Vespa-Ciao.NL
:: Jelle’s SI

Home Forums Perso’s Projecten Jelle’s SI

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle89

nou..ik wou dus een vespatje erbij om ff te weten hoe alles in elkaar zit, normaal werk ik alleen aan fietsen, maar brommers wou ik er ook wel eens bij leren.
      Dus ff weekje zoeken, stond er toen op MP:

Vespa Si frame met vork
      Vespa Si velgen
      vespa blokje
      gemaild, en vroeg 25, was in Landgraaf
      dat vond ik een hele nette prijs..
      dus die ben ik paar daagjes erna op gaan halen

ik had hem toen dus thuis staan en de velgen maar ff erin gezet, en het zag al direct een stuk mooier uit..
      ik wou eens beginnen met het blokje in elkaar te zetten, maar ik had er geen cilinder en geen carb. bij gekregen. carb had ik nog liggen..cilinder niet..
      jelle ff fijn naar kamp gelopen en daar cartertje gehaald met zadel (contactpunten) voor 35..dat eronder en liep ff maar viel uit..vonkte nie meer..terug naar kamp gegaan en die had hem al zo weer gemaakt..contactpunten zaten bijna op elkaar..
      daarna liep die weer..ik hem op fietsstand gezet en gaan lopen..komt daar een *** politieagent aan..:?..en houd ie me aan..ik had niets op zak..geen certificaat enzo, gaf ie me boete dak me certificaat nie bij me had..hij zei’nou mats ik je goed, want je hebt geen identiteitskaart bij je en geen plaatje, verkeerde stickers(zaten snorstickers op terwijl het een brom was)’
      dus 50 euro boete:boos

maar hij zag er lelijk uit met redelijk wat roest.
      dus ik moest hem maar eens gaan schuren, dat deed ik eerst met zo’n staalborstel op de boormachine, dat ging redelijk. Daar had ik dus al een stuk van het frame mee gedaan en dat was al redelijk chroom..:P..

net ff mijn spatbord eraf gehaal(18.00) en pa zei pak de flex ens, en toen een rare schijf erop gezet en toen kon ik me spatbordje mooi krijgen, dus nou is ie heeeel mooi chroom..:P:P:P..

int weekend zal ik spatbordje alvast goed maken met blanke lak erover..:D..

edit: frame wordt mooi blauw..:P..met grijze kappen en grijze velgen..
      en me opstelling is nou:

70cc DR
      gevlakte kop
      std carters
      12/12 carb.
      malossi filtertje
      loopt redelijk..moet ng afstelle..

Tips en meningen welkom!

KennyVespa
      Bijdrager

Ik rijd ook met 70cc Dr en gevlakte kop op de vespa maar dan wel uitgeveilde carters en 13/13 :P, is zeker snel :D, en is wel mooi die si van je 🙂 Ga zo door 😀

woe
        Bijdrager

btje offtopic

maar je bent hard genaait.
          hij mag je niet zomaar een boete geven voor geen certificaat bij je hebben als je met dat ding loopt

je krijgt toch ook geen boete als je naast een auto staat en je rijbewijs niet bij je heb?

Kay
          Bijdrager

woe :
            btje offtopic

maar je bent hard genaait.
            hij mag je niet zomaar een boete geven voor geen certificaat bij je hebben als je met dat ding loopt

je krijgt toch ook geen boete als je naast een auto staat en je rijbewijs niet bij je heb?

Dit zei ik hem ook al,maar hij is bang dat hij dan alsnog een boete krijgt voor geen verzekering enz.
            Maar ik denk dat ie daar dan geen gezeik mee krijgt,want de agent had hem dan op dat moment voor verzekering moeten bekeuren en niet naderhand!

Jelle89

jaa..dat weet ik ook..maar als ik gertje dan dalijk een andere keer tegen kom met 1 van mijn brommers dan gaat ie wel naar alles zoeken waar ie me dan wel mee kan naaien als ik de boete terug kan draaien dat ik hem niet hoef te betalen…

Kay
              Bijdrager

Boeiiii..hij naait je zowiezo nu elke keer:S

Jelle89

Kay :
                  Boeiiii..hij naait je zowiezo nu elke keer:S

weet ik, want als ik nog 1x met dat ding de weg op kwam zonder verzekering nam ie hem mee..

woe
                  Bijdrager

als je der niet op rijdt is er geen probleem toch?

Jelle89

woe :
                      als je der niet op rijdt is er geen probleem toch?

nee, dat weet ik nou ook niet..maar ik kom er niet meer de straat mee op voordat ie verzekerd is..

Kay
                      Bijdrager

Komt ook dat je uitlaat warm was je toen ie je aanhield..

Jelle89

Kay :
                          Komt ook dat je uitlaat warm was je toen ie je aanhield..

heeft ie niet eens aan gevoeld want ik LIEP ermee..

Kay
                          Bijdrager

Tegen mij zei je van wel:S

barry
                            Donateur

.44 bovenhalen,wedden dat hij wegloopt:((

Jelle89

wa is punt 44 dan?

teamWasted
                                Bijdrager

.44? das een 5.5mm.. teminste alssie het over een luchtbuks heeft 😛

ooit al eens over een Colt 44 gehoord.
                                  Met deze schiet Dirty Harry ook in de film.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 48)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.