Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Het zit je niet echt mee he Jelle:|

Jelle
      Topic starter

nee idd… En dan is het buiten ook nog eens zo koud, zodat je niet ff lekker in het zonnetje kan sleutelen.8)

VespaAvanti
        Donateur

Nee precies, ik ken het verschijnsel:P

Jelle
          Topic starter

zo vandaag eindelijk eens met mijn nieuwe RC autootje gereden in de tuin, wel 2 hele minuten en toen was die al stuk….
            before:

after:

ophanging krom, bumper gebroken en body stuk…

Goedkope rommel(220,-) is toch ook echt goedkope rommel 😉

goeiepit
            Bijdrager

Je verwacht toch dat z’n ding wel bestemd is tegen paar botsingen.

Jelle
              Topic starter

Ja eigenlijk wel, op youtube zie je ze met dit ding vet bashen en ik doe het één keer en het is stuk…

Nee geef mij maar een HPI die is na menig bash en crash werk nog steeds heel.

Jelle
                Topic starter

Nou ik krijg mijn RV nog steeds niet rennend aan 🙁

Dus ga ik vanavond hem nog maar een keer uitelkaar slopen en dan zet ik meteen mijn nieuwe 43mm DEPS erop…

Nu nog alleen even iemand vinden die een paar van mijn uitlaatjes wilt omlassen naar 27mm, weet iemand toevallig welke uitlaat er overeenkomt met deze maten?

Herr Flick
                  Sleutelbeheerder

Ik heb niet veel verstand van uitlaattermen, maar ik meen mij iets te herinneren dat er iets “mist” aan die uitlaat.
                    ArvidW kan hier vast meer over vertellen.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                    Gele Racefrikandel

RiPe
                    Bijdrager

Je bedoelt de belly, dat middenstuk wat parallel loopt. Of de demper? 😛
                      Je zou een klein stukje belly er in kunnen maken om de hoek van de baffle cone wat groter te krijgen, want die is best klein als het een schaaltekening is.

Daan777
                      Moderator

Weet je wat het probleem bij stephan z’n evo-engine was?

Een niet perfect vlakke cilinderkop 😉

Tonni
                        Moderator

Zelfde als bij mijn EVO destijds dus (Bij mij was de bovenkant van de cilinder ook niet mooi vlak).. Mijne lekte door het deco kanaal de uitlaatpoort in (en dus ook vice-versa), en had daardoor te weinig onderdruk.
                          Hierdoor gaat je membraan niet goed open en krijg je ook erg weinig brandstof boven de zuiger.

Monteer eens een nieuwe koppakking , draai de boel in elkaar zoals het moet zitten.
                          Daarna draai je de boel weer los en dan bekijk je die koppakking eens erg goed van dichtbij.
                          Bij mijne kon je dan op de pakking zien dat hij op sommige plaatsen minder/niet samengeperst was.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

VespaAvanti
                          Donateur

Daan777 :
                            Weet je wat het probleem bij stephan z’n evo-engine was?

Een niet perfect vlakke cilinderkop 😉

Oom Atti, laat mij dat zelf vertellen in me perso:pest

Jelle
                            Topic starter

Ik wil een paar uitlaatjes laten omlassen naar 27 mm, maar welke adviseren jullie mij aan te laten passen?
                              Welke voor de 43mm DEPS en Welke voor 47mm DEPS?

keuze:
                              Simonini Racing
                              Proma Cannon
                              Proma CC
                              Giannelli Mega
                              Polini Top One
                              Polini SP

sowieso laat ik een leovinci SP naar 27mm omlassen…
                              Waarschijnlijk ook de simo want die is toch al lelijk, maar welke nog meer?

Graag hoor ik de ervaringen van deze in combo met de 43 en 47 DEPS.

CrossVespa
                              Bijdrager

Herr Flick heeft ook een mega op zen deps, volgens mij doet die het wel leuk op die cilinder.

Bas94
                                Bijdrager

Cannon & Mega vind ik persoonlijk een spijtige zaak, om te lassen naar 27mm.

dus Racing, Polini SP & proma cc zou ik laten omlassen 😉

15 berichten aan het bekijken - 571 tot 585 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.