Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Herr Flick
    Sleutelbeheerder

Ik zou eerst het simpele even proberen,
      koppakking ertussen en dan weet ik bijna zeker dat hij start!

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
      Gele Racefrikandel

Tonni
      Moderator

Dat denk ik dan ook. Zonder de koppakking is de kans erg groot dat er lekkage tussen cilinderruimte en decompressie kanaal is.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
        Bijdrager

Als z,n kopje erg slap vast gedraait kan dat de oorzaak zijn.
          Anders helpt het niks want ik rijd al dik 10 jaar zonder pakkingen zowel voet als kop.
          (en je kan toch moeilijk zeggen dat mijn ciao raar loopt)

Jelle
          Topic starter

Kopje zit met mijn kracht wel behoorlijk vast hoor 😉

Ik rijd met 9 van 10 setups ook zonder koppakking…

Kan het kwaad als ik er even een 43mm pakking tussen gooi?

Deze heb ik namelijk liggen en die 47mm koppakking kan ik hier niet in de omgeving krijgen…

MHR
            Bijdrager

Dat risico zou ik niet nemen.

Tonni
              Moderator

@Speedbuxy: Het kan inderdaad goed gaan maar 46 en 47 mm cilinders zijn wel wat gevoeliger voor deze interne lekkage omdat het deco gat nou eenmaal erg dicht aan de rand zit.
                Ook is niet elke cilinder en kop mooi 100% vlak. Aangezien het setje gebruikt is zou het zomaar ergens niet helemaal vlak kunnen zijn. (mijn nieuwe Pinasco 46mm set was zo krom dat ie met pakkingen nog niet dicht was..)

Als het niet helpt heb je het in elk geval uitgesloten als oorzaak, voor weinig geld en moeite..

Feit is wel dat ALS hij ergens bij de cilinder voet/ kop zou lekken (dit geldt ook voor interne lekkage tussen cilinderkamer en deco kanaal), hij dan meer moeite heeft met het aanzuigen van brandstof, wat zou kunnen verklaren waarom hij alleen wil aanslaan als je hem op hogere toeren brengt..

Ik zou (als de zuiger tenminste niet dood aan bovenin komt) de 43mm pakking gewoon even proberen. Mocht dit je probleem verhelpen, dan wel ff vervangen voor een 47er natuurlijk…

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Loek
                Bijdrager

Jelle :
                  Kopje zit met mijn kracht wel behoorlijk vast hoor 😉

Ik rijd met 9 van 10 setups ook zonder koppakking…

Kan het kwaad als ik er even een 43mm pakking tussen gooi?

Deze heb ik namelijk liggen en die 47mm koppakking kan ik hier niet in de omgeving krijgen…

Ik heb ooit een 43mm koppakking gewoon gedremeld naar 46mm. Is zo gepiept, even met een stift aanteken wat weg moet.

Jelle
                  Topic starter

Dit zal ik vanavond ook gaan doen denk ik zo, eigenlijk hoop ik dat ik nog een 46mm pakking heb liggen(scheelt weer wat dremelen 😉

speedbuxy
                    Bijdrager

@tonni
                      Ja ik zou het zeker even testen om het uit te sluiten want iets krom of niet vlak kan altijd.
                      Maar als alles normaal is een pakking niet een must.

@jelle
                      Anders moet je eens een velletje zelf knip pakking kopen is erg handig om te hebben liggen en kost niet veel:thumb
                      (beetje brommerzaak kan zoiets wel bestellen)

Bas94
                      Bijdrager

speedbuxy :
                        Anders helpt het niks want ik rijd al dik 10 jaar zonder pakkingen zowel voet als kop.

Liep jou 46 Fabrizi wel goed dan? of zat daar net wel een pakking tussen ? 😉

Jelle
                        Topic starter

Ik heb nog een 46,5mm koppakking liggen:D
                          Ik hoop dat ik morgenavond even tijd heb, dan kan ik hem met koppakking starten (hoop dat hij dat dan ook wel doet)

speedbuxy
                          Bijdrager

Bas94 :

speedbuxy :

Liep jou 46 Fabrizi wel goed dan? of zat daar net wel een pakking tussen ? 😉

Kleine offtopic dan
                            De 46mm euro liep toen niet goed vanwege een eivormig afgedraaid vliegwiel en een niet perfeckt benz/lucht verhouding.
                            (ook de gasnaald werd rond die tijd minder)

@jelle
                            Ik zal voor duimen want niks is zo vervelend als een blokje wat niet lekker wil lopen.
                            Zeker een lekker snel blokje want die wil je helemaal even testen.

Jelle
                            Topic starter

Ja het is heel irritant…

Geef je een bak geld uit voor iets wat niet meteen lekker wil lopen:nerd

hansieb
                              Moderator

Join the club mijn RV heeft ook nog nooit UBER gelopen. Succes in ieder geval en we gaan er vanuit dat een pakking het probleem verhelpt 😉

Die van MHR en Herr flick hebben altijd wel leuk gelopen, misschien hebben malossi vonkjes dan toch echt nut!

Jelle
                                Topic starter

Nou de koppakking zit er nu tussen en wat denk je….

Geen verschil :boos

Mocht ik nou morgen na het sleutelen aan mijn vriendin haar Punto nog zin hebben, dan vervang ik nog even de onsteking.

15 berichten aan het bekijken - 556 tot 570 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.