Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

Zow vandaag maar eens de grillo gespoten…

Helaas valt de kleur een flinke tint lichter uit dan de bedoeling was 🙁

Kleur is in het echt een stukje donkerder, maar de foto is met flits gemaakt vandaar…

Vervolgens was het tijd voor de blanke lak… Gelukkig ben ik met het kabelgootje begonnen want na de 2e laag blanke lak is dit het resultaat:

Waarschijnlijk was de grijze lak nog niet genoeg opgedroogd…

beun_ciao
      Bijdrager

Dat kabelgootje was toch zeker niet ook blauw, of wel?

Jelle
        Topic starter

Voordat dat deze gestraald was wel…

Wilk1985
          Moderator

Wat een aparte kleur Jelle jammer dat die blanke lak niet helemaal lekker wil hechten!

Was het misschien wat te koud nog daar waar je aan het spuiten was?

Jelle
            Topic starter

Te koud zeker niet… Kachel stond roodgloeiend, de spuitbus kwam wel uit mn koude licht verwarmde garage.

Denk toch echt dat het grijze niet was uitgehard en de blanke lak te dik aangebracht.

Wilk1985
              Moderator

Goed dat je begonnen was met de kabelgoot dan! Welke kleur ga je de kappen geven? het aparte van een Grillo in vergelijking met de andere Vespa’s vind ik vooral dat hij zo gigantisch veel kappen heeft, alsof ze er een halve scooter van hebben willen maken..

Jelle
                Topic starter

Kappen worden zwart….
                  En de wielen zijn al zwart.

Dus wordt een grijs/zwarte grillo

Flippo
                  Donateur

Ziet voor mij uit alsof de blanke lak op de andere lak heeft gereageerd en dus niet goed pakt. Of je hebt misschien niet goed ontvet?

Jelle
                    Topic starter

De blanke lak heeft zeker gereageerd met de laklaag eronder, maar de blanke lak en de grijze lak zijn van het zelfde merk en zou dus niet mogen gebeuren…

Ontvetten is hier niet van toepassing, omdat dit vers gespoten is.

Wat ik al eerder zei, de grijze lak was waarschijnlijk nog niet goed uitgehard.

W-Y
                      Bijdrager

Jelle, zou het kunnen dat je een acryl (waterbasis) lak hebt en een alkyd (oplosmiddelhoudende) blanke lak hebt? ook al is het zelfde merk. Eenmaal acryl dan is het beste om ook een acryl blank lak te gebruiken. Andersom schijnt geen probleem te zijn.

arrivederci
                        Bijdrager

Waarschijnlijk is het een herhaling wat ik vertel.
                          Wat W-Y zegt over de basis van de spuitverf kan ook kloppen.
                          Alkyd (terpentine basis) kan overal op, voor de duidelijkheid.

Acryl alleen op acryl.
                          Alkyd kan op zowel aklyd als acryl.
                          De blanke autolakken zijn vaak op acryl(water basis).

Vaak wordt vertelt dat het beste is om spuitbussen van hetzelfde merk te gebruiken.
                          Heb je dat in dit geval ook gedaan?
                          Daarnaast is mijn persoonlijke mening dat de basis vaak belangrijker is.

Het is mij eens overkomen met een autobumper te spuiten, door de hele tijd gebarsten plekken te krijgen.
                          Waar het kaal geschuurd was en geen verf resten waren leverde dit geen probleem op.

arriverdeci

Jelle
                          Topic starter

Beide lakken zijn van het zelfde merk en op alkyd basis.

Maargoed heb besloten geen blanke lak meer te gebruiken….

Nog een paar onderdeeltjes schuren en spuiten en dan lekker de gritta of cillo opbouwen…

Zeebodem.
                            Bijdrager

Jelle :
                              Gaan ze altijd zo stinken met jachtlak net zoals die van jouw laatst?

Ik ben bang van wel hahah…
                              Tenminste…die van mij stinkt nog steeds als een malle als hij wat warm wordt 😉

ktmgek
                              Bijdrager

Zeebodem. :

Jelle :
                                Gaan ze altijd zo stinken met jachtlak net zoals die van jouw laatst?

Ik ben bang van wel hahah…
                                Tenminste…die van mij stinkt nog steeds als een malle als hij wat warm wordt 😉

ik neem aan dat jullie het over de uitlaten hebben………:lol

Jelle
                                Topic starter

hahaha…

ja gelukkig wel.

15 berichten aan het bekijken - 1,441 tot 1,455 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.