Home › Forums › Perso’s › Collecties › Jelle's collectie
- Dit onderwerp bevat 2,322 reacties, 199 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 11 maanden geleden door arvid13690.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 februari 2010 om 13:02 #457651
Ik heb geen idee over de afstelling van zo’n grote cilinder, heb zelf nog nooit een grotere carb dan 15mm afgesteld.
Maar als je totaal GEEN knalletje hoort, is het gewoon een te kleine sproeier als hij wel gewoon vonkt.1 februari 2010 om 13:59 #457652Vonkt ie ook op het goede moment?
Als je zeker bent dat ie benzine krijgt en hij doet het nog niet zou ik kijken of je spietje nog op zn plek zit.1 februari 2010 om 16:40 #457661Wasbenzine in je carb, eigenlijk alles waar zo’n vlammetje op staat (pas op met purschuim)
1 februari 2010 om 16:47 #457232hahaha laat ik nou net nog een bus pur hebben liggen 😉
Ik ga vanavond nog ff er mee spelen…
1 februari 2010 om 19:39 #457676nou heb de boormachine er maar bij gepakt, want dat rennen is niet goed voor mijn hart…(ik weet het ik ben hier te oud voor;))
Hij krijgt dus genoeg benzine, vonkt goed en de compressie is ook goed hij knalt alleen niet.
:?:?:?:?:?:?:?:?:?
Iemand nog een idee?
1 februari 2010 om 19:41 #457677Spietje al gecheckt?
1 februari 2010 om 19:47 #457678nope, heb geen nog geen zin gehad om het blokje weer onder mijn ciao uit te slopen…
Van het weekend maar weer even doen dan, maar het lijkt me stug dat het het spietje is.
1 februari 2010 om 20:19 #457682Ik verdenk het spietje nu ook.
Ik had precies hetzelfde probleem met me Kickspeedngine!
Naja, die liep voor 2 seconden en viel toen uit(hij starte in 1 kick)
Ik zat toen ook met de handen in het haar, zelfs een andere cilinder geprobeerd, deedt het nog niet.
Ontsteking had ik niet naar gekeken, ik had een vonk, en elek dus moet goed zijn toch?
Niet dus, bleek het spietje ook doormidden te liggen, geen idee hoe dit zomaar ineens kon.Ik help je dus duimen voor het spietje Jelle
1 februari 2010 om 21:21 #457686Ik heb het zelfde probleem met mijn kickblok maar het spietje is goed, zelfs pur helpt niet (bij wijze van).
Ik heb 2 carburateurs gebruikt, DR43evo, Malossi 43, orginele kit, een krukas, 11 luchtfilters, 2 CDI’s en een tube “dichtmasse” van Wurth. Ik weet het niet meer. Maar bij God dat ding gaat lopen!
1 februari 2010 om 23:37 #457696Anders maar eens een grotere sproeier proberen. Een 90/92 sproeier..
2 februari 2010 om 08:12 #457698Denk eerlijk gezegd niet dat het aan de sproeier ligt. Zowiezo zou die stationair moeten willen draaien, aangezien PHBG een stationairsproeier heeft. Sproeier tussen 90 en 94 moet gewoon lopen.
Herr Flick waarschuwde eerder over de uitlaatflens van de deps. Ik weet niet of je ernaar gekeken hebt, maar het gedeelte wat op de voet van het carter komt, steekt uit. Dit als resultaat dat de Deps rond gaat staan en zodoende zoveel valse lucht trekt dat ie nooit weer loopt.
Mocht je dit nog niet hebben bekeken, dan raad ik je aan toch je cilinderkit er weer eens af te halen.
PS ik zie net op de foto’s van je cilinder dat het er al af geveild is. Bij mijn 3 depskes heb ik wel veel meer weg moeten halen dan ik zie op de foto.
Om het te checken, zou ik je cilinder eens los op het carter zetten zonder pakking, en kijk ff op je er licht onderdoor ziet schijnen.
FF over het membraan, heb je 1 met boutgaten of zonder?
2 februari 2010 om 09:25 #457700Er is nog meer vanaf gehaald hoor, dan dat je hier op de foto ziet.
Ik heb een membraam zonder boutgaten, bestaan ze ook met dan?

Maar is het echt een reële kans dat het aan mijn spietje ligt, ik heb namelijk helemaal geen zin om hem er weer onder vandaan te trekken…
2 februari 2010 om 09:55 #457701Ik kreeg bij mijn reedvalve idd een membraan met boutgaten. Met het 13.13 spruitstuk had ik er geen problemen mee, maar met het 19 mm spruitstuk kon hij via de bovenste 2 gaten valse lucht aan trekken. Maar jij hebt 1 zonder gaten, dus dat is het in ieder geval niet.
Ik weet niet of je nog een electonisch ontstoken blokje hebt. Wat je kan proberen is van het lopende blokje de zuiger op BDP zetten. Hetzelfde doe je bij je reedvalve , en check vervolgens of de vliegwielen in dezelfde positie staan.
Mijn ervaring met een gebroken spie is dat ie idd niet loopt, hij knalt, of geeft 1 draai in tegengestelde richting, dan lijkt het net alsof je wiel blokkeert.2 februari 2010 om 10:30 #457702Dat is inderdaad een goed alternatief ipv. mijn hele blok weer er onder vandaan te halen.
De spie is zeker niet gebroken, dat weet ik zekeroja het is elektronisch…
2 februari 2010 om 10:42 #457703Jelle :
oja het is elektronisch…O, Dus dan heb je geen spie nodig?
😉 -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.