Vespa-Ciao.NL
:: Jeroen’s Ciao project

Home Forums Perso’s Projecten Jeroen’s Ciao project

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 186)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jeroen
    Topic starter

Update:

Er zijn 2 pakjes binnen gekomen eentje bevatte de malossi varioset van Seba:D:

Achterklok met koppeling, malossi variateur en malossi v-snaar.

polini rollen set 6.6>9.5 gram en gele drukveer.

dit alles verkeerd nog in perfecte staat, nu heb ik eindelijk een goede varioset!
      Van de andere waren namelijk de schijven van de achterkoppeling niet goed meer, hier ging het ook eigenlijk alleen om de malossi vario, maar ik kon voor een goede prijs de rest er ook bij kopen.

Het andere pakje bevatte G-no’s 70 polini zuiger voor mijn 70 polini w-poort die ik nog had liggen:

Alleen heb ik een probleempje, de zuiger gaat niet goed door de cilinder. Als ik um via de onderkant erin duw gaat de zuiger er het eerste stuk wel goed in en daarna klemt het echt, als ik een beetje door duw gaat hij wel verder, en beweegt hij in het voorste gedeelte van de cilinder wel goed, het lijkt net of het cilinder hempt kleiner is:? ik ben dus bang dat zodra ik ga rijden en het zaakje warm wordt ik een vastloper krijg.
      Wat kan ik het beste doen, cilinder klein beetje uithonen ofzo?:|

Het grootste deel van de onderdelen zit nu ook al een paar weken in de primer in de wacht op een spuitbeurt. Hij zal dan eindelijk in de herfstvakantie gespoten worden!

ik zal van het weekend nog even foto’s posten van de geprimerde onderdelen.

dit was het weer ff:)

hansieb
      Moderator

Heb je ook een digitale schuifmaat , je zou voor de gein eens kunnen meten hoe groot de zuiger is en hoe groot de cilinder is.

Je steekt hem er toch wel zeg maar op de juiste manier door heen , dus gewoon op de manier dat die ook normaal hoort ( de zuiger dus niet aan de kant van de cilinderkop erin steken)

En heb je het al eens zonder zuigerveren geprobeert.

P.s mooi variosetje nog

P.p.s wat je ook nog prima kan doen is een 43mm IMMITATIE polini zuiger voor 12.50 kopen , stfu heeft em in zijn kit racing 43mm loopt als de brandweer en ziet er na 100 km nog prima uit.

Jeroen
        Topic starter

Ik heb straks ff gemeten met een gewone schuifmaat (wel met zo’n extra bemating erop om 10de mm te meten) kom bij de zuiger en de cilinder allebij op ongeveer 43 mm uit. bij de zuiger in ieder geval 42.90 en de cilinder is wat moeilijker te meten dus gewoon 43 eigenlijk. kan zijn dat ik niet precies ut midden had.

en ja heb de cilinder van onderuit in de goed richting erin gedaan. zonder zuigerveren nog niet maar tot halverwege de zuiger gaat hij er wel gewoon in .

ik had er eerst een imitatie bij en deze liep ook al niet echt lekker er door.

N!CKs

zeer mooie aanwinsten. die varioset ziet er nog goed uit:thumb
            malossi voorvario ook, en zuigertje ook.
            suc6ermee

Jeroen
            Topic starter

weer een update’je

Hier de beloofde foto van de geprimerde onderdelen:

Gister ook nog een leovinci handmade gekocht voor 2 tientjes:

zitte wel een paar kleine deukjes in, verder is hij wel oke.
              deze gaat ook nog helemaal opgeknapt worden.

reiniero
              Bijdrager

als je zo bekijkt is het net een uitlaat waar 3231x met een hummer over gereden is:P maar als hij onder je brommer hangt is het een zeeer nice uitlaatje.

maar ziet er goed uit jeroen;)

word dik dingetje hoor=)

Jeroen
                Topic starter

Update:

Eindelijk weer een grote update, het was eindelijk eens perfect weer dus heb ik maar meteen m’n kans gegrepen om alles te spuiten. Heb het deze keer zelf gedaan met de nieuwe compressor.:)

Hier alvast een foto van het frame, zal zo snel mogelijk een betere foto knippen met ook de andere onderdelen erbij.

