Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jelle
    Topic starter

zow afgelopen weekend weer ff bezig geweest…

Ik dacht dat mijn citta ergens valse lucht vandaag trok omdat hij niet helemaal lekker liep, ding helemaal onderste boven gekeerd en in en uitelkaar toen testen 🙁 nog steeds het zelfde gelul, wat denk je ik een ander bougietje erin en hij rijd perfect…

Toen mijn ciao weer in elkaar gezet en die had nog steeds geen leven, dus ff bougietje getest (ja het gebeurd mij geen 2e keer) en wat denk je, deze bougie ook kapot.

Dus heel wat werk gehad, terwijl het aan de bougies lag.

Oja de LC kit lekt nu weer bij het linker tapeind ????? snap er echt niks meer van.

Maar hij klinkt wel lekker iig.

zie en luister: FILMPIE

Ewous
      Bijdrager

Door een verkeerde carburateur afstelling geven veel bougies de geest,dit komt omdat een groot deel van het mengsel onverbrand achter blijft in de motor. In vaktermen heet dit“carbonfouling”, d.w.z. dat op het keramiek van bougie een laagje achter blijft. Daardoor vonkt de bougie niet meer op de punt, maar tussen het keramiek en het huis, vaak is de bougie niet kapot en kun je met een oude harde tandenborstel met remmenreiniger 0.i.d. de bougie weer tot leven wekken. Een standaard koppeling kan in combinatie met een verkeerde afstelling het probleem vergroten, dit komt omdat de motor zijn vermogen niet kwijt kan.

——————————————————————————–

http://www.scooterhulp.com/afstellen-en-starten/5027-lezen-van-de-bougie.html

En ik denk dat NGK hier gevoeliger voor is dan BOSCH of CHAMPION.
        Ik weet niet wat je er in had?

Jelle
        Topic starter

Maar kan een bougie ook “stuk” gaan door een mengsel van benzine, lucht en koelvloeistof? dat staat er nou net weer niet bij 😉

erikbloemberg

dat kan jah ik heb het ook al es gehad met me lc setje dat ie lekte en dat de bougie stuk ging. terwijl me afstelling goed was ik heb toen me koppie laten vlakken en daana was het goed

erikbloemberg

wel met een nieuwe bougie erin:lol:lol:lol:lol:lol en mijn lc setje loopt al 10jaar zonder problemen

Jelle
              Topic starter

Maar wat ik nou zo raar vind is dat die van mij nu weer bij het linker tapeind lekt…
                en die pakkingen zijn al zo lekker goedkoop…(ik blijf ze vervangen)

misschien moet ik ook mijn kop maar even afvlakken???

erikbloemberg

wel apart dat ie steeds lekt bij je linker tapeind als je de pakking monteert ff wat pakking kit er op gewoon een dun laagje dan moet ie ook wel goed dicht zitten

Jelle
                  Topic starter

hij lekte eerst bij de linker inbusbout…

erikbloemberg

ff vlakken dan moet het goed zijn mvg

Wouz-LwB
                      Donateur

vlakken en vloeibare pakking meuk op de pakking smeren 😀

komt goed jelle , geduld is een schone zaak !

Jelle
                        Topic starter

zow net ff de tomtom op het stuur van mijn citta getaped…

en wel de belachelijk hoge snelheid van precies 40km/u gehaalt met deze setup:

origineel kickstartblok,
                          12-12 carburateur,
                          leovinci SP,
                          polini speedcontrol,
                          1:10,5 vertanding,
                          100mm schijven

wat klopt hier niet ????

sjaak trekhaak

miss eens andere rolletjes ofzo proberen.

Daan777
                            Moderator

snorinlaat in kickblok?

Bartusman
                              Bijdrager

Met de snelheid van welke poulie moet dat variogebeuren te vergelijken zijn? een 70 ofzo? Dan zou je toch wel 45 echte moeten halen.

Jelle
                                Topic starter

met deze setup zou 50/55 te halen zijn, maar ik denk persoonlijk dat het aan de rolletjes ligt.

hij rijdt op zijn top, vrij rustig kwa toeren namelijk.

15 berichten aan het bekijken - 286 tot 300 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.