Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 1,186 tot 1,200 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

@bux… die heeft idd kleinere spoelers, alleen precies op dit punt zijn ze beide net even te groot…

Maar goed klein carter van een speedengine erop gezet en dat past wel mooi…

alleen zit er tussen een gewoon groot carter en een SE kleincarter meer ruimte, wat weer op gevuld moet worden met shimringen (en laat ik die nou net weer niet kunnen vinden)
      Hier kun je zien dat de inlaat niet afsluit doordat de kruk te ruim in het carter zit:

Dus ik was er helemaal klaar mee en heb een ander setje carters uitgevijld voor een polini 50cc en dit zit nu in elkaar…
      Rijdt alleen nog niet helemaal zo als het moet (ligt aan de bougie of sproeier, denk ik)

Oja had weer iets leuks via de post binnen gekregen…

Nou eens gaan kijken welke cilinder ik hier op ga zetten…

ik heb alleen een 20mm carb liggen, welke cilinder zouden jullie doen?

Jelle
      Topic starter

Nou net even een sproeiertje 62 in mijn 50 plini blokje gezet en wat denk je…
        Doet niks meer behalve een paar lichte plofjes… heb al verschillende bougies geprobeerd…

Ik snap er even niks meer van…

Docs
        Donateur

😐 wat heb jij toch altijd :o:D:D Een aantal leden hier hebben altijd pech…..

speedbuxy
          Bijdrager

Dat gebeurd gewoon als je van hak op de tak springt:D
            Want nu paste de eurocylinder goed op het se carterdeel en dan gaat ie in 1x verder met een 50cc polini blokje:lol

Jelle
            Topic starter

ja ik was er klaar mee, net zoals ik nu met mijn 50 plini blokje ben…

Ga morgen maar weer een ander blokje bouwen…

Jelle
              Topic starter

Nou maar weer een ander blokje gebouwd…
                SE elektrisch
                13/13
                Eurocylinder 50Cc
                Leo SP

Quess what….

hoor een enkel plofje maar voor de rest niks 😕 (BLOK 3 waar ik klaar mee ben grrrrrrrr)

Hier nog even wat foto’s van de poortjes(gemonteerd en wel)

Ik heb ook een idee dat ik een milimetertje of 3 van de cilindervoet moet laten afdraaien, want de zuiger zit 2 a 3 mm te laag 🙁

speedbuxy
                Bijdrager

Wel 2 wisselende foto,s qua beeld.
                  Want de spoeler pic lijkt qua poorten mooi uit te komen op het odp.
                  Mijn die pic van de uitlaatpoort lijkt idd mm,s te hoog te zitten.

VespaAvanti
                  Donateur

En dan zal er dus een ophoogplaatje onder moeten ipv voet afdraaien;)

Jelle
                    Topic starter

onderste foto zit de zuiger niet op onderste punt, maar op bovenkant spoelpoorten.

morgen maar eens een andere cdi en bougie kabel/dop gebruiken, ik hoop dat hier het probleem ligt. (als dit zo is dan voel ik mijzelf echt achterlijk), al denk ik dat hier de cilinder het probleem nog wel eens kan zijn…
                      Maar omdat een standaard blokkie, 50 polini blokje, speedengine met 42 polini en dit blok alle 4 niet goed lopen en het enige wat ik niet veranderd heb is… dus de CDI, bougiekabel/dop

Jelle
                      Topic starter

Hellep ik word GEK!

vandaag eerst de cdi en bougiekabel/dop en bougie vervangen….

Uiteraard geen verschil.

Dus blokje nummero 5 in elkaar gezet zelfde SE carters met standaard brom kruk,nu met polini 50cc en andere onsteking en een kleiner sproeiertje en een bougietje ngk 6 en het liep zowaaar heel even…

Oke het had totaal geen power 🙁

daarna verzoop het.

Wat doe ik fout????

het enige wat nog niet veranderd is het ciao frame 😕

Mike
                        Bijdrager

Moet ik je komen helpen.. Ik wordt hier wel heel nieuwsgierig van…?

Mike

Jelle
                          Topic starter

ik ga vanavond of morgen even nog een compleet standaard blokje monteren, eens kijken of die het wel wilt doen…

Als dat nou nog niet werkt, ben je van harte welkom….

Mike
                            Bijdrager

houd me maar even op de hoogte dan. Van dit soort dingen gaan mijn handen jeuken;)

Mike

Jelle
                              Topic starter

nou niks meer aan de ciao gedaan….

Wel ben ik vandaag begonnen met mijn nieuwe frame op te bouwen:

Of zal ik er een zwarte kappenset op zetten, deze set is namelijk een klein beetje verweerd….

Heeft iemand een goeie tip hoe je licht verweerde witte kappen, weer spierwit krijgt…

De setup die hier onder komt bestaat uit:
                                -Athena 46mm
                                -20mm carb
                                -simo zijinlaat
                                -speedengine elektrisch
                                -standaard kruk
                                -proma cannon
                                -poelie overbrenging

Ik denk dat dit wel lekker zal gaan lopen, moet alleen nog een snelgashendel kopen en dan kan ik hem snel afmaken en testen…

bart#24

misschien kun je die witte kappen eens met Dasty ontvetter van de wibra proberen met een schuursponsje, werkt zeer goed,

suc6:thumb

15 berichten aan het bekijken - 1,186 tot 1,200 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.