Vespa-Ciao.NL
:: Jelle's collectie

Home Forums Perso’s Collecties Jelle's collectie

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 2,323)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

TimoO_
    Donateur

Jelle :
      Nu heb ik mijn blokje gereviceerd en zie dat de polini pomp wel een erg grote poelie heeft, ik vraag me af of het snaartje wel vrij kan lopen, ivm voorste ophangpunt…

Heeft iemand ervaring hier mee?

mij niet gezien:

ik heb wel ook een andere poelie dan jou.

Bartjee
      Donateur

Ik heb dezelfde poelie als Timo, die van jou is idd wel erg groot:S Kan je het pompje niet een klein beetje van stand veranderen? Bij mij kwam hij eerst namelijk ook een beetje ertegen aan maar ik kon hem gwn een stuk draaien. Die slangaansluiting die naar de tank toewijst staat bij mij nou ook een stuk verder omhoog dan bij jou.

Jelle
        Topic starter

Nee verdraaien zonder zelf een nieuw beugeltje te maken zit er niet in…
          Waarom hebben jullie zo’n klein poelietje en ik zo grote?
          Is die poelie van jullie ook origineel polini?

TimoO_
          Donateur

gewoon gekocht op Mopshop en dat poelietje erbij gekregen. ik weet niet waar Bart hem heeft gekocht?

je beugeltje ziet er trouwens ook anders uit..

sombrero
            Bijdrager

mijne loopt ook niet aan. heb zeker nog een halve centimeter alhoewel het op de foto niet zo lijkt is het toch zo
              volgens mij zijn die grote poelietjes voor de pompjes van een peugeot 103. of oude modelletjes van de ciao die achter de moer komen in plaats van achter de vario
              hier nog wat plaatjes die ik heb gescand. misschien heb je er wat aan

en de nummers wat er bij zijn zijn de nummers van de polini catalogus. misschien kun je zo ook nog aan een snaartje komen. want dat zocht jij volgens mij.

en nog een ding:) maakt die pomp van jou niet meer omwentelingen in 1 minuut., omdat je een groter poelietje hebt.

Jelle
              Topic starter

hij zou juist minder omwentelingen maken door de grotere poelie, die poelie van mij lijkt wel op die van de onderste afbeelding…

ik zoek inderdaad nog zo’n snaartje

Bartjee
                Donateur

Die van mij komt gewoon van jmpb.nl
                  Snap niet hoe jij dat zo’n andere kan hebben:S Anders zou ik gewoon een nieuw beugeltje maken, denk sowieso dat het moeilijk wordt met de waterkoelingsslang want die loopt nou recht tegen je tank aan..

Jelle
                  Topic starter

tja die van mij zat bij mijn nieuwe LC kit (uit duitsland)

Ik denk dat inderdaad een nieuw beugeltje de makkelijkste oplossing is, maar dan moet ik nog steeds een snaartje hebben.

Weet iemand toevallig waar ze van dit soort poelies en snaartjes verkopen?

G-no
                    Donateur

is toch gewoon een vitonring(0-ring)?–> http://o-ring.info/nl/home/

leuk cittaatje:) mooie foto’s in de sneeuw:thumb

Jelle
                      Topic starter

hmm ik kwam er zojuist achter dat het beugeltje van de pomp verkeerd om zat…

nu zit ie goed:

maar het snaartje zou toch tegen het ophangpunt aan slijten:

maar dit los ik wel op met een vijltje 😉

heb nog even wat foto’s van mijn pompje:

Waar kun je O-ringen kopen?

ArvidW
                        Donateur

Een lagerspeciaalzaak zal ze kunnen leveren (die verkopen over het algemeen ook keeringen, vsnaren en afdichtingen)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                          Home made engine dyno

TimoO_
                          Donateur

beter Jelle :thumb

trouwens, hoe dik is je vliegwiel nou? heb je nog schroefdraad over voor je vliegwieltrekker? ik nl. niet meer 🙁

Jelle
                            Topic starter

mijn vliegwiel is nu 32,5 mm en ik heb toch geen vliegwieltrekker dus dat schroefdraad is er allemaal van af 😀

Jelle
                              Topic starter

Heeft iemand een ideetje hoe ik kan testen dat mijn kop kop/cilinder aansluiting niet lekt…

ik heb er al op geblazen en de andere kant dicht gehouden, maar er leek wel wat lucht te ontsnappen namelijk 🙁

En ik wil natuurlijk niet dat mijn brommer straks voor de helft op LC vloeistof loopt.

Bartusman
                                Bijdrager

Echt een nette ciao. Heb sinds kort ook zo’n navigator, nice uitlaatje en vrij exclusief. Welke top haal jij ermee op die setup?

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 2,323)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.