Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

Welke bougie raden jullie aan?

En heeft er iemand nog een stukje pijp voor me zodat ik mijn uitlaatjes kan aanpassen naar 27mm?

Martijnvanheerde
      Donateur

Lijkt mij wel je spietje, was precies mijn probleem;) Heeft eerst heel ff gelopen en daarna wou hij niet meer…

Bas94
        Bijdrager

Martino :
          Jelle als je nog uitlaatpoorten zoekt, moet je bas94 eens een pm sturen. Ik zal bij hem ook nog een aantal poortjes af nemen.

Hier zal ik je toch nog even in teleur moeten stellen Martino & Jelle. ‘k heb vandaag gekeken, een 30mm Buis is niet te verkrijgen op school bij me, het gaat van 27mm ineens naar 32mm, de uitlaatpoort van een Deps is 30mm, afdraaien moet ik dus zowiezo doen, endaar heb ik nu de tijd niet voor i.v.m Sjool, ben nog wel in onderhandeling met een tussepersoon
          die het eventueel voor mij kan doen, maar veel hoor ik hier niet van 😕

Jelle
          Topic starter

Dan ga ik wel bij JMPB een 27mm poortje bestellen…

Martijnvanheerde
            Donateur

En?(a) Doet hij het al?

Jelle
              Topic starter

Ik heb deze week geen tijd, dus het wordt pas weer vrijdag dat ik op onderzoek ga…

(en als het goed is komt mijn vliegwieltrekkertje ook pas vrijdag binnen ;))

peterke
                Bijdrager

Jelle :
                  Er is nog meer vanaf gehaald hoor, dan dat je hier op de foto ziet.

Ik heb een membraam zonder boutgaten, bestaan ze ook met dan?

Maar is het echt een reële kans dat het aan mijn spietje ligt, ik heb namelijk helemaal geen zin om hem er weer onder vandaan te trekken…

zit er wel een hoofdsproeier in je carb., op de foto zit hij er namelijk niet in…

Jelle
                  Topic starter

Ja die zit erin (al staat die niet op deze foto)

SpeedDemon
                    Bijdrager

Ik heb net knalletjes gehad in mijn schuur! Die van mij loopt, ik weet alleen absoluut niet wat ik gedaan heb.

Jelle
                      Topic starter

Die van mij knalt ook, alleen krijg ik hem niet gestart door aan te rennen…

Bij mij was het dus niet het spietje (wat ik ook al dacht)

Het nieuwe spietje wat ik bij JMPB vandaan had was te dun trouwens?

Maargoed hij start dus nu alleen met behulp van de boormachine en de luchtfilter bijna helemaal dicht geplakt…

De choke zit ook goed aangesloten, dus ik begrijp er weer ff niets meer van 😕

Als hij eenmaal aanstaat kan de tape van de luchtfilter af en doet hij het goed, maar ik wil hem gewoon zonder tape kunnen aanrennen.

Dit zijn de sproeiers die er nu inzitten:
                        sproeier: 86
                        stationairsproeier: 45
                        chokesproeier: 60

Of is 86 te klein?

nou ja nog maar weer even een paar fotootjes om het leuk te houden:

VespaAvanti
                        Donateur

Ik zou de carburateur eens heel goed schoonmaken, het beste dan met een compressor en remreiniger.
                          Zal wel ergens zo’n klein rotkanaaltje verstopt zitten.
                          Mocht dat niet werken, hoppa, dikkere sproeier er in:thumb
                          Je komt er wel Jelle!:D

Jelle
                          Topic starter

Carburateur is goed schoon, dan zal ik van de week toch maar een groter sproeiertje halen.. 92 ofzo?

speedbuxy
                            Bijdrager

Ik weet niet wat zulke blokjes echt eisen qua benziene, maar met oogpunt op m,n scooter denk ik dat de sproeier veel te groot is.
                              Met mijn straat scooters heb ik altijd met dit soort dellie,s gereden, en dan van 47mm malossi tot 50mm fabrizi maar mijn maten waren altijd rond 85 a 95.
                              (wel met orgineel bewerkt filter)
                              Maar zelfs de blauwe maandag dat ik power filter heb gereden zat ik niet boven de 110.
                              Dus ik zou zeggen met oog op de veel mindere spoeling van een vespa blok dat de sproeier kleiner mag.
                              (mijn evo met 43 euro rijd ook maar met een 68 spoeier)

Jelle
                              Topic starter

hmmm tja… Thomas had een 85 sproeier (is bijna zelfde setup)

Of moet ik een grotere choke sproeier?

Weet iemand ook welke diameter stalen buis ik nodig heb om een uitlaatje pas te maken op een 27mm flens?

http://www.viho.eu/upload/redirect-ijzershop.html?gclid=CI7Fs7KG3p8CFUkB4wodliEE7g

hansieb
                                Moderator

@buxy
                                  Tussen de 85-90 is vrij normaal met een 47 deps. Ik zelf had er op de VC meeting een 88 in.

@jelle
                                  Hoe reageert die als die eenmaal loopt dan? BWOAAPP verhaal of gewoon goed…

Ik heb nog niet gehad dat mijn RV niet aan ging, eerder dat het gewoon niet lekker liep onderin.

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.