de wand wordt amper warm.

Home made engine dyno

Jeroen
                            Topic starter

Bedankt voor de informatie arvid, dan ga ik eens kijken of ik hem binnenkort kan lassen.:thumb

Jeroen
                              Topic starter

Update:

het project heeft weer een hele tijd stil gelegen, maar ik heb de laatste tijd weer verschillende dingetjes gedaan zoals:

– aantal kleine onderdelen oranje gespoten
                                – pirelli banden op de velgen gezet
                                – afgebroken uitlaatpoort TIG gelast
                                – en nog wel wat kleine dingetjes

zo staat hij er nou bij:

nog een door pier gemaakte actie foto:D:

blijft weinig ciao over zo:pest

ik hoop dat ik snel weer tijd heb om hem verder af te maken,
                                dan verschijnt er vanzelf wel weer een update.:thumb

Lowie
                                Bijdrager

netjes :thumb
                                  gaas is leuk en orgineel…beter als wanneer het dichtgelast is

15 berichten aan het bekijken - 151 tot 165 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.