Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden, 1 week geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 januari 2012 om 10:21 #491880
waarom moet je daar alweer voor voorkomen?
Hoe lang duurt het ongeveer voor dat ik moet voorkomen eigenlijk? want ik wil volgende maand nog wel ff op wintersport namelijk en daar heb ik wel mijn rijbewijs voor nodig….
23 januari 2012 om 12:09 #491834De ambtelijke molen draait volgens mij nog lang niet zo snel als de boete fabriek hoor, ik denk niet dat je binnen een maand voorkomen moet.
Met een beetje mazzel krijg je alleen een ‘fijne’ boete en een voorwaardelijke ontzegging.Als verweer moet je uiteraard ook aangeven dat het die dag zó ontzettend hard waaide en je wind mee had. Qua snelheid was het een unieke dag want normaal loopt dat ding lang zo hard niet natuurlijk..;)
I came, I saw, and I forgot what I was doing...23 januari 2012 om 12:31 #491881Dat was ook het geval Tonni, hij loopt normaal echt niet harder dan 54 km/u namelijk…
Het is eigenlijk dus ook helemaal niet mijn schuld, maar die van de natuur 😉23 januari 2012 om 17:51 #491885Jelle :
waarom moet je daar alweer voor voorkomen?Voor m,n actie in limburg bijna 2jaar terug (12mei 2010 zeiden ze volgens mij)
Hier ben ik toen ook gepakt met gecorrigeerd 63km.
Maar je kan dus nog makje op winter sport
want mij 1e zitting was pas maanden na de overtreding.24 januari 2012 om 09:52 #491892okee…
Nog iemand anders al een brief gehad trouwens?
24 januari 2012 om 10:02 #491893Vandaag 2 blauwe brieven, allebei van mn pa 😀
24 januari 2012 om 14:41 #491895Hier vandaag ook weer niks binnen gekomen.
Ik wil trouwens nog even benadrukken dat jou zaak wel wat anders is als de mijnes dus misshien dat deze qua verwerking ook sneller gaat.
Want dat van mij was een staande houding (met ook nog dikste kluns van het hele politie corps nl) en dat van jou is een flits boete die ook al erg snel bij je op de mat lag.
Mijn boete duurde daarin tegen alleen al 4 maanden voordat hij hier op de mat viel.
Dus is niet ondenkelijk dat jou totale proces dan ook wat sneller verloopt.24 januari 2012 om 17:14 #491896Gewoon zo snel mogelijk op vakantie gaan dus Jelle, of de brief verscheuren en doen of je hem niet gekregen hebt, duurt het ook weer even:
Blijft wel echt zuur dit.29 januari 2012 om 11:22 #457070vandaag de roze rakker, maar voor de zekerheid standaard maken… Heb alleen geen standaard uitlaat meer liggen..
Misschien ga ik hem ook wel verkopen, heb mn vriendin toegezegd dat ik de eventuele schikking betaal uit mn brommer voorraad 🙁29 januari 2012 om 11:29 #457066Verkoop dan op zn minst wat onderdelen of 1 van je citta’s…?? je hebt er meerdere toch?
Die ciao van jou is echt zeldzaam in die kleur/staat.. Die zou ik niet wegdoen! Daar ga je spijt van krijgen.
Mike29 januari 2012 om 11:29 #457065Zou zonde zijn om op deze manier afstand te doen van je brommer. Is het geen optie de brommer op iemand ander’s naam te schrijven (je vriendin misschien of een bekende op t forum). Als dadelijk al dat gezeur voorbij is, op je eigen naam terugzetten.
29 januari 2012 om 11:58 #491933Uiteraard verkoop ik veel liever een citta, dan deze ciao! Maar er bestaat nog steeds een kans dat ze deze ciao in beslag kunnen nemen…
uiteraad heb ik al wat rond gevraagd om hem op iemand anders zijn naam te zetten, maar niemand in mijn “vrienden” kring wil meewerken…
Zijn allemaal van die moraal ridders, die vinden dat ik hier van moet leren…(die snappen niet dat een ciao in deze originele kleur roze best zeldzaam zijn)29 januari 2012 om 12:58 #491934Inbeslagname bromfiets
Een brom- of snorfiets kan in beslag worden genomen als is geconstateerd dat de maximum constructiesnelheid flink wordt overschreden én als deze overtreding door dezelfde verdachte voor de derde keer binnen twee jaar is begaan. Voor de meeste bromfietsen ligt deze grens bij 60 km/uur en voor de meeste snorfietsen bij 39 km/uur. Aan de verdachte moet bij één van de twee voorafgaande overtredingen een waarschuwingsbrief zijn uitgereikt of toegestuurd. In deze brief staat het beleid ten aanzien van inbeslagneming van brom- en snorfietsen. Een afschrift van de brief moet als bijlage bij het proces-verbaal worden gevoegd. Een gelijksoortige bepaling is opgenomen over de overschrijding van het maximum toegestane geluidsniveau. Zie voor meer informatie de ‘Aanwijzing maximum constructiesnelheid brom- en snorfietsen’.Bron: http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer/overtredingen/opvoeren/
je moet dus eerst een brief hebben gekregen dat ie in beslag genomen wordt voordat ze hem mee mogen nemen.
29 januari 2012 om 13:00 #491936Ik zou me hier totaal niet druk over maken de eis om de brommer in te leveren heb ik nog nooit gehoord op een zitting.
Zowel bij mij als bij m,n maten niet, en ik kreeg vroeger wel een 2 a 3 rollerbank boetes per maand.
Dus ik zou me hier echt geen sec druk om maken.
Maar als het je gerust stelt zet je hem toch even op je vriendin z,n naam.
(of vind die ook dat je ervan moet leren:lol)@pepko
Ja 3 times strike out wet.
Maar zelfs die handhaven ze de helft van de tijd niet eens.
(wat natuurlijk totaal niet erg is
)29 januari 2012 om 13:06 #491937ehh ja…
Maar dan zul je zien dat ze speciaal voor mij de regeltjes een beetje aanpassen hahaaha 🙁
Komt bij dat ik ook wel een verleden heb met flink te hard rijden met de auto en brommer, en dat is tot nu toe iedere keer netjes bij een schikking gebleven… -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.