Opzich ben ik wel tevreden voor de eerste keer, alleen wilde de verf niet goed strak trekken op sommige plaatsen, daardoor is het een beetje sinasappelig. Heb net ff wat research gedaan, waarschijnlijk was de verf niet genoeg verdunt (al had ik hem al meerdere keren verdund).:con

Ben dus het twijfelen of ik hem meteen weer ligt op ga schuren en over doe, of nou eerst zover alles opbouwen en dan in de zomervakantie een keer opnieuw…

In de winter zijn er op zich nog wel wat dingen gebeurt zoals:

– ,Een bestelling bij JMPB-shop gedaan
                  -,Leo Vinci Handmade opgeknapt
                  -,Vliegwiel laten afdraaien
                  -,Nog een half Polini LC setje op de kop getikt
                  -,En ik ben zo nu en dan in de weer geweest met vespa’s voor de verkoop.

Bestelling JMPB-shop:

Pakkingset, bougie, benzinefilter, vario trekveertjes en nog wat klein spul.

Koelvloeistof, 2takt olie, kruipolie, balhoofdkapje en alle bekabeling.

Hier foto’s van de HandMade:

Gestraald op m’n stage bedrijf:

Lasnaden met olie gebrand:

Blankelak erop gespoten en in de oven gebakken (ook op stage):

Met de demper ben ik nog bezig.

Het vliegwiel:

Is niet zo heel veel vanaf gegaan, van 1250 gram naar 1 kg ongeveer. Zal er wel niet heel veel van merken maar kan in ieder geval geen kwaad.

Polini LC:

Zoals je ziet alleen de radiateur, kop en reservoir. Maarja wie wil ze niet voor 2 tientjes.:D
                  Hoort trouwens om het reservoir nog een kapje of iets dat goed aansluit op het km-teller gat in de lamp? Of is hij zo kompleet.

De kop heeft wel wat schade, zitten wat putjes in, waarschijnlijk door een kapot zuigerveer ofzo. Daarom zitten de cilinder en zuiger er ook niet meer bij denk ik.

Zo dit waren voorlopig de vorderingen wel, zodra het zonnetje weer te voorschijn komt zal ik nog wat foto’s van het gespoten spul maken.;)

hansieb
                  Moderator

Zonder cilinder heb je niks aan de set.

pier
                    Bijdrager

hansieb :
                      Zonder cilinder heb je niks aan de set.

go hans wat een slimme opmerking :con

Ziet er goed uit jeroen! Binne kort maar eens in elkaar zetten he :thumb

hansieb
                      Moderator

Jup komt op de waarheid neer, misschien kan je het weer doorverkopen voor 2 tientjes een 41mm Lc vind je niet zo snel.

pier
                        Bijdrager

Hier valt me broek echt vanaf, ben jij altijd zo lomp. Zeg gewoon niks hans als je niks zinnings te melden hebt.
                          Jeroen snapt ook wel dat hij die cilinder nodig heeft omdat anders de set niet compleet is en hij er niet mee kan rijden.

dat je dat nog ff moet zeggen vindt ik een beetje het schoolmeestertje uithangen:con

EDIT VOOR HANS: je kunt ook zeggen ook wat een leuke update of uitlaat mooi gedaan. inplaats van zown lompe reactie dat wil ik je ff duidelijk maken :thumb

angel
                          Bijdrager

mooi projectje :worshippy En lekkere setup heb je :duivel

Jelle
                            Moderator

ideaal zo’n stage…

uitlaat en frame zien er zo op het eerste gezicht helemaal top uit :thumb

mocht je dat reservoir ooit willen verkopen…:con ik mis er 1tje namelijk

Jeroen
                              Topic starter

> Hansieb: ja je hebt helemaal gelijk, maar iemand in de buurt had het toevallig te koop en ik kon het niet laten liggen, ik zou bijvoorbeeld de polini radiateur wel kunnen gebruiken op mn eurocilindro kop, omdat ik de polini radiateur opzich mooier vind. en ja verkopen kan altijd nog he;)
                                > Angel: thanks!
                                > Jelle: ja idd fijn dat je er af en toe van kunt profiteren, en ja thuis in de oven hoef ik natuurlijk niet te proberen, laat staan dat de Handmade past:D
                                Wie weet verkoop ik het reservoir een keer, ben ik nu nog niet over uit, maar dan laat ik het je wel weten.
                                En heb jij trouwens de orginele ophangbeugels bij de radiateur?

Jelle
                                Moderator

bedoel je die vast zitten aan je radiateur?

15 berichten aan het bekijken - 136 tot 150 (van in totaal 186)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.