Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden, 1 week geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 december 2010 om 20:37 #466857
Leuk idee, dat zeker.
Hoop van de zomer ook mee te rijden. ( Hint, hint )Blijf me verbazen over het feit dat de carb groter is als de cilinder. 😀
28 december 2010 om 20:50 #466789@ Jarco ,
hint , hint ?? op zoek naar een 3 taps begrijp ik hieruit ?
Edit Jarco: Op zoek niet meer, hopen dat die eerdaags opgestuurd word. 😉
Edit Olliegasselt: Super weer een gek erbij , zodadelijk zijn er meer Simo’s in NL
dan in Italie 8)Edit 2: Het niveau komt wel steeds hoger te liggen als je kijk naar het aantal EVO’s wat er ook al is inmiddels.Dus wie weet. 😀 Sorry jelle, zal nu stilzwijgend wachten op je volgende update.
28 december 2010 om 23:59 #466905Jelle :
@ buxi:Ik moet eerst de juiste maat buis vinden en dan laten buigen en dan eens kijken welk uitlaatje hier wel leuk op kan doen en niet te laag hangt en dan die nog kopen hahaha
Buis zoeken?
Gewoon die van de simo afzagen en daar een 22mm op terug zetten.
(verkoopt ook makkelijker in evt verkoop
)Buis buigen?
Iedere vespa uitlaat staat al in de juist hoek, dus 22mm eraf 30mm erop.En iets zoeken word vrij simpel, want veel blijft er niet over om uit te kiezen.
Want iedere krul uitlaat gaat niet passen vanwege de grote van de kop, en iedere uitlaat die te laag hangt dus ook niet.
Kortom dan blijft er volgens weinig over om uit te kiezen:D:|29 december 2010 om 07:33 #466877Beetje zonde om van deze uitlaat een 22mm te maken, aangezien hij bagger presteerd op een kleinere cilinder.
Tja, dan blijft er waarschijnlijk alleen de calibrata, leovinci handmade, ninja en de faco twinner 😉 over…Tja en dan valt de handmade zeker af, aangezien die al bagger presteerd op een 46mm cilinder…
31 december 2010 om 18:17 #466979Nou vandaga mijn citta nog eens getest… Hij loopt nu in ene niet zo lekker meer…
Het lijkt net als of er te weinig benzine door het benzinekraantje kan…
http://www.youtube.com/watch?v=pgnI-LDXUl0
Onder aan mijn carb. zit zo’n tuutje waar je een slangetje op kan doen, waar dient deze voor? Want nu loopt daar benzine uit als hij stationair loopt en dan gaat het wel erg hard met de benzine 😉
Ik heb ook een paar fotootjes gemaakt nu met wielplaten (mooi roze, want dat hoort bij mij ;))

31 december 2010 om 19:16 #466983Jelle ,
dat klinkt inderdaad als een brandstoftekort in je vlotterbak !
Trekt je tank geen vacuum ?
Anders toch even je kraan en filters checken .
Misschien ook even naar de werking van je vlo9tternaald kijken
en de vlotter zelf eens inpecteren of deze nog luchtdicht is .Misschien kun je eens proberen met een externe tank
te gaan rijden .
Ik heb zo’n tank gemaakt van een cola fles .1 januari 2011 om 10:59 #466984Die wielplaten maken hem echt om op te likken. 😀
1 januari 2011 om 11:20 #466985
Waarom?Hey Jelle,
Die wielplaten kunnen echt niet, en dan ook in het roze.
Zo 2010 en ook zo gay:D1 januari 2011 om 12:27 #466986snelle lollie!
ik vind hem wel cool zo eigenlijk.
1 januari 2011 om 12:37 #466987Hij begind alweer een echt jelle look te krijgen

Nu alleen nog een roze doekje voor om het balhoofd:DEn je afstel probleem kan ik maar 1 dingen van zeggen haald die achtelijke oversize carb er nou maar af.
Dat ding is veels te veel voor z,on setup en geeft dus alleen maar last met afstellen.1 januari 2011 om 18:27 #440469Dat slangetje onderaan je vlotterbak is de “overloop” ook al zit ie onderaan je carb. Bij mij was het probleem dat de vlotternaald wat vuilig was. en dus niet helemaal perfect werkte;). Deze heb ik schoon gemaakt & vervolgens heb ik er geen last meer van gehad.
Mijn eerste remedie was een slangetje erop. Het niveau stijgt namelijk niet verder dan het vlotterbakje hoog is. maar beter is anders ;). Hij gaat dan namelijk ook via andere gaten de benzine eruit stuwen ;p.
1 januari 2011 om 20:04 #466996Oke, ik weet wat ik morgen ga doen…
-benzine kraan een bekijken of deze nog helemaal schoon is
-carburateurtje (gasnaald) schoonmaken
-en dan nog een keer testen…Mocht het dan nog niet goed werken, dan moet ik nog even snel een simpel blokje bouwen voor de nieuwjaarstoer…
1 januari 2011 om 20:24 #466997Het klinkt inderdaad als een brandstof tekort, mijn (opgevoerde) Pack heeft daar ook last van en klinkt precies hetzelfde.
Ik kan niet langer dan 10 seconden voluit rijden, dan gaat hij stotteren en valt uiteindelijk uit.Heb je de benzinekraan op de ‘open’ of ‘reserve’ stand? Reserve helpt bij mij, dan stroomt er iets meer benzine doorheen.
Een aparte benzinetank, zoals Olaf zegt, zou je kunnen gebruiken om dit te testen. Hiermee heb je geen beperkte doorstroming, die je benzinekraan wel heeft.
En mocht dit het probleem zijn, is een kleinere carburateur of een speciale benzinekraan met grotere doorstroming de oplossing.1 januari 2011 om 20:36 #466998Past zo’n speciale benzinekraan ook op de gewone aansluiting van de citta?
Waar kun je die kopen?
Ik hoop dat er gewoon een vuiltje ergens inzit…1 januari 2011 om 21:59 #467001Jelle, misschien kan je nog proberen om zonder filtersysteem in de benzinekraan te rijden, dus zonder het koperen buisje.
De doorgang word volgens mij aardig beperkt door het originele benzinekraan filtersyteem.
Het is dan wel wijs om een filter tussen benzinekraan en carb. te monteren. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.