Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Het heeft wat gekost maar mooi dat je nu eindelijk de kick evo hebt:thumb Natuurlijk is het mooi om het blokje op te bouwen met volle kruk maar maakt het qua prestaties weinig tot niets uit. Onze Vespa’s draaien weinig toeren en speeld de carterdruk ook niet zo’n grote rol.

Supper dat dit een elec blokje is en je nu mooi met het Pinasco wieltje kan rijden:)

Jelle
      Topic starter

Ik ga hem ook gewoon opbouwen met een originele krukas hoor, maar ik ga wel mijn ogen open houden voor een volle krukas.

Ik zit een beetje naar die 46mm pinasco te kijken en ik vind dat deze wel een erg klein uitlaatpoortje heeft vergeleken met de 42mm versie.

Heeft iemand misschien een tip hoe ik deze het beste kan vergroten, in de breedte of omhoog? en hoeveel mm?

Waarom?

Wil dit vanavond wel even uirekenen voor je. Wel moet ik zeggen dat deze cilinder orgineel ook al zeer goed rijd. Zelf heb ik alleen de boosters doorgeprikt en gaat als de brandweer:thumb

Frank80cc
          Donateur

Persoonlijk heb ik weinig tot niks verschil gemerkt tussen mijn pinasco max tuned en gewoon orgineel.

Jelle
            Topic starter

Oke, nou dan prik ik alleen de boosters even door…

Jelle
              Topic starter

Nou ben vandaag bezig geweest met mijn evo blokje…
                Het begon al lekker, ik had een blokje van Koen gekocht, maar de krukas bleek al ingesleten te zijn 🙁
                Dus nu moest ik mijn originele kickblok met 500 km op de teller toch maar uit elkaar halen, want ik wil mijn evo toch in elkaar hebben.

Nu zit de krukas erin en je raad het al, dat ging ook niet lekker want de krukas loopt super mega stroef…

Moet er bij een evo wel shimringen tussen?

ZO nee, welke kant kan ik er één tussen weg laten…

Jarco
                Bijdrager

Jelle, ik denk dat het wijzer is om een dikkere carterpakking te proberen i.p.v. 1 van de shimmringen weg te laten.
                  Bij het weglaten kan het lang goed gaan maar als je lager tegen de kruk gaat slijten ben je verder van huis.
                  Wat ook nog kan is de shimmringen van een malossi RV setje proberen, ik begreep dat deze iets dunner zijn als de std ringetjes.

Wel mooi zuur, zit je niet echt mee dus. 🙁

Edit: Of je kruk heeft al 2 ophoginkjes waar je shimmringen normaal zitten?

Florian
                  Moderator

Zit je krukas er wel recht in? en had je ook problemen met het monteren van de krukas in het groot carter?
                    Want dit probleem had ik ook met mijn Speed Engine, krukas bleef maar stroef draaien (van alles geprobeerd, op de krukas tikken op het klein carter tikken maar niets hielp)

Toen was ik het zat, toen heb ik het groot carter boven het fornuis geouden (10 minuten lang) En toen viel het lager er ook zomaar in en draaide hij supersmooth.

EDIT:

Draait hij op 1 punt stroef, of gewoon de hele tijd?

speedbuxy
                    Bijdrager

Ja die ringen moeten er wel op ik rijd ook altijd met beide.
                      Maar werkt dat tikken enzo zoals florian zegt idd niet?
                      Want alle keren dat ik een blokje klaar had draaide het in het begin ook wat stoef.
                      Maar even tikken of gewoon er mee gaan rijden een het was weer soepel:thumb

Jelle
                      Topic starter

Dikkere pakking… zijn die er voor een evo?

Ik kan er wel een extrapakking tussen zetten, maar gaat dat dan niet lekken…

Gasfornuis, tja ik kook op inductie en om daar nou een carter op te leggen hahhaa.
                        Hij ging er wel moeilijk in ja.

Jelle
                        Topic starter

Ik heb er al op lopen tikken, voordeel van een kick carter dat je beidekanten goed kunt tikken… maar helaas hielp dta niet erg

Florian
                          Moderator

Ja dan weet ik bijna wel zeker dat je krukas scheef in het carter zit, wat gebruik je om de carters heet te stoken?
                            Als je krukas op 1 punt zwaar loopt weet ik het zeker, als hij de hele ronde zwaar loopt dan zou het toch iets met je shims zijn.

Trouwens liep je krukas wel soepel toen hij in het groot carter zat?
                            Weet je wat ik altijd doe als ik de krukas in het groot carter heb, hem af en toe rond laten draaien net zolang tot het groot carter afgekoeld is en daarna pas het klein carter erop.

speedbuxy
                            Bijdrager

Jelle :
                              Dikkere pakking… zijn die er voor een evo?

Dit moet niet nodig wezen ik rijd namelijk zelfs zonder pakking en mijnes draaid mooi soepel.

Jarco
                              Bijdrager

Meet voor de grap de lagerpassing anders een na.
                                Dan kan je uitlsuiten of het moet passen of nooit zal passen zoals het hoort.

tnerual
                                Bijdrager

Je zou misschien eens een centreerbusje moeten gebruiken voor tussen klein en groot carter?
                                  Dan zit je krukas misschien wél recht?
                                  Ik weet het niet of er een hoort in een EVO, maar ik haal het maar aan de haak he 😉

Veel succes iig!

15 berichten aan het bekijken - 991 tot 1,005 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.