Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

zo mijn toekomstige toercitta, maar nu met stickers, stuurfoam en zwart achterspatbord.

Nu nog op zoek naar een mooie zakdoek voor onder het kroonstuk 😉

Ik heb besloten dat ik op deze citta, mijn evo blok ga zetten en dat dat mijn toerbrommer wordt…

En onder mijn andere citta zet ik mijn simo blok, deze ga ik voor korte toertjes gebruiken 😉

Waarom?

Ziet er goed uit je nieuwe citta:thumb Ook ben ik zeer benieuwd hoe je simo blokje gaat lopen met met je iets te kleine carb:D Zelf ga ik het ook eerst proberen met 26mm en anders kun je altijd nog voor een 21mm gaan.

Jelle
        Topic starter

Ja ik ben ook wel benieuwd, maar ik maar me meer zorgen over de overbrenging… want een vario met 90mm schijven en 9,5 vertanding gaat wel heel veel toeren maken denk ik zo…

Waarom?

Ik weet natuurlijk niet hoeveel meer power zo´n simo blok precies heeft maar voor m´n evo blok is mijn overbrenging nog te zwaar (1.9). Moet namelijk met iets te ligte rollen rijden om op topsnelheid te kunnen komen, anders kakt ie in bij de 75ong. Zou me daar dus niet zo´n zorgen over maken:thumb

Jelle
            Topic starter

Was vandaag voor het eerst eens op mijn citta naar het werk… Maar dat was echt niet te doen, ik kwam niet eens door de sneeuw heen…

Morgenmiddag heb ik vrij, dus dan kan ik eindelijk aan mijn simo citta, al is het wel erg glad om te testen 🙁

Jelle
              Topic starter

Nog maar even 2 fotootjes om mijn perso een beetje leuk te houden:

citta in de sneeuw:

de simo citta staat er nu zo bij:

Alleen even het gas, decompressie en de remmen aansluiten en testen maar…(oja en mijn simo koppeling zoeken en een juiste maat poelie en v-snaar vinden)

Martino
                Moderator

Hey Jelle, waarom niet eerst gewoon een erg kleine poelie monteren? Daarmee kom je al een heel eind qua overbrenging. En persoonlijk denk ik dat deze 3 taps blokjes beter tot hun recht komen met een vario overbrenging.

Jelle
                  Topic starter

Vario gaat er zeker opkomen, maar om aftestellen gebruik ik liever een poelie

OrangeCiao
                    Donateur

ziet er goed uit jellen ben zeer benieuwt naar de prestaties moet zeker leuk gaan lopen suc 6 :thumb

Jelle
                      Topic starter

Nou vandaag eindelijk mijn Simo 3T(aps) Citta getest, hij rijdt best redelijk zo met een 28mm carb…

Ik heb hem alleen nog niet op zijn top getest, omdat ik in een dun truitje reed en dat was best koud.

Daarna kreeg ik hem niet meer aan omdat mijn koppeling niet meer wilde aanslaan bij het aanlopen.

Ik moet wel opgaan letten met bochtjes naar rechts, want de uitlaat hangt wel erg laag…

Frank80cc
                        Donateur

bruttttt hoor 😀

Jarco
                          Bijdrager

Ziet er dik uit iedergeval. :thumb

Jelle
                            Topic starter

Het klinkt ook wel lekker trouwens….

Waarom?

Hey jelle, supper gaaf zo:D Zie idd dat deze uitlaat erg laag hangt, was ik net blij van die Cannon af te zijn lijkt deze nog lager te liggen:o Wel mooi dat ie redelijk goed loopt met de 28mm, maar met welke sproeier rijd je nu eigenlijk?

Daan777
                                Moderator

Mop Mop gas erop

15 berichten aan het bekijken - 856 tot 870 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.