Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Een maatje van me rijd ook met de cif 1/9,5 vertanding en deze loopt lekker soepel alleen maakt ie een gierend geluid als je het gas los laat, maar rijd er al weer een paar mnd mee. Q-freak kocht laatst jou malossi vertanding en deze loopt bij hem juist weer stroef terwijl mijn malossi set heel soepel draait. Volgens mij heeft dit niets met afstellen te maken, want heb het nu al zo vaak geprobeerd, maar blijft wel een raar verhaal dat hierin zoveel verschil zit.

Jelle
      Topic starter

Zal het iets te maken hebben met wat voor vertanting origineel in de klok heeft gezeten (minimale afwijkingen of zo)?

Mijn malossi vertanding draaide heel stroef in een 1:11,5 klok, maar in de 1:10,5 klok draaide deze heerlijk en nu draait mijn CIF vertanding dus stroef in mijn 1:10,5 klok…

hansieb
        Moderator

Waarom? :
          Een maatje van me rijd ook met de cif 1/9,5 vertanding en deze loopt lekker soepel alleen maakt ie een gierend geluid als je het gas los laat, maar rijd er al weer een paar mnd mee. Q-freak kocht laatst jou malossi vertanding en deze loopt bij hem juist weer stroef terwijl mijn malossi set heel soepel draait. Volgens mij heeft dit niets met afstellen te maken, want heb het nu al zo vaak geprobeerd, maar blijft wel een raar verhaal dat hierin zoveel verschil zit.

Mijn malossi 1:9 giert erover, draait nu na wat jaartjes redelijk soepel 😉

Jelle
          Topic starter

Ik heb de oude ringetjes om de as gedaan ipv de nieuwe en nu draait hij wel lekker….

Jelle
            Topic starter

Zo ik heb de RV weer binnen 😀 dus die gaat er morgen mooi op voor de 11 stedentoer 😀

Alleen adviseerde Tonni mij een champion L87C bougie, maar geen brommerboer in alkmaar die deze heeft liggen, wat wel weer jammer is.

Dus mocht er iemand naar de 11steden gaan en nog een mooi nieuw champion L87c bougietje heeft, zou die deze dan mee willen nemen?

Mike
              Bijdrager

heb wel L78C bougies liggen:P van de 42 pinasco:P

Mike

Jelle
                Topic starter

Zijn dat nieuwe?

Jelle
                  Topic starter

ik heb weer wat nieuws op de plank…

Het linker blokje wordt mijn nieuwe toerblokje….

Ik twijfel nog of ik geen kleinere carburateur moet kopen, want die 28mm is wel erg huge…

Edjuh
                    Bijdrager

Zozo, we verhogen de inzet maar weer eens!

What’s next? 4-taps toerblokjes 😀

Dat middelste ding ziet er ook interessant uit.

Martino
                      Moderator

Ik zal die twijfel maar snel bij je weg nemen. Andree reed vandaag het tourtje met het 3 taps Simonini blokje, maar waar hij al die benzine toch heeft gelaten? Dorst had het zeker. En ik dacht dat hij nog maar met 21mm Carb. reed.

Mike
                        Bijdrager

hey is dat niet dat blok van de indo “rivanny” uit Langedijk? wel sexy dat je zo’n ding hebt!

Mike

Jelle
                          Topic starter

Ja en dan rijdt hij maar met een 21mm-tje en poelie, ben benieuwd hoe zuinig dit rijdt met 28mm en vario hahaha…

@Edjuh, had je die kickevo nog niet eerder gezien in mijn perso dan?

Jelle
                            Topic starter

Ja die is inderdaad van hem geweest…

Tonni
                              Moderator

Heb je hem er nou bij gekocht of toch geruild met je mooie RV ??

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Jelle
                                Topic starter

Geruild…

(diep van binnen eigenlijk al een beetje spijt van)

15 berichten aan het bekijken - 766 tot 780 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.