Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden, 1 week geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 mei 2011 om 20:39 #486397
Hij draait het hele rondje stroef, ik heb het in elkaar geperst zonder heet te stoken…
En hij zit 100% recht in het carter…
Ik haal hem morgen weer even uit elkaar en dan zal ik ook even de lager diepte van het carter opmeten.
6 mei 2011 om 13:28 #486404Volgend probleem, ik krijg het carter niet uitelkaar (dit heb ik nog nooit gehad)…
Wat is nu wijsheid…
1- het blok in de vriezer leggen
2- het blok in de oven leggen (zo welke temperateur)Ik heb even geen idee welk metaal er eerder en meer krimt en welke eerder en meer uitzet….
HELLEP! ,want ik wil mijn blokje vandaag nog rijdend hebben…
6 mei 2011 om 13:37 #486405
AnoniemJe hebt al gewoon met een brander heetgestookt?
Ik stook ze altijd heet en dan met dikke lashandschoenen de carters uit elkaar trekken.
Helpt tikken met een hamertje ook niet?
6 mei 2011 om 13:38 #486406Als je hem vandaag nog rijend wil hebben zou ik eerst de oven checken want invriezen gaat wel een dagje overheen.
Maar wel kut joh dat het nu allemaal zo tegen zit.Edit
Of gas brander is idd nog beter gezien je dan gericht kan verhitten.6 mei 2011 om 14:34 #486407Alu zet eerder uit/krimt sneller dan staal. Koelt helaas ook weer sneller af. Dus als je te lang verhit gaan je lagers uitzetten en zit de boel helemaal vast. Je carters koelen dan eerder af en krimpen dus om je lagers.
6 mei 2011 om 14:37 #486408Heet stoken met de brander op de lagerpassingen jelle, gewoon goed heet totdat ie begint te roken!
dan ff een moer op de krukas draaien en met een kunstof hamer even op de kruk slaan.maar dat snappie zelf ook wel neem ik aan :P?
6 mei 2011 om 14:57 #486409nou ik had het pakketje even in de vriezer gelegd… en nu is het wel uitelkaar, alleen vonden mijn lagers het niet zo lekker…
En uiteraard heb ik geen reserve setje liggen…grrrrrr
Ik heb wel het probleem gevonden, bij het spoelkanaal in het grote carter, zat een flinke braam (dus de lager kon niet verder erin)
Stom stom dat ik daar niet eerder naar gekeken heb voordat ik het in elkaar zette.
6 mei 2011 om 15:14 #486410Dat is wel ff zuur Jelle.
Zorg wel dat je als je hem weer in elkaar gaat zetten je het groot carter goed warm stookt, met de elek evo van Jordy hebben we ook echt DRAMA gehad, lager in het groot carter wilde gewoon absoluut NIET helemaal in de passing waardoor de krukas dus ook zwaar bleef draaien.
Flink verwarmen was toen de oplossing.
Succes!6 mei 2011 om 15:24 #486411Ik doe het altijd heel anders, ik vries eerst de kruk in.
Dan verwarm ik de lagers een klein beetje in een steelpan.
Die vallen dan easy om de diep in gevroren kruk
Dan gooi ik die kruk met lagers weer in de vrieser,
De dag daarna verwarm ik dan de carters een klein beetje, en ook de diep in gevroren kruk met lagers valt dan weer easy in de carters
Zonder tikken of rammen maar haast gewoon op hand kracht
6 mei 2011 om 18:04 #486413Verfbrander, gouden tip 😛 20 sec de lagers verwarmen op standje hoog en je lagers vallen om de kruk. Cartertje een paar minuten en het valt er zo in. Met de lagers niet te lang doen. Dan worden ze blauw.
Maargoed, dit wordt zo meer een HOW-TO dan een perso:P
6 mei 2011 om 18:12 #486415nou ik heb het carter ff 8 minuten in de oven gegooit op 175 graden 😀
Kruk en lagers in de vriezer.
Daarna de lagers in de hete carters getikt, vervolgens de ijs krukas daar weer in en nu draait het mooi soepel :D:D:D
koste me wel weer een halve dag werk, maar dan heb je wel wat 😉
6 mei 2011 om 18:13 #486416
AnoniemSnel d’r onder gooien, je kan nog een stukje rijden, het is nog licht!
6 mei 2011 om 18:26 #486417ja, maar ik wil eerst nog een begrenzer in het carter plaatsen…
en deze moet ik nog solderen.
Ben nu druk bezig de boosters door te prikken van mijn cilinder, dus vandaag rijden wordt moeilijk
6 mei 2011 om 18:33 #486418
AnoniemBegrenzer in je carter? Je bedoelt begrenzer op elektronische ontsteking?
7 mei 2011 om 09:42 #486426ja maar verwerkt in mijn carter (achter het vliegwiel)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